Gå til innhold

Prosjekt Honda Civic ......

Ranger emnet

civic type-r

Anbefalte innlegg

Jaja, då sitte eg o her for å lage en så kaldt prosjekt tråd.

Prosjektet begynte egentlig for 1 år siden da jeg fikk kjøpt meg en Honda Civic dxi 1.5 L me litt lister å dårlig lakk me riper, klarlakken ødelagt å divs.

Bilder av bilen når jeg fikk den:

DSCF0007.jpg

DSCF0025.jpg

Fikk jo lappen 2 uker etter jeg fikk bilen og da var jo nesten førsommmeren allerede igang. Vi kjørte å koste oss herjet å tullet til en dag da jeg som var veldig uerfaren med bil kjørte litt for fort i en 60 sone. eller kjørte vel i 60 men veien var litt over 2 m bred. å bare plass te 1 bil. der kommer det en 180 graders sving å BANG rett i fronten på ei kjeriing som kjørte like fort.. ARHG!

knust.jpg

Bilen så rett å slett smadret ut i front, men tross alt en civic også som man klarer å lage bulk i vis man er litt uforsiktig å sitter på en sjerm eller lener seg til bilen. hehe...

Jeg hadde jo bare ansvar forsikring (flaks for meg egentlig), det ble delt skyld å jeg hadde ingen egenandel siden jeg hadde bare ansvar å hun hadde kasko.

Min bil ble egentlig kondemnert sa han men siden jeg ba å tryglet om at jeg skulle fikse bilen opp igjen å gjorde alt selv så kondemnerte han den ikke.=)

Jeg fikk 18.000 igjen fra forsikringen hennes siden det ble delt skyld. Å de gikk til å fikse den opp igjen.

Ja da begynte jo uka etter emd å ta turen på mekonomen å handle en god del deler å ting til bilen fra mekonomen osv...

Måtte sveise divs tin gpå bilen først før man kunne begynne montering av de ytterste delene på bilen.

DSCF0002.jpg

DSCF0005.jpg

DSCF0006.jpg

Vi fant ut at ting manglet i front å da ble det laget i glassfiber både scoop å øyen skygger på lysa.

DSCF0003.jpg

bilen.jpg

Bilen ble montert å kjørt med noen uker .. den så fahn meg ikke ut.

Gjorde alt karoseriarbeid med en annen venn. Før vi fikk levert den til lakkering. den 14juni 2005, husker alltid den datoen;)

Reiste til italia dagen etter jeg fikk bilen igjen fra lakkering.

Ble fin syns jeg. iforhold.

DSCF0009.jpg

DSCF0004.jpg

Kuken lakket litt på felga mine, ikke de fineste men de eneste jeg hadde råd til den sommeren.

Etter bilen ble lakket for 8 månder siden har prosjektet fortsettet ganske greit. alt i fra intreøret har fått seg en make over osv.. stereo instalasjon har blitt forandret litt etter hvert osv.. mer på neste tråd. blir så fullt her ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten fortsettelse hvordan dette utartet seg fra den 14juni 2005 til nå den 30 mars 2006 ...

Ja da begynte vi jo ombygging baki av anlegget..

Fikk en da til å hjelpe meg da jeg ikke en noe snikker.

anlegg1.jpg

bakryggen.jpg

Dette spilte liksom helt greit. Bygd for bossene. var ikke stort med strøm osv så det spilte jo ikke all verdens.

Var fornøyd lenge jeg med anlegget både utsene messig å lyd messig men etter hvert så dagene å måndene gikk så var jeg ute etter mer lyd.

gjorde divs utbytting fra boss til pioneer spl 3004. å power acoustick forsterkeren ble byttet til xelent audio digital mono blokk.

lyden ble ikke bare litt bedre men VELDIG mye bedre.

d.jpg

lexusdioder.jpg

subane.jpg

DSCF0016.jpg

Jaja...

Ville ha litt mer tøffere innvendig så jeg begynte med å legge på carbon look på dash ferdig kit og trekke om dører sider i rødt/grått.

Byttet trekk på setene mine også for å slippe den forbanna grå fargen. funket en stund det også men blir kjedelig i lengden.

setene2.jpg

setene.jpg

carbon.jpg

indash.jpg

dash.jpg

Som dere ser så bygde jeg om midtkonsoll i glassfiber men ble for mye arbeid så ga faen å la den på hylla en så lenge. (kjøpte ny orginal)

finish2.jpg

finish1.jpg

DSCF0022.jpg

DSCF0021.jpg

DSCF0020.jpg

Bilen på et lite streetmeet i mørke:S LOL

DSCF0012.jpg

bilanonstreetmeet.jpg

Laget pioneer greia selv med dioder osv..

Bilen en tur på steinsfjellet en solnedgang.

DSCF0015.jpg

Ny japse potte.

DSCF0013.jpg

Noen fåreløbige lexus lykter kom på, (står på enda)

DSCF0008.jpg

Etter jeg lenge leitet etter peng å ting som kunne gjøres så gikk tida.

men ette en stund ble det til at vi mekket litt til.

se bilder.

DSCF0035.jpg

sete2.jpg

sete3.jpg

sete4.jpg

DSCF0026.jpg

luftfilter1.jpg

ikke no pent syn men mer lyd.

bygde om anlegget mitt etter jeg måtte fikse no m demperene .

anleggetpioneer1.jpg

pioneeranlegvget2.jpg

anleggbygg1.jpg

anleggbyggd2.jpg

alneggebygg2.jpg

DSCF0081.jpg

De 2 siste tinga jeg har holdt på me den siste månden er hattehylla å felger.

hattehylla1.jpg

hattehylla2.jpg

DSCF0086.jpg

DSCF0087.jpg

DSCF0111.jpg

DSCF0112.jpg

DSCF0100.jpg

DSCF0091.jpg

DSCF0096.jpg

DSCF0105.jpg

DSCF0107.jpg

DSCF0108.jpg

En fin vår dag.

DSCF0118.jpg

DSCF0120.jpg

DSCF0125.jpg

DSCF0126.jpg

ja tilbake meldinger fra alle hadde vært kjekt.

alt ifra hva dere ville gjort anderledes til ting som må forandres på til ting som bør kjøpes inn eller ja stort sett alt. vær seriøse da folkens. =)

Mvh. Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er en prinsipp sak. Har du nissan, så kjører du ikke rundt med fake GTR logo, har du Honda, kjører du ikke med fake Type R logo, har du BMW, kjører du ikke med fake M3,M5 logo. Hva er liksom vitsen... :P

Liker bilen din. Der er på tide at du ser på motoren. Og ordentlig CLEANT styling kit. For det er det bilen din er. Clean. Liker at du har holdt den clean. Men jeg mener at Civic blir pener med strammere linjer fremme. Orginalt ser den ganske rundt ut. Konebil aktig ut! Derfor burde du finne en stram front og en stram rumpe på den. Det hadde tatt seg ut!

Stå på. Du er en god mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider