Gå til innhold

Bakaksling med sperre

Ranger emnet


killerFly

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte egentlig bare på hvor mange prosent sperre det er best å ha!

Noen seier 100% men da seier noen at det kan gå rett vest med hele bilen.

Noen mener 50%. Men jeg vet ikke helt! Hva mener dere?

 

:cab

Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her..

 

Proskjektsiden og oversikt over bilene..

http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

100 % (les sveisa bakaksel ) egner seg vel kun til offroad , grus underlag eller DRIFTING.

 

Har kjørt litt bruksbil med sveisa diff(riktignok svært smale bakdekk). Det går greit, men jeg vil ikke anbefale det på permanent basis. Kommer ann på hva du er villig til å ofre....

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARB Airlocker er 100% sperre, men du kan koble den ut.

 

hva som er best kommer helt anpå hva du skal bruke bilen til.

 

Bilcross=ESAB

Drag=Lock right

Bane og vegkjøring=Truetrac

Vegkjøring=alt unntatt ESAB

osv...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan beregner man %-vis sperre? jeg kan greie å se hva som gir ei sperre benevnelsen f.eks 115nm, men hvordan kan ei sperre være 30% eller 50%, prosent av hva da? målt hvordan?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt korrekt, så er ei sperre alltid 100 % det det er snakk om her er diff bremser, helt vanlig diff blir da 0 %, så regnes det ut derfra, midt i mellom blir seff 50 %.

Men dette vet du sikkert så er jo litt vel dummie-forklaring...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei men når du spinner ;)

Har vel også med vanlig svingkjøring å gjøre?

Dvs. En 100% sperre, vil tvinge begge hjulene til å gå i samme hastighet og derfor vil bilen "hoppe" i svinger og "spise" dekk.

 

En LSD, derimot, vil jo tillate differanse i rotasjonshastighet, da ikke bare ved spinning.

 

Dog ved vanlig kjøring rett frem, vil man mest sannsynlig ha 1:1, med et ørlite avvik pga. feks. ujevnt dekktrykk elns.

edit: jeg sa noe tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du bruke bilen til? Er det en bruksbil?

 

 

Det er nokk på bruksbilen. så jeg må ha noe som går ann å kjøre med og spinne på begge bakhjulene samtidig med ;-) Men er også veldig gla i å legge bilen brei :-D

 

Har fått tilbud på en aksling med 50-60%. Men vet ikke hvordan det er å kjøre med den. eller å spinne med den?

Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her..

 

Proskjektsiden og oversikt over bilene..

http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår