killerFly Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Hei, jeg lurte egentlig bare på hvor mange prosent sperre det er best å ha! Noen seier 100% men da seier noen at det kan gå rett vest med hele bilen. Noen mener 50%. Men jeg vet ikke helt! Hva mener dere? :cab Siter Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her.. Proskjektsiden og oversikt over bilene.. http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Hva skal du bruke bilen til? Er det en bruksbil? Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ks 242 Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 hei! 100 % (les sveisa bakaksel ) egner seg vel kun til offroad , grus underlag eller DRIFTING. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 offroad vil si jordet da!! :D:D ... morroo!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 hei! 100 % (les sveisa bakaksel ) egner seg vel kun til offroad , grus underlag eller DRIFTING. Har kjørt litt bruksbil med sveisa diff(riktignok svært smale bakdekk). Det går greit, men jeg vil ikke anbefale det på permanent basis. Kommer ann på hva du er villig til å ofre.... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 ARB Airlocker er 100% sperre, men du kan koble den ut. hva som er best kommer helt anpå hva du skal bruke bilen til. Bilcross=ESAB Drag=Lock right Bane og vegkjøring=Truetrac Vegkjøring=alt unntatt ESAB osv... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Sånn til normal bruk så funker vel 30 % helt greit. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 hvordan beregner man %-vis sperre? jeg kan greie å se hva som gir ei sperre benevnelsen f.eks 115nm, men hvordan kan ei sperre være 30% eller 50%, prosent av hva da? målt hvordan? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 For å være helt korrekt, så er ei sperre alltid 100 % det det er snakk om her er diff bremser, helt vanlig diff blir da 0 %, så regnes det ut derfra, midt i mellom blir seff 50 %. Men dette vet du sikkert så er jo litt vel dummie-forklaring... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 som jeg har foorstått det så vil en 70% diff brems så vil det ene hjulet rulle 0,7 omdreininger når det andre hjulet har rulla 1 omdreining correct me if im wrong... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 som jeg har foorstått det så vil en 70% diff brems så vil det ene hjulet rulle 0,7 omdreininger når det andre hjulet har rulla 1 omdreining correct me if im wrong... ikke om du kjører rett frem. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 nei men når du spinner ;) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 nei men når du spinner ;) Har vel også med vanlig svingkjøring å gjøre? Dvs. En 100% sperre, vil tvinge begge hjulene til å gå i samme hastighet og derfor vil bilen "hoppe" i svinger og "spise" dekk. En LSD, derimot, vil jo tillate differanse i rotasjonshastighet, da ikke bare ved spinning. Dog ved vanlig kjøring rett frem, vil man mest sannsynlig ha 1:1, med et ørlite avvik pga. feks. ujevnt dekktrykk elns. edit: jeg sa noe tull Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 ikke om du kjører rett frem. nei, det vil jo selvfølgelig være om du spinner da selvsagt.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killerFly Skrevet April 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Hva skal du bruke bilen til? Er det en bruksbil? Det er nokk på bruksbilen. så jeg må ha noe som går ann å kjøre med og spinne på begge bakhjulene samtidig med ;-) Men er også veldig gla i å legge bilen brei :-D Har fått tilbud på en aksling med 50-60%. Men vet ikke hvordan det er å kjøre med den. eller å spinne med den? Siter Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her.. Proskjektsiden og oversikt over bilene.. http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.