Morgis Skrevet Mars 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Var så hyggelig som det var mulig å bli. Håpte det kunne hjelpe meg litt, men nei. Det som var problemet med dette 60 sone skiltet var at det stod rett i en sving. altså, jeg kunne ikke se det før jeg var tålig nerme det. begynte bremsing med en gang jeg så det, men siden vi bare "kosekjørte" så bremset jeg behagelig ned til 60. men men. sånn er livet på veien i bilen. Har hvertfall kjørt masse i dag også, ingen bøter. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 statens inkrevningssentral er din venn.. da kan du betal enn 500lapp i måneden..pluss ubegrenset med utsettelser hvis du skrøner litt om en mor som drikker og far slår deg;) hhe neida men hvisdu sier det er en dårlig måned og masse regninger så du sliter fælt med å få det til, sier de bare SKIKKELIG GODT! så får du en mnd utsellse.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Enig med de inleggene over, fartsgrenser er til for å holdes, selv om dette var et litt "kinky" tilfelle med skiltet i en sving... 50 og 60 soner er farlig, er jo som oftest der dem står og der de håver inn mest penger også... Men, du får gratulerer med lappen, og håpe du holder deg "gjeldsfri" fra statens-innkrevningssentral heretter...!:) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Regner med det var 80 sone før 60 sona? Og det tar ikkje lang tid og bremse ned frå 80 og til 60. Uansett kor mykje sving der er. (Om du da ikkje hadde meir enn 80) NB! Du har hatt lappen i 1 dag, og blir stoppa for fart. Berre gi opp og klag. Kjem nok ingen vei uansett. Og du burde vel kjenne til teorien frå kjøreopplæringa. "Farten skal tilpassast før skiltet" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 men det er ikke lett og holde 60 i 60'n... dette tror jeg de fleste syns, døfødt og ligge i 60 i 6 km til butikken liksom.. (ett eksempel) Eller ringer fruen og er klar kjører man jo ikkke akkurat i 60!!! selvom man ikke har råd til og kjøre fortere! :P yodude! Nei gutta... Purken er noe dritt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 men det er ikke lett og holde 60 i 60'n... dette tror jeg de fleste syns, døfødt og ligge i 60 i 6 km til butikken liksom.. (ett eksempel) Eller ringer fruen og er klar kjører man jo ikkke akkurat i 60!!! selvom man ikke har råd til og kjøre fortere! :P yodude! Nei gutta... Purken er noe dritt!! Så når "fruen" din er ready for action, så er det plattan i mattan for å komme hjem? m'm hehe... lurer på om den virker på snuten hvis man blir stoppa...!:) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 det gjør den sikkert ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 50 og 60 soner er farlig, er jo som oftest der dem står og der de håver inn mest penger også... Er nok nettopp derfor de står der også, fordi 50-60 soner er de soner hvor det er mest uhell og mye overtredelser av grensene. Ikke for å håve inn penger, MEN for å gjøre et forsøk på å få oss trafikanter til å kjøre penere og forårsake mindre uhell! Det virker som om folk tror at det er kontroller for at Politiet skal tjene mer penger. Der tar folk feil, det er ikke Politiet som får de pengene som kommer inn alikevel.... OG fartskontroller er nok heller ikke Politiets førstevalg når de skal gjøre en dags arbeid. De har nok NOE mer spennende å holde på med ja... Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 har hatt lappen i over 1år nå og har aldri blitt stoppet i fartskontroll bruker å ligge i 100 i 80 Og 80 i 60 :) men på en annen side så har jeg blitt stoppet i både teknisk og promille kontroll ofte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethB Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Du kan klage sjøl om du har skrevet under...! Ble stoppa av sivilbil ifor høst... De stoppa alle oss fire som lå i følge, og ga lik bot til alle fir; 7800,-! Eneste målinga vi fikk se var av den bakerste bilen... Hmm... Atpåtil så brukte up sperrefeltet til å passere oss på, uten å bruke blålys, samt at de må ha hatt 140-150 da de passerte oss!! På E6'n mellom Minnesund-brua og Eidsvoll-tunnellen... Sendte klage, og ei uke etterpå ringte det en politijurist som mente vi gjorde det godt i å la det være som det var... Tre av oss fire burde egentlig vært førerkortløse... :) Vi fikk tross alt en rimelig grei rabatt da, syns j... He he... Siter Nytt prosjekt på gang ganske snart... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik^ Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 har hatt lappen i over 1år nå og har aldri blitt stoppet i fartskontroll bruker å ligge i 100 i 80 Og 80 i 60 :) men på en annen side så har jeg blitt stoppet i både teknisk og promille kontroll ofte! du er kjempekul ass. Riktig som de aller fleste her sier, fartssoner er til å holdes, og man har ingen andre å skylde på, desverre. Jeg tror heller ikke at polititet syns det er så kjempemorsomt å dra inn bøter heller, gretne sjåfører og dårlige arbeidsforhold :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Du har vel lært nå, siden du nå aldri kan være sikker på hvor de lusker med laseren sin :) Gratulerer med lappen iaf! Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Du har vel lært nå, siden du nå aldri kan være sikker på hvor de lusker med laseren sin :) Gratulerer med lappen iaf! Der kan jeg garantere jeg har lært. 5 timer med lappen, bot. Hehe. Men men. Takk for hjelpen folkens. Får søke om utsettelse på boten i det minste. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 dakkar. Du burde ikke klage. Norgesrekorden for beslag er 50 minutter fra utstedelse av førerkort til det ble beslaglagt! Om jeg husker riktig. En motorsyklist som brente ut innkjørselen til trafikkstasjonen. Der sto onkel blå og tok lappen. haha. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jas Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 skal ikke si att jeg er perfekt bak rattet og att jeg altid ligger i fartsgrensa, for det hender att jeg tråkker på "litt"... Men når det gjelder saken din så skal du faktisk ha 60 når du passerer skiltet og det att skiltet er plassert i en sving er desverre ikke unskyldning god nok... Skiltet blir plassert der de mener det er forsvarlig å plassere det for att folk skal klare å bremse ned tilfelle det kommer noen hindringer... Hadde denne svingen vært så uoversiktelig att du ikke hadde sett skiltet før du ble målt, hadde de satt skiltet før svingen... Selvfølgelig er det surt å få bot første dagen med lappen, men da har du vertfall fått ett intrykk av hvordan billist livet i norge er... Personlig har jeg enda ikke blitt stoppa.. skjer nok snart! Siter 95' Opel Omega 2.5 V6 89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg