Polo Classic Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Er 4500 mye for en 9a motor uten ledningsnett eller girkasse? Trenger svar fort. Og igjen, kan 9a og KR brukes om hverandre? Hadde vel prød å prute litt ja Hva mener du med om hverandre? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Kan Kr topp brukes på 2Een akkurat som 9a toppen? Finnes det evt. andre topper jeg kan bruke? Tenkte meg bort å se på motoren til 4500 i morgen. Hvis jeg tar med 3500 cash og sier at jeg tar motoren så satser jeg på de går med på det. Hvis ikke reiser jeg, forhåpentligvis blir jeg stoppet på veien ut. Hvor mye kan jeg få for en g60 motor uten ledningsnett, lader og clutch? Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MUNKORAMA Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 let raskt etter en delebil i nærheten av deg. kanskje du har flaks:) jeg gjorde det. fant en passat 2l 16v automat. motoren var strøken og tok også bremsene fra den. betalte 5000kr for bilen. den var avskiltet. solgte deler for 1000kr på den samt fikk igjen 1500kr i vrakpant. betalte 2500kr for alt jeg trengte av motordeler. trengte bare å bytte toppakning(er) for å ha en fin motor:) hadde litt flaks der, men noen har det. kanskje du også:) 2l 1v motoren i passat er den samme som i corrado. dvs 9a motoren. skal litt til å kjøre i stykker en slik motor med aut.kasse å voksenkjørt. stå på. hint: det kryr ikke akkuratt av disse motorene til salgs for tiden. da mener jeg 2l 16v og ikke 1.8l Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Både 2E og ABA blokkene er ca 16mm høyere enn 1.8l 8v blokken. Leste om en som skulle bruke 2e blokk, tdi veiv, 2e staker men de måtte freses, avdreide 2e stempler med 2.5 mm og 9a topp. Skulle gi rundt 9:1 i komp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Hehe, rask respons her ja. Ikke bare jeg som sitter oppe og leser.. Munkorama: Ja, delebil hadde vært det mest optimale, men slikt er vanskelig å få tak i. Får se hva morgendagen bringer.. Turbo_FB: blokkene er høyere enn 1,8l blokken, men stempeldiameteren, er den lik? Hvorfor gjøre det vanskelig når han bare kunne tatt 2E motor med 16v topp og fått 8,5:1? Noen forslag til hva jeg kan få for g60en min? Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet April 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Vel vel, nå har jeg vært på tur til huggeren for å se på denne 9a motoren, men nei.. Den stod på et lager ca. en halvtimes kjøring derifra og hadde fastpris 4500 uten ledningsnett og girkasse.. Er litt usikker hva jeg skal gjøre nå. Planlegger i alle fall å lete litt på internett etter delebil eller rimeligere motor. Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Du får vel en rundt 5k for G60 motoren og lader tenker jeg. Blir kanskje ikke så lett å selge den uten lednings nett. 2E blokk og en 1.8l 16v topp blir fint. :) Her er noen stempel mål, fant ikke høyden desverre. 2E, ADY 82,5 mm 9A 82.5 mm KR,PL 81mm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet April 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Jeg må vel bare innse at jeg er litt impulsiv av meg. Fant en golf 2 GTI delebil kl 12:30 i dag.. Nå er den kjøpt og skal hentes :D http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1041078 Spesiell utgave med oettinger topp. Desverre rådebank, men toppen skal være i orden. Ellers masse deler å plukke. Vet ikke helt hva jeg har planlagt ennå, vurderer et golf prosjekt og selge passaten, men det får komme etter hvert. Må stikke, skal hente bilen nå, far venter.. Kommer sikkert en update med bilder osv i kvell. Var usikker på om 1,8 KR toppen gikk på, men kjøpte tross alt. Så nettop at det passer, takk Turbo_FB! da kan det være at passelaten blir beholdt... - Trion Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 herlig.. oettinger å greier? :) da ble det 16v T på denne gutten å da! :D Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet April 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Hehe, stemmer. Nå står bilen i verkstedet. Jeg skal aldri slutte å jobbe på bensinstasjon. Gratis hengerutleie og gratis bilvask til far siden han gadd kjøre meg. :) Skal bare spise litt