Gå til innhold

Shibbyvolvo, E30. Til Salgs.

Ranger emnet

shibbyvolvo

Anbefalte innlegg

• Svar 206
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

linker du meg opp med den siste betan også?

har litt lyst til å få det til sjøl, selvom jeg har så lite erfaring.

trur du jeg kan greie det?:p

har aldri vert inni ei girkasse, så lite erfaring der.

har liksom bytta, olje, plugger, dekk og montert bilstereo, så har ikke så mye erfaring.

takk for svar:)

Du skal ikke inn i kassa.

Her er et oversiktsbilde over giroverføringa (merk; dette er bilde til en m40 motor, 4 syl, men det er så og si prikk lik på M20):

giroverfring.jpg

Nr 2,4,7, 14,18,19,20 er i hovedsak det du trenger for å "overhale" giroverføringa. Jeg byttet også til shortshift samtidig (6) (der fulgte alle delene med tror jeg).

Men siden du har kassa stående i bil så ville jeg droppa å skifte 14,18,19 og 20 (samme enhet). Klips nr 3 skal du dra oppover og til siden og den sitter HARDT da du ikke får riktig grep på den. (her er det fare for å få seg skikkelig rift) Bruke en flattrekker å lirk den med. Da denne er ute + klips nr 13 (med skive 12) så kan du dra den til siden og vekk. Skru også vekk nr 5 (mutter) i bakkant slik at hele saken er løs. Du må også ha tatt løs gummien på girstanga slik at du får dratt den ned gjennom hullet.

Du burde ta ned mellomaksel, det forenkler arbeidet med 50%. Også kan du bytte hardyskiva og evt mellomakselforinga i samme slengen, som gir gevinst over tid.

Her er noen bilder fra motorbytte i bruksbilen min i våres (E30 318 M40):

Her kan du se hardyskiva (den bakerst der mellomaksel skal festes) og opphengsforingene på kassa.

understell.jpg

Her ser du hvordan giroverføringa + girspak dras ned:

giroverfring-1.jpg

Til slutt et oversiktsbilde over hvordan alt henger sammen:

motorute.jpg

Har en god del bilder av M20 motoren min også, men de er i så crappy kvalitet.

Lykke til.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 1 month later...