ExvaliBuR Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Hallois, i dag når jeg skulle ut å kjøre la jeg merke til et lite smell, tror det kom fra eksosanlegget. Jeg stoppa tralla (i fri, motor gikk) for å sjekke. Kunne ikke finne noe, men la merke til at bilen hadde klemt inn nødprogrammet og at den går bittelitt ujevnt. Jeg røska ut "hjernen" og sikringer, og satte de inn igjen, til ingen nytte. Kan det bare være noe så enkelt som tennplugger? Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Du har tatt knekken på lambadasoden din.100% sikkert. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Beklager å måtte skuffe deg, men det var kamakselføleren som gikk i dass... fiksa det i dag... =) Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 hmm :) kamfølern min begynner og bli mangis den og hehe :) har akkurat bytta veivfølern. hmm jeg som var 100 på det var lambadsonden din.bra du fikk fiksa det:)hva kosta kamfølern din? Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Føleren kom på ca 1400 på chrico... sikkert en del billigere andre steder for å si det slik. Hva spøtta du i for veivføleren? Tror kjelka mi kunne trenge en slik en også kanskje, kan ikke se at den forrige eieren min har bøtta den... Hvordan vet jeg at jeg burde bytte den isåfall? Før nødprogget kobler inn, hehe... Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 1400kr kosta veivfølern min på Chrico. ja du merker at den er gåen når motor begynner og fuske på høye turtall tilslutt får du en slags turtall sperre på lavt turtall.det kan man jo ikke kjøre med.men det er ikke noe farligt. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Føleren kom på ca 1400 på chrico... sikkert en del billigere andre steder for å si det slik.Hva spøtta du i for veivføleren? Tror kjelka mi kunne trenge en slik en også kanskje, kan ikke se at den forrige eieren min har bøtta den... Hvordan vet jeg at jeg burde bytte den isåfall? Før nødprogget kobler inn, hehe... det du merker det på er att bilen stopper på tomgang og er sein å starte når det er kaldt. Om føleren ryker kan du fortsatt kjør, men tar lengere tid før bilen starter. Da må hjernen få signal fra kamføler istedet for veiv føler Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Hehe. Den turtallsperra for kamføleren kikka inn på 4500, det var gøy... =D Sant, kan ikke putre rundt med det ;) At tralla har stoppa på tomgang har jeg merka før, måtte "vaske" (med bensin) tomgangsregulatoren... Var gøy, den stoppa bare det var rødt lys :D Hadde på litt høy musikk så "hørte" det heller ikke, blei tuta på gitt. Jeje. Kaldstarten og slikt går som bare det nå, trenger nesten ikke vri om tenninga før mottoren freser igang opp til ~1500 og legger seg pent på 5-600. Omegamannen: Har du kjøpt chipp til kjerra di? Lurer litt på det selv, men tenker også på å importere en 3000 mottor, har finni delebil i Polen av alle steder. Har gått et lite stykke, samt at den er forsåvidt i kjørbar stand. Sikkert tjuvgods, menmen... Albaniern skal ha 56.000 for hele bilen... Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 jeg fikk kjøpt chippen til omegan min for 400kr hehe en kar som hadde kjøpt feil til sin vectra v6 er ikke samme motor så han hadde en liggende til min motor og han skulle bare bli kvitt demn :) funker som faen:)har rundt 200hk og 260 nm Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Så det ble økning på 30 hester & nm? nice =) har lest at chipp til min øker maks +10hp og aner ikke nm =( tror heller jeg går for turbomating da. Trodde chippene lå på flere 1000 jeg, hehe. Gratulerer da! Det er digg, den trekker god nå tenker jeg ;) Har du registrert den om? Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Chip gir IKKE 30hk. For å få ut 200hk av en v6 må du nok ha annet eksos,filter, kammer og chip.. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 chippen ga ikke 30hk.bilen har org.170hk chipen gjorde 192hk og så rundet jeg opp til 200hk med eksos og filter jeg har,(kam sett fra enem kommer) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Får nok ikke 192hk med chip heller... Brems bilen å kom med papirer så er jeg med. De oppførte data på chip stemmer ikke med ytelser uansett. Å jeg har bremset den ene bilen min med chip Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Chippen skulle øke effekten til 192 hk på papiret om den gjorde det er en annen sak ,men bilen går bedre det er det ikke tvil om! :) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega_V6 Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Chippen skulle øke effekten til 192 hk på papiret om den gjorde det er en annen sak ,men bilen går bedre det er det ikke tvil om! :) Hehe... chip på en bensinmotor uten kompressor eller torbo e det samme som å... ehh... kom ikke på noe å sammenligne med no i farten.. men han som hadde min bil før var på superchip (tror det var det han sa de het) å kjøpte chipen som står i bilen min no.. han ble lovet 15 hk.. han gikk å tok en bremsetest etterpå.. 8 hk fikk han ekstra.. for nesten 5000,- kr.. ka e vitsen spør du meg? men men.. måtte bare skrive det fordi om det e en stund siden dette var et tema.. Siter Har: -05 Rexton RX270 XDi ToplineHatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg