Polo Classic Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Sorry bigwindow, men ulfern har på skremmende vis overtalt meg til 16v, men jeg er fremdeles ikke sikker på om jeg skal bygge på 2E eller g60. Forstod det slik at g60 er så og si bolt on, ja litt drev osv til oljepumpa, men nesten.. Hvordan er det med 2Een? den har jo større innerdiameter på stemplene så da er i alle fall s2/s6 stempler uaktuelle..!? Hvordan er potensialet i den motoren som KloA tilbyr, i forhold til de andre jeg har? Har også tenkt litt over dette med sprut og chip. Hvorfor kjøpe chip til 2-3000 når du kan få datasprut for 3000 og selge g60 hjerne og nett for 1000? Har en liten fortid som datafreak så det elektriske burde jeg få til, hvis ikke kan dere vente dere noen mase-posts anngående monteringen :hello: Har lest gjennom alle 41 sidene i tråden til Danna og er helt gira! Tenk å ha noe så sprekt at du ikke kan kjøre forbi fordi det bare spinner. Det er vel da Greddy e01 boostcontrolleren min kommer inn i bildet <3 Greddy <3 Med G60 blokk må du bytte stempler (ellers får du ca 6:1 i komp), bruker du 2E blokk trenger du ikke bytte stempler da du får komp rundt 8,5:1 Mitt tips søk på VWVortex på ABA 16v. ABA er USA varianten av 2E, bare med x-flow topp http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2422049 http://forum.vwsport.com/viewtopic.php?t=20636&highlight Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Ble litt klokere på dette her. Så det er vel så optimalt å bygge 16vt på 2E som på G60..!? Er egentlig med på den, men g60en har smidde stempler (og mer solid innmat??) mens 2Een er en vanlig sugemotor. Har tenkt å holde et litt lavt budsjett og satser derfor på å bruke mest mulig sterkere og rimelige audi deler i motoren, som råder og stempler. Dette vil vel ikke gå i en 2E, mens g60en er en audifemmer uten den femte sylinderen...!? Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 2E/ABA råder/stempler holder til over 300 hk (20psi med GT35R) så da slipper du å bytte. IMHO er det mer ideelt å bygge på 2E/ABA. 2E/ABA har lengere råder og høyere blokk Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 så er bedre og kjøpe 2a for konvertering en 9a? fikk litt blod på tann nå! :D hehe Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Så det som må gjøres med innmaten til 2Een er isåfall 9a topp, bredere reimer, ombygge til rotor i topp, stempelringer, honing, rådelager. I tillegg kommer modifisert innsug, grenrør, manndig turbo, ic, datasprut, oljekjøler osv.. Dette var morro! Si i fra folkens, hvis noen trenger nesten komplett g60 turbomotor. :) Dette skulle jeg ha visst før. Må vel nesten ut til huggern i dag og sikre meg den 9a motoren som stod der, hoho! Jeg takker deg polo classic! Lukter jeg en pitteliten delebestilling fra usa? nææh.. - datasprut - turbo - ic - dyser - oljekjøler kit - bensintrykksregulator haha, jeg kommer til å bli så fattig. Den onde sirkelen har meg i sitt jerngrep. Devil :rolleyes: Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 så er bedre og kjøpe 2a for konvertering en 9a? fikk litt blod på tann nå! :D hehe Hvis du skal bygge om en 8v blokk er det det Alltid enklest å starte med en komplett 16v Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 haha, jeg kommer til å bli så fattig. Den onde sirkelen har meg i sitt jerngrep. Devil :rolleyes: det er slik vi vil ha det ;) Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet April 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Hehe, stemmer... Hvor mye bør jeg gi for en komplett 9a topp, evt 9a motor? Er det forresten forskjell på 9a og KR topp, eller kan jeg bare ta det første jeg finner? edit: leif Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MUNKORAMA Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 du vil garantert ikke angre på 16v T. har fått min i gang og går rimelig bra på innkjøringen med 0.5ladetrykk. bare sånn at trion og jeg:) kan få litt mer info frode. kan jeg sette i 2e stempler og få riktig kompresjon? sånn at du får litt info trion. jeg kjører 9a motor med s2 setup og fattigmannsløsningen på kompresjons senking:) 2origianle 2e toppakninger og 10nm ekstra da jeg satt på toppen. so far so good, men kan nok ikke sette opp ladetrykket til mer en litt oppunder 1bar før de vil ryke. frode skaffer deg chip fort og rimelig til digifanten. du vil slippe mye styr med å koble opp datasprut. digifant rekker fint opp mot 300hk. eneste fordelen med datasprut er at du kan oppgradere og oppgradere, men det kan koste deg litt å få mappet bilen hvis du kke får det til skikkelig selv. du burde ha litt ekstra utstyr ved mapping som kan koste litt hvis du ikke har mulighet for å låne. en siste ting. bahnbrenner selger toppakning til 9a motoren som gir perfekt kompresjon for å kjøre turbo. er på tilbud nå tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet April 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Hehe, nok en inspirasjonskilde.. Hva mener du med s2 setup? Ble ikke helt klok på dette siden jeg fremdeles er ganske fersk på dette med bilmekking.. 