Gå til innhold

forskjell på 1,5lsi og 1,5 dx/dxi?


xanakor

Anbefalte innlegg

Lsi er 1.5l motor med innsprøytning, og på 90hk.

 

Dx/dxi er 1.3l motorer med forgasser, og på 75hk.

Forskjellen på dx og dxi er vel om bilen er hatchback eller sedan, tror jeg.

 

Ikke sats på noe dx om du skal kjøpe deg civic.

VW mekaniker

Sertifisert DEFA alarm og tracker montør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har absolutt ingenting med utstyr å gjøre, har med motor å gjøre.

 

DX: 1.3L, forgasser - 75hk

DXi: 1.5L, injection - 90hk (Kun sedan)

LSi: 1.5L, injection, fåes med 1dyse innsprøytning og 4dysers innsprøytning - 1dyse: 90hk(HB), 4dyse: 101hk(Coupé) (Kun HB & coupe)

VEi: 1.5L, injection, VTEC-E - 90/105hk (?)

ESi: 1.6L, injection, VTEC - 125hk

VTi: 1.6L, injection, VTEC - 160hk

 

Har nå konsentrert meg om EG/EJ serien.. (92-95).. Er jo selvsagt mer videre oppover.. 1.4i - is - LS +++

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten feil der Chr|s...

LSi: 1.5L, injection, fåes med 2 dyse innsprøytning og 4 dysers innsprøytning -

2 dyser (dpfi): 90hk(HB og sedan), 4 dyser (mpfi): 101hk(Coupé)

 

Er ikke 1 dyse, men to på Dual point fuel injection... Og så var det bare Coupé som hadde multi-point fuel injection.

 

Ellers er det vel riktig som han sier...

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten feil der Chr|s...

LSi: 1.5L, injection, fåes med 2 dyse innsprøytning og 4 dysers innsprøytning -

2 dyser (dpfi): 90hk(HB og sedan), 4 dyser (mpfi): 101hk(Coupé)

 

Er ikke 1 dyse, men to på Dual point fuel injection... Og så var det bare Coupé som hadde multi-point fuel injection.

 

Ellers er det vel riktig som han sier...

 

Sorry, var 2dyse jeg mente.. Jeg vinglet litt oppe i hodet ang. Dual og Multi Point, men kom aldri frem til no vettug svar..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Synes du bare skal drite i D serie motorer iallfall. De er laget for to ting, rimelig og driftssikker. Ikke effekt. Resultat = ekstremt kjedelig. Da kan du like gjerne kjøpe deg en golf eller noe slikt :D

 

En grei B serie motor får du for 15.000kr som du kan sette i hvis bilen ikke har det i utgangspunktet.

 

En B16 i en civic og du har en bil som er driftssikker og gøyal å kjøre. De trekker som en nyttårsrakett til turtallssperren ;)

 

 

 

som overskriften sier, hva er forskjellen?

 

tenker jeg skal skaffe meg liten bil å bruke som prosjektbil.

Siden honda er kjent for kvalitet og holdbarhet syns jeg dette virker som et bra valg..

 

håper på gode svar!

 

mvh

stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du bare skal drite i D serie motorer iallfall. De er laget for to ting, rimelig og driftssikker. Ikke effekt. Resultat = ekstremt kjedelig. Da kan du like gjerne kjøpe deg en golf eller noe slikt :D

 

En grei B serie motor får du for 15.000kr som du kan sette i hvis bilen ikke har det i utgangspunktet.

 

En B16 i en civic og du har en bil som er driftssikker og gøyal å kjøre. De trekker som en nyttårsrakett til turtallssperren ;)

 

tosk..d serie motor er jo ett godt utgangspunkt for turbo...

men litt gammel tråd da..3år gammel,han har sikkert bestemt seg for lenge siden no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår