dhotle Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Veit at det er ein 1,8 og at den skal ha 75hk, merker at den er betydlig dauere enn ein 90hk. Skal ta å dobbeltsjekke motorkoden men meinte at det stod på blokka... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Gå på http://www.mekonomen.no og legg inn reg-nummeret ditt. Da får du opp motorkoden på bilen. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 viss ikkje eg tar heilt feil så er den WWO Aldri hørt om WWO! Derimot står det WWO på mange topper, motorkoden står på blokka framfor fordeleren. Du har sannsynligvis en AAM-motor. 1.8 liter med monopoint og 75 hk. Hvor i Hardanger kommer du fra? Hotle? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dhotle Skrevet April 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Er ein AAM-motor, stod i serviceboka... Såg feil på motoren stod WWO på toppen. Kjem frå Eidfjord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Kjem frå Eidfjord. Det gjør jeg også, nærmere bestemt frå Vøringsfoss :) Kjøp en brukt Weber DGV 32/36 fra en gammel Opel eller Ford og tilpass denne til ditt innsug (fullt mulig). Så kjøper du en trimkam og monterer inn, og du vil garantert får over 100 hk ;) Har gjort det samme med en av mine biler, en 88hk 1.8l 8v. Brukte en Weber DGV og 268 graders Veloxkam, fikk etterpå 108 hk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dhotle Skrevet April 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 hadde eit håp om å kunne gjøre den om til 90hk uten så mye dill. Tar man katalysatoren på 90hk'ene så har man jo opp mot 100 og det merker man god forskjel på fra 75. Har hat ein -90 jetta med 1,8 90hk gikk på raka røye, di 2 flensene var ikkje koblet sammen....var egentlig veldig overaska over kor godt dan gjekk. Ja verden e liten.... er liksom ikkje bygdafolk dei fyste ein tenke so e her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 hadde eit håp om å kunne gjøre den om til 90hk uten så mye dill. Om du ikkje vil ha stort meir enn 90 hk, kan du setja på ein forgassar av type Pierburg 2E2 eller Keihin 1. Det er dei som er originalmonterte på diverse 1.6 og 1.8 Audi og VW, og saman med ein snill trimkam (266 - 268 grader) vil du få nærare 100 hk. Tar man katalysatoren på 90hk'ene så har man jo opp mot 100 og det merker man god forskjel på fra 75 Nei, ein får ikkje så mykje ut av å fjerna katalysatoren på original motor. Hugs at katalysatoren fyrst og fremst er ein (eksos)brems på høgare turtal, og på høgare turtal så er ein original kam ubrukeleg. Den er lagd for at motoren skal yta mest mellom 1800 og 4500 omdr, mao vil fjerning av kat fyrst vera aktuelt etter motering av trimkam, porting osv. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.