9a Topp vil altså passe rett på 2Een og vil gi rett kompressjon!? Gjelder dette for KR også? Har etter hvert blitt mer og mer gira på å gjøre det skikkelig og kjøpe det beste når ting først skal kjøpes eks. stempel, turbo, råder osv, men pengene setter jo en begrensning. Anngående digifant eller datasprut holder jeg på å skaffe meg usa forbindelser som kan sende varer som gave, dermed uten toll. Da er det ikke store prisforskjellen på å kjøpe datasprut og selge digifanten, enn å beholde digifanten og få den chippet for hver gang ting skal oppgraderes, opp til 300, hvor jeg så må kjøpe datasprut uansett.. Har et par kamerater som har litt peiling på datasprut og med litt lesing av instruksjonsbøker osv bør jeg klare å få til et noenlunde ok oppsett. Er litt i tvil hvilken turbo jeg skal gå for, om jeg skal satse på kkk 26 eller en kraftig garrett, kanskje hybrid. Kulelager er jo heller aldri feil... Har også et grenrør for hånd, med utgang for ekstern wastegate, hvis det har noe å si. - Trion Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MUNKORAMA Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Hehe, nok en inspirasjonskilde.. Hva mener du med s2 setup? Ble ikke helt klok på dette siden jeg fremdeles er ganske fersk på dette med bilmekking.. 9a Topp vil altså passe rett på 2Een og vil gi rett kompressjon!? Gjelder dette for KR også? Har etter hvert blitt mer og mer gira på å gjøre det skikkelig og kjøpe det beste når ting først skal kjøpes eks. stempel, turbo, råder osv, men pengene setter jo en begrensning. Anngående digifant eller datasprut holder jeg på å skaffe meg usa forbindelser som kan sende varer som gave, dermed uten toll. Da er det ikke store prisforskjellen på å kjøpe datasprut og selge digifanten, enn å beholde digifanten og få den chippet for hver gang ting skal oppgraderes, opp til 300, hvor jeg så må kjøpe datasprut uansett.. Har et par kamerater som har litt peiling på datasprut og med litt lesing av instruksjonsbøker osv bør jeg klare å få til et noenlunde ok oppsett. Er litt i tvil hvilken turbo jeg skal gå for, om jeg skal satse på kkk 26 eller en kraftig garrett, kanskje hybrid. Kulelager er jo heller aldri feil... Har også et grenrør for hånd, med utgang for ekstern wastegate, hvis det har noe å si. - Trion dette er s2 setup. s2 turbo,grenrør,wastegate og innsug. alt passer rett over med litt modding. kapper bare av det femte eksosrøret på grenrør og tetter dette. på innsug kapper du s2innsuget av mellom sylinder 4 og 5 og sveiser på en flens til det gasspjeldet du skal ha. jeg kjører 440cc dyser på min. det blir fort dyrt med tiden. mye smått som blir mye penger. jeg slapp billig unna da jeg tok meg tid (4mnd) med å bygge dette. kom på 14000kr etter å ha solgt g60 delene mine. raste g60 motoren og gav helt opp den jøvla 8v maskinen. dette er en billig og bra løsning. jeg kommer til å oppgradere turboen min etterhvert til en rs2 turbo. men det med tiden. ang 16v topp på 2e blokk så mener jeg den passer rett på ja. mener også du kan gjøre som danna med 2e blokka og la fordeleren stå igjen der og ikke bruke den. hvis du gjør det slik må fordeleren stå der og støve for at oljepumpa skal gå rundt. dette er en enkel løsning så du slipper å bygge om innmat som tar tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Det florerer av turboer på ebay og de siste turboene fra ssautochrome, som alle sier er drit, har faktisk kommet seg i kvalitet og kan matche det meste. De har også 1 års garanti. Om du vil ha det billig kan du bare dreie av stemplene i 16v motoren. Det kjører jeg på, samt vet om flere. Jeg har kjørt min 16vT i 2.5 år snart og det holder fint fremdeles. De fleste på ebay sender gjerne varen som gave eller prøve. Er bare å spørre de når du byr. Hvis du kjøper fra firma så skriver de ofte ned kjøps summen siden de har forsikring på varen, ikke gunstig å sende som prøve og ikke få igjen penga. Jeg vil anbefale datasprut siden da kan man gjøre endringene over helgen istedet for å vente en uke eller 2 på ny chip. Etter du har lekt deg litt med datasprutet så blir det ganske enkelt, samt man skjønner hva som skjer i motoren. Trion: Ta 8v turbo motoren og sett i russe bilen :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 ang 16v topp på 2e blokk så mener jeg den passer rett på ja. mener også du kan gjøre som danna med 2e blokka og la fordeleren stå igjen der og ikke bruke den. hvis du gjør det slik må fordeleren stå der og støve for at oljepumpa skal gå rundt. dette er en enkel løsning så du slipper å bygge om innmat som tar tid. Eller du kan bruke oljepumpedrivning fra 9A i 2E blokka. 2E blokken er høyere enn 9A blokken. Dette gjør at hvis du setter 9A stempler i 2E blokka får du 9:1 i komp (vs 8,5:1 med 2E blokk, stempler og 16v topp). En av gutta i SNS bruker 9A stempler i ABA blokken sin (amerikansk 2E med x-flow 8v topp) og har 307 hk på hjula med Garret turbo. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Takker. Masse inspirasjon her. Har nettop hatt skolestil og skulle helst bare reist til knoksen og henta meg en topp med en gang. Hvor mye bør jeg gi, og er det det samme om jeg tar KR eller 9a? - Trion Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Er 4500 mye for en 9a motor uten ledningsnett eller girkasse? Trenger svar fort. Og igjen, kan 9a og KR brukes om hverandre? Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg