Gå til innhold

1,8 75hk til 90hk

Ranger emnet


dhotle

Anbefalte innlegg

viss ikkje eg tar heilt feil så er den WWO

 

Aldri hørt om WWO! Derimot står det WWO på mange topper, motorkoden står på blokka framfor fordeleren.

 

Du har sannsynligvis en AAM-motor. 1.8 liter med monopoint og 75 hk.

 

Hvor i Hardanger kommer du fra? Hotle?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjem frå Eidfjord.

Det gjør jeg også, nærmere bestemt frå Vøringsfoss :)

 

 

Kjøp en brukt Weber DGV 32/36 fra en gammel Opel eller Ford og tilpass denne til ditt innsug (fullt mulig). Så kjøper du en trimkam og monterer inn, og du vil garantert får over 100 hk ;)

 

Har gjort det samme med en av mine biler, en 88hk 1.8l 8v. Brukte en Weber DGV og 268 graders Veloxkam, fikk etterpå 108 hk.

 

29070506kamweb6sw.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde eit håp om å kunne gjøre den om til 90hk uten så mye dill. Tar man katalysatoren på 90hk'ene så har man jo opp mot 100 og det merker man god forskjel på fra 75. Har hat ein -90 jetta med 1,8 90hk gikk på raka røye, di 2 flensene var ikkje koblet sammen....var egentlig veldig overaska over kor godt dan gjekk.

 

Ja verden e liten.... er liksom ikkje bygdafolk dei fyste ein tenke so e her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde eit håp om å kunne gjøre den om til 90hk uten så mye dill.

Om du ikkje vil ha stort meir enn 90 hk, kan du setja på ein forgassar av type Pierburg 2E2 eller Keihin 1. Det er dei som er originalmonterte på diverse 1.6 og 1.8 Audi og VW, og saman med ein snill trimkam (266 - 268 grader) vil du få nærare 100 hk.

 

Tar man katalysatoren på 90hk'ene så har man jo opp mot 100 og det merker man god forskjel på fra 75

 

Nei, ein får ikkje så mykje ut av å fjerna katalysatoren på original motor. Hugs at katalysatoren fyrst og fremst er ein (eksos)brems på høgare turtal, og på høgare turtal så er ein original kam ubrukeleg. Den er lagd for at motoren skal yta mest mellom 1800 og 4500 omdr, mao vil fjerning av kat fyrst vera aktuelt etter motering av trimkam, porting osv.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår