Gå til innhold

Tenninga kutter

Ranger emnet


Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

alt virker som å gå til helvette med bilen rett før den skal på eu godkjenning på tirsdagen. Tenninga kutter og bilen går bare på 2sylindere går ca i 10km i timen. har skjekka plugg ledninger, plugger. jeg gikk over rotoren med sandpapir selv om den ikke såg dårlig ut men det hjalp ikke. har målt pluggledningene.

 

lar jeg bilen stå litt så kan den virke helt grei igjen varierer hvor lenge men alt fra 2min til 10min så pluselig går den på 2sylindere.

 

har b230a motor

 

Noen som har noen søke tips og hva jeg kan se etter, og sist men ikke minst hvordan jeg gjør det så hadde jeg blitt glad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230A er vel den eneste B230-motoren med stifter og kondenastor mener jeg å ha lest... men jeg kan ta feil! ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har du sjekket at det virkelig er tenninga som blir borte?

Hvis ja prøv en annen coil.

 

 

Symptomene som du nevner kan mer tyde på at bilen går bedre så lenge choken er aktiv.Regner med at du har solex eller Pierburg gasser.

 

Sjekk vakumslanger til gasser, nivå forgasserolje,membran i gasser.

Feil her kan føre til total kraftløs bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har du sjekket at det virkelig er tenninga som blir borte?

Hvis ja prøv en annen coil.

 

 

Symptomene som du nevner kan mer tyde på at bilen går bedre så lenge choken er aktiv.Regner med at du har solex eller Pierburg gasser.

 

Sjekk vakumslanger til gasser, nivå forgasserolje,membran i gasser.

Feil her kan føre til total kraftløs bil.

 

tror det er tenninga ja. den går bare på 2sylindere når dette skjer. når jeg tar på choken når den bare går på 2sylindere Dør den rett å slett.

 

det er en sånn vakumslange som skal sitte på Klokka på fordeleren som ikke er der. sendte bilde til glenn men fant ikke ut hvor den skulle, kan det være nok til at den ble sånn? bare så rart at dette kommer å går, at om jeg lar den stå så virker det litt.. er det ikke noe inni fordeleren som kan være defekt da? pakninga i forgassern hadde et lite Rift, men jeg har ny pakning så den skal jeg bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en B230A mener jeg at den slangen skal gå fra spjeldhuset til fordeleren(gjør det på de fleste), men den gjør ikke at bilen går på 2.

Sjekk kompen, spes når den tuller.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en B230A mener jeg at den slangen skal gå fra spjeldhuset til fordeleren(gjør det på de fleste), men den gjør ikke at bilen går på 2.

Sjekk kompen, spes når den tuller.

 

har ikke utstyr til det, har stor tro på at det er tenninga! hadde det vært dårlig kompresjon hadde den ikke gått helt normalt en stund og så pluselig blitt sånn? for det varierer hvor lenge den Funker som den skal. om jeg er heldig kan jeg kjøre 1Mill helt normalt før den begynner å tulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230A er vel den eneste B230-motoren med stifter og kondenastor mener jeg å ha lest... men jeg kan ta feil! ;)

 

Hvor sitter den kondensatoren da? kan det gjøre at den går bare på 2sylindere?

 

 

Hei!

 

Har du sjekket at det virkelig er tenninga som blir borte?

Hvis ja prøv en annen coil.

 

 

Symptomene som du nevner kan mer tyde på at bilen går bedre så lenge choken er aktiv.Regner med at du har solex eller Pierburg gasser.

 

Sjekk vakumslanger til gasser, nivå forgasserolje,membran i gasser.

Feil her kan føre til total kraftløs bil.

 

 

Var så Heldig og fikk meg forgasser av LaSSis her på forumet så skal skifte heile forgasseren.

 

Men hvordan måler jeg coilen om den gir fra seg rett spenning?

 

 

Hvilken modell? elektronisk tenning eller stifter?

 

1986Mod b230a motor, vet ikke om den har elektronisk tenning.

 

 

 

Innsugspakning eller bremsekraftforsterker?

 

Kan bremsekraftforsterkern gjøre sånn at bilen går på 2sylindere? bremsene er da greie dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville ofret multimeteret mitt der nei.

 

Når motor går kan du jo ta av en og en pluggledning. Gnist bør kunne slå over til gods med en avstand på 1 cm. Ikke prøv dette hvis du har pacemaker.!

 

 

Er motor i det pukete hjørnet skal motor stoppe helt når du fjerner en av de to som du mener det er liv i.Har du tilgang til tenningslampe er jo dette enkleste måte å sjekke om du har spenning til alle plugger.

 

 

Gir meg ikke helt på at problemet ligger på gassern før det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir meg ikke helt på at problemet ligger på gassern før det motsatte er bevist.

 

 

hehe, bra du tror det, fordi jeg har en forgasser liggende som jeg skal sette på. men må bare spørre. hvor viktig er det at det er sånn forgasser olje? er det helt avgjørende for at bilen skal gå skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville ofret multimeteret mitt der nei.

 

Når motor går kan du jo ta av en og en pluggledning. Gnist bør kunne slå over til gods med en avstand på 1 cm. Ikke prøv dette hvis du har pacemaker.!

 

 

Er motor i det pukete hjørnet skal motor stoppe helt når du fjerner en av de to som du mener det er liv i.Har du tilgang til tenningslampe er jo dette enkleste måte å sjekke om du har spenning til alle plugger.

 

 

Gir meg ikke helt på at problemet ligger på gassern før det motsatte er bevist.

 

 

Øhm, er det nå jeg skal si at du har rett? Såg litt på volvo`n og tror jeg fant ut problemet.

 

Jeg skrudde opp pluggende en etter en Og ja alle ga fra seg gnist, men de var sota til, helt svart, Og de var Tør. det tyder på at den ikke får bensin?

 

og da tok jeg av slangen fra forgassern for å skjekke at det ikke var fra bensinpumpa men det kom bensin derfra, så hvor kan bensinen stoppe? inni forgasseren? og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår