Gå til innhold

Beste bilstereobil til 30-40 laken

Ranger emnet

BoomBoxx

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk så mye, folkens :)

Usikker på hva det blir ang. øresprengning enda, men skal hvertfall inn med 6,5" komp.sett (kanskje moddes fra 2-veis til 3-veis, om jeg får plass til 4" i dashen eller høyt i døra), samt kanskje et par 6,5" midbasser ekstra om jeg får plass til dem/trenger dem. Litt usikker ang. de der.

Blir 1 stk 15" sub baki, lukket kasse (med mulighet for portet i dB-drag). Denne er på vei fra USA.

Forsterkere er jeg på utkikk etter, har kun forsterker til bakhøyttalere (evt. midbass) og sub'en foreløpig. Tror jeg må finne en heftig 2-kanaler nå. Eller to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bygge den inn baki, og la folk få gjette ut i fra bildene! Ikke at det er særlig mange andre enn BeemerZ1 som skjønner hva det er, men... Kanskje du og! Hehe. :)

Men jeg kan jo fortelle såpass at det ikke er en DD, dessverre, har verken plass eller penger til å få maks moro ut av en 9515 (som er minimum, hvis jeg først skal ha en DD-sub!).

Men moro blir det nok lell. Har 25mm Xmax en vei, som bør bli morsomt uansett, hvertfall til vanlig kosespilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor får du det fra? o.O

Min orginale 90 mod innsprut har vel 55A dynamo elns.

940 har dog 100A dynamo som passer rett på 240! ;)

Men til BoomBoxx: Gratulere med Honda! :D Skal det bli plastikk-rakett eller kun øre-sprenger? hehe

nuvel. Min 240 hadde 100A dynamo :)

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bygge den inn baki, og la folk få gjette ut i fra bildene! Ikke at det er særlig mange andre enn BeemerZ1 som skjønner hva det er, men... Kanskje du og! Hehe. :)

Men jeg kan jo fortelle såpass at det ikke er en DD, dessverre, har verken plass eller penger til å få maks moro ut av en 9515 (som er minimum, hvis jeg først skal ha en DD-sub!).

Men moro blir det nok lell. Har 25mm Xmax en vei, som bør bli morsomt uansett, hvertfall til vanlig kosespilling.

Skjønner nok hva du har kjøpt:D Hvilken serie ble det? Hva må du ut med, for å få den over? Vurderer selv å kjøpe inn 2x15" eller 1x18"..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være slem, jeg vil bare advare deg, selv om du nå har kjøpt bilen, så sjekk den GRUNDIG for rust, har vært borti to såkallte rustfrie civic'en en 94 modell og en 97 modell, har aldri pussa og sveisa så mye rust ever. og jeg har hatt opel også...

Rusten finner man på steder man ikke trodde det var rust før man dunket litt med hammeren, tok ut rustflak på 20x30cm noen plasser. Ikke bra.

Ellers lykke til med prosjektet :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne sjappa for rustfjernere og behandlinger. Ring og ta en prat så får du råd om hvordan kjerra kan bli mer rustbestandig enn de fleste riskokere ;)

Du skal vel uansett strippe den for seter, tepper og polstring i tak for behørig demping, og da er det jo bare å rengjøre, behandle og sette inn med egnet gugge ;)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være slem, jeg vil bare advare deg, selv om du nå har kjøpt bilen, så sjekk den GRUNDIG for rust, har vært borti to såkallte rustfrie civic'en en 94 modell og en 97 modell, har aldri pussa og sveisa så mye rust ever. og jeg har hatt opel også...

Rusten finner man på steder man ikke trodde det var rust før man dunket litt med hammeren, tok ut rustflak på 20x30cm noen plasser. Ikke bra.

Ellers lykke til med prosjektet :)

Sjekk denne sjappa for rustfjernere og behandlinger. Ring og ta en prat så får du råd om hvordan kjerra kan bli mer rustbestandig enn de fleste riskokere

Du skal vel uansett strippe den for seter, tepper og polstring i tak for behørig demping, og da er det jo bare å rengjøre, behandle og sette inn med egnet gugge

Hehe, jeg fant litt søle på innsiden av bakskjermene da jeg inspiserte den, samt at det er i hjulbuene utvendig bak også. Som forventet, mao. :)

Tar ikke dette så tung, ettersom jeg har en kamerat som er billakkerer, og fatter'n er bilmekaniker med relativt mye rustsveise-erfaring (han importerer og restaurerer Jaguarer fra England...).

Men ikke misforstå, rust ER noe dritt altså. Vil heller ha mekaniske feil enn rust, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ingen 18" i sortimentet enda... Vet ikke om det kommer, men de har muligheten til å få det. Kanskje de tar bestilling.

Det koster 905,- i frakt for meg... Momsen er jo en klasse for seg, kommer an på om selgeren sender "used demo subwoofer", eller "brand new subwoofer" og oppgitt verdi på disse.

Jeg har betalt full moms, full frakt og full pris på sub'en, though, og det kom på rett over 3400,-. Sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ingen 18" i sortimentet enda... Vet ikke om det kommer, men de har muligheten til å få det. Kanskje de tar bestilling.

Det koster 905,- i frakt for meg... Momsen er jo en klasse for seg, kommer an på om selgeren sender "used demo subwoofer", eller "brand new subwoofer" og oppgitt verdi på disse.

Jeg har betalt full moms, full frakt og full pris på sub'en, though, og det kom på rett over 3400,-. Sånn ca.

Oki, da er det nok jeg som tok feil, sorry:( Ettersom du nevnte BeemerZ1 så tengte jeg på et merke serru..Men vi får vente å spenning å se:D Lykke til uansett..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider