Trion Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Hei folkens. Jeg er i gang med prosjektet å bygge passaten min om fra 2E til G60 turbo motor. Dere kan lese om prosjektet her: Prosjekt Passat G60 Turbo Får grei respons i tråden, men sliter med en del spørsmål anngående selve G60 motoren og ombygginga av denne til turbo. Det som har blitt gjort er stort sett å ta av g laderen og sveise på en T3 flens på en TDK eksosmanifoil. Nå som motoren er ute, har jeg tenkt å overhale den litt. Planen er foreløpig, forsterka rådelager, honing, stempelringer og registerreim. Andre ting jeg bør gjøre? Hvor får jeg tak i tingene, rimelig? Takker for svar, Trion Bilder av motoren: Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Siden stempelringer og slikt skal byttes må toppakningen og skiftes. Vil dere anbefale en tykkere toppakning enn orginalt, eller holder det med den orginale til kanskje 1,6bar? Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Ta en ditt på denn: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=101877 G60_Racing her på forumet, som turbokonverterer G60 motoren sin.. Denna karn kan sakene sine :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 G60 pakningen tåler det meste Hva slags sprut og turbo har du tenkt deg siden du skal ha 1,6 bar trykk? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Skal sjekke tråden. Der var du igjen, min godeste mekaniker (Polo_classic) :) Jeg bare tok et tall ut fra luften. Har planer om å få til en luftstrøm som skal gå gjennom luftinntak i panseret og ned til turboen, kanskje også et varmeskjold, slik at innsugsmanifoilen ikke blir så varm, og at jeg da får utbytte av trykket. La meg vinkle det annereledes. Hva må jeg gjøre, utenom undernevnte, for å oppnå en forholdsvis driftssikker T60 med 200-250 hest? - lastebil ic - olje og vannavkjølt turbo - rådelager - stempelringer + honing - 3" eksos fra eksosvifta - mapping - oljekjøler (?) - elektronisk boostcontroller med turtallsstyrt trykk - vann/metanolinnsprøytning (?) - Trion Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Skal du over 1,15-1,2 bar ladetrykk må du bytte mapsensor skal du bruke digifant. Skal du ha 1,6 bar bør du ha en 300mbar sensor. Til disse ekisterer det såvidt jeg vet ikke noe software og det er en ganske omfattende jobb å gjøre om på alle tabellene i chippen. Dessuten er vel ikke en T3 særlig effektiv over 1,5 bar på en G60, og T3/4 er det ikke nok plass til tipper jeg, er ikke det på Golf II i hvertfall Blir nok vanskelig å få plass til 3" downpipe også Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Faen, masse nedturer her ja, hehe.. Jeg hadde egentlig i tankene å bygge til med oljetrykksbrytere og ekstradyser over 1 bar, slik at den får nok bensin når hjernen går i nød modus. Har jo a/f måler, men neivel :tannløs Etter litt måling og diskusjon fant vi ut at turboen kom til å ligge inntil torpedoveggen, så derfor skrudde jeg av eksosmanifoilen for å sjekke litt, og det priser jeg meg hellig for!! Har aldri sett noe lignende jumbo mekking i mitt liv! Flensen som er sveist på manifoilen er noen tilkappte rør med skjærekanter og hull som ikkke passer over ens. I tillegg fant jeg slipestøv og diverse spon i manifoilen. Her lukter det ting som må gjøres på nytt. Skal kappe av jumbo flensen og se om TDI manifoilen fremdeles er brukbar, så må evt. ny skrudd, nedovervendt flens skaffes. Innsugsrøret må også lages, eller i det minste slipes om, og elbow tas når motoren er i. Er riimelig noob på dette, men altså, sånn jeg forstår det blir det mulig å kjøre opptil ca. 1 bar på orginal mapsensor, andre som sier de har vært oppe på 1,6 har gjort noe magisk, hva? Hvor mye effekt kan jeg regne med på 1 bar da? Orginal motor med turbo og stor ic. Takker for svar - Trion Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 med atp kitet bør du ha rundt 220-230 på 1,2 bar Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Link til info om dette kittet og hva det består av? Hva skal til for å kunne kjøre 1,2 bar, eller går det fremdeles på nød modusen? - Trion Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Har hørt om en kar som skaffer interecoolere som gir 50-60 hester ekstra , uansett.;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Har hørt om en kar som skaffer interecoolere som gir 50-60 hester ekstra , uansett.;) La nå den stakars gutten være ifred! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Link til info om dette kittet og hva det består av? Hva skal til for å kunne kjøre 1,2 bar, eller går det fremdeles på nød modusen? - Trion G60 har ikke nødmodus Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Har hørt om en kar som skaffer interecoolere som gir 50-60 hester ekstra , uansett.;) LoL ! Vi testet orginal map sensor til å funke opp til 1.25 bar så kommer vel ann på programeringen hva du har. Ligger støtt og stadig map sensorer på ebay.de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 LoL ! Vi testet orginal map sensor til å funke opp til 1.25 bar så kommer vel ann på programeringen hva du har. Ligger støtt og stadig map sensorer på ebay.de så det er egentlig bare en større map sensor jeg trenger for og kjøre mer en 1,2? ca pris? hadde vert morsomt og lekt litt med tanken! :D Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 så det er egentlig bare en større map sensor jeg trenger for og kjøre mer en 1,2? ca pris? hadde vert morsomt og lekt litt med tanken! :D Ikke bare det, blir jo problemer med varmeutvikling pga counterflow toppen også da. Også blir programeringen av chippen mye mer omfattende. Krever mye jobb med de forskjellige tabellene i mappen Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.