Gå til innhold

Bakaksling med sperre

Ranger emnet


killerFly

Anbefalte innlegg

burde vel få litt flere ponyer under panserert før du skal kjøre sidelengs med den gamle 244en din... ikkje få deg 100% hvertfall e håpløst å kjøre med

 

 

He he. har snart fikset d oxo! Satser på 220hk i første omgang! men fikk tilbud om en aksling med 50-60% sperre. Så jeg har sinnsykt lyst til å slå til på. Men måtte nesten høre litt hva di mente her inne..! Hvor mange prosent har du på 740-en din da?

Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her..

 

Proskjektsiden og oversikt over bilene..

http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. har snart fikset d oxo! Satser på 220hk i første omgang! men fikk tilbud om en aksling med 50-60% sperre. Så jeg har sinnsykt lyst til å slå til på. Men måtte nesten høre litt hva di mente her inne..! Hvor mange prosent har du på 740-en din da?

50-60?? hvordan kan man si noe slikt? :P

 

er den org?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50-60?? hvordan kan man si noe slikt? :P

 

er den org?

 

Jeg spurte han jeg skulle kjøpe akslingen av, hvor mange prosent sperre det va på den. Men han viste ikke helt. D va mellom 50-60% sperre.. Ja, den skulle være orginal!

Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her..

 

Proskjektsiden og oversikt over bilene..

http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg har foorstått det så vil en 70% diff brems så vil det ene hjulet rulle 0,7 omdreininger når det andre hjulet har rulla 1 omdreining

 

correct me if im wrong...

ok, så du mener at med 30% brems, så ruller det ene hjulet 0,3 omdreininger mens det andre går 1 omdreining? doh

 

Nei, det har nok noe med krefter å gjøre, ikke omdreininger.

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er feil å måle ei sperre i prosent, prosent av hva da?

 

Ei sperre er ALLTID 100%, men den er utkoblbar/innkoblbar, enten via luft, mekanikk, hydraulikk eller automatiske. Blandt de automatiske har man to undergrupper, positiv og nevativ. Positiv autolocker er i utgangspunktet en åpen diff, men vil låse når det er behov for det. Negativ autolocker er sperra i utgangspunktet, men kobler ut et hjul når det er behov for det.

 

 

En LSD (limited slip diff.) måles i nm - hvor mange nm som skal til for å få hjulene til å gå med forskjellig hastighet.

 

 

Det finnes også diferensialer med flere av løsningene over i samme klump.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er feil å måle ei sperre i prosent, prosent av hva da?

 

Ei sperre er ALLTID 100%, men den er utkoblbar/innkoblbar, enten via luft, mekanikk, hydraulikk eller automatiske. Blandt de automatiske har man to undergrupper, positiv og nevativ. Positiv