så reiser jeg ut igjen. Er helt gal etter å skru og utforske den nye bilen :hammer btw. girkassen er det visstnok 20% sperr på. Er GTI kasse med mekanisk clutch og stagoverført girstang. Er denne noe å satse på, evt innmaten noe å ha i g60 kassen? - Trion Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MUNKORAMA Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Hehe, stemmer. Nå står bilen i verkstedet. Jeg skal aldri slutte å jobbe på bensinstasjon. Gratis hengerutleie og gratis bilvask til far siden han gadd kjøre meg. :) Skal bare spise litt så reiser jeg ut igjen. Er helt gal etter å skru og utforske den nye bilen :hammer btw. girkassen er det visstnok 20% sperr på. Er GTI kasse med mekanisk clutch og stagoverført girstang. Er denne noe å satse på, evt innmaten noe å ha i g60 kassen? - Trion det jeg foreslår er å ta fra hverandre motor og sjekke veiva og rådelager slik at du finner hva feilen egentlig var. hvis blokka er fin så putt i s2 stempler. går utifra at du fortsatt skal gjøre dette billig (i første omgang:) ) hvis blokka skulle være skadet er det bare å finne en ny blokk. med s2 stempler bruker du bare en g60 toppakning som vil fungere fint. post bilder videre. bare å skru så du får dette på veien. ville kanskje bygd bil ut av golfen med tanke på vektfordeling og utseende. 2'er golfene har masse potensial og alt er lagt opp av bensinpumper osv for prosjektet ditt. bare smelle over ledningsnettet til motor fra golfen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet April 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Litt info om golfen, så folk ikke får forhåpninger. Motoren har hatt rådebank, vet ikke helt hva som banker, men skal kanskje finne det ut. Ellers er det en 1,8l 16v KR motor med 290 000km på nakken.. Karrosseriet er innpreget med rust, derfor selger uttrykkelig solgte bilen som delebil. Ellers har den montert senkesett med fjører og dempere og polisport foringer rundt om kring... Hadde egentlig planer om å bygge 16v turbomotor på 2Een i passaten siden folk snakket om det store potensialet i motoren. Men planene endrer seg stadig. Har etter hvert fått mer og mer lyst på en liten og lett bil å bygge i, og bruke caravellen som hverdagsbil. Vurderer å skru sammen passaten, shine opp litt og selge med senkesett for 30 000 hvis noen vil ha den. Så får stylingen og g60 motoren bli solgt utenom... Da har jeg massevis av penger til et mindre og morsomere turbo prosjekt basert på kr motoren. Hadde golf 2 synchro vært noe å satse på, eller hadde jeg hatt synchrolammeller rundt ørene ved første gasspådrag? Er litt gira på å få bakdekkene med på leken... Ellers har jeg alltid vært veldig glad i Polo II steilheck (mini stasjonsvogna!!).. hadde vært konge å bygd en slik racer! Jaja, tilbake til realiteten. Her er resultatet av kveldens mekking. Fikk løsnet det meste som holder toppen, bortsett fra én mutter på eksosmanifoilen som sitter midt under røret hvor ingenting annet enn fastnøkkel kommer til.. Skal prøve med med dremelen i morgen, forhåpentligvis bringer det noe hell. Golfen på henger. Leppa fikk seg litt tyn i dag ja.. Orginalt motorrom Vips var innsugsmanifoilen borte og begynte sitt nye liv som pyntegjenstand.. Mekking til langt på natt.. Fikk av toppdekselet Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Nydelig bil det der as!!!! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet April 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Hehe, stemmer. Satt i dag og tenkte på litt vekter osv. og kom frem til at det egentlig hadde vært veldig gøy å bygge en sprek motor i en bil som er så lett som mulig. F.eks. en eldre golf eller polo... Hvordan er vekt på Caddy i forhold til golf egentlig? Jaja, ble ganske sen ut i verkstedet i dag, og kom ikke i gang med mekkingen før nærmere halv 2. Men så gikk det unna. Utenom litt stress med å kappe av en mutter til eksosmanifoilen og en bolt til høyre drivaksling var det hele piece of cake. Bildene taler sitt språk. Lenge leve lavbudsjettsmekking og jekketraller! :partyon Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Noen nye oppdateringer pågang Trion ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.