kenterik Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 ønsker å kjøpe sperre til 240. ta kontakt Siter Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo tobben Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 burde vel få litt flere ponyer under panserert før du skal kjøre sidelengs med den gamle 244en din... ikkje få deg 100% hvertfall e håpløst å kjøre med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killerFly Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 burde vel få litt flere ponyer under panserert før du skal kjøre sidelengs med den gamle 244en din... ikkje få deg 100% hvertfall e håpløst å kjøre med He he. har snart fikset d oxo! Satser på 220hk i første omgang! men fikk tilbud om en aksling med 50-60% sperre. Så jeg har sinnsykt lyst til å slå til på. Men måtte nesten høre litt hva di mente her inne..! Hvor mange prosent har du på 740-en din da? Siter Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her.. Proskjektsiden og oversikt over bilene.. http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Jeg har 100% ESAB! Kult, men veldig upraktisk... Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 He he. har snart fikset d oxo! Satser på 220hk i første omgang! men fikk tilbud om en aksling med 50-60% sperre. Så jeg har sinnsykt lyst til å slå til på. Men måtte nesten høre litt hva di mente her inne..! Hvor mange prosent har du på 740-en din da? 50-60?? hvordan kan man si noe slikt? :P er den org? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killerFly Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 50-60?? hvordan kan man si noe slikt? :P er den org? Jeg spurte han jeg skulle kjøpe akslingen av, hvor mange prosent sperre det va på den. Men han viste ikke helt. D va mellom 50-60% sperre.. Ja, den skulle være orginal! Siter Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her.. Proskjektsiden og oversikt over bilene.. http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 som jeg har foorstått det så vil en 70% diff brems så vil det ene hjulet rulle 0,7 omdreininger når det andre hjulet har rulla 1 omdreining correct me if im wrong... ok, så du mener at med 30% brems, så ruller det ene hjulet 0,3 omdreininger mens det andre går 1 omdreining? doh Nei, det har nok noe med krefter å gjøre, ikke omdreininger. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Jeg spurte han jeg skulle kjøpe akslingen av, hvor mange prosent sperre det va på den. Men han viste ikke helt. D va mellom 50-60% sperre.. Ja, den skulle være orginal! Volvo har vel bare levert 30 og 70% sperrer vel? Shoot me if I'm wrong! Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Jeg mener at det er feil å måle ei sperre i prosent, prosent av hva da? Ei sperre er ALLTID 100%, men den er utkoblbar/innkoblbar, enten via luft, mekanikk, hydraulikk eller automatiske. Blandt de automatiske har man to undergrupper, positiv og nevativ. Positiv autolocker er i utgangspunktet en åpen diff, men vil låse når det er behov for det. Negativ autolocker er sperra i utgangspunktet, men kobler ut et hjul når det er behov for det. En LSD (limited slip diff.) måles i nm - hvor mange nm som skal til for å få hjulene til å gå med forskjellig hastighet. Det finnes også diferensialer med flere av løsningene over i samme klump. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Racing Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 jeg vurderer og kjøpe meg sperre.. tror det blir true track jeg går for... virker som en bra sperre... Siter Lundberg Performance 88 Volvo 740(Weber) 85 Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo tobben Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 veit ikkje kor mangen prosent eg har på 740en... e san orginal "anti spin" e vel san lsd eller ka d heiter. funker fint d Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Racing Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 veit ikkje kor mangen prosent eg har på 740en... e san orginal "anti spin" e vel san lsd eller ka d heiter. funker fint d sikkert rundt en 50-60% på den.... Siter Lundberg Performance 88 Volvo 740(Weber) 85 Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Jeg mener at det er feil å måle ei sperre i prosent, prosent av hva da? Ei sperre er ALLTID 100%, men den er utkoblbar/innkoblbar, enten via luft, mekanikk, hydraulikk eller automatiske. Blandt de automatiske har man to undergrupper, positiv og nevativ. Positiv autolocker er i utgangspunktet en åpen diff, men vil låse når det er behov for det. Negativ autolocker er sperra i utgangspunktet, men kobler ut et hjul når det er behov for det. En LSD (limited slip diff.) måles i nm - hvor mange nm som skal til for å få hjulene til å gå med forskjellig hastighet. Det finnes også diferensialer med flere av løsningene over i samme klump. Sant nok. Kort tenkt av meg. Seff er det LSD det er snakk om, og da snakker vi jo ikke om sperre, men om brems. Og det er nok riktig som du sier, at en brems blir målt i krefter, altså nm. Men det er en del som oppgir bremsevirkningen i % av en eller annen grunn, og det er vel da sikkert basert på kreftene i kjøretøyet. Bremsevirkning i nm av tilgjengelig effekt. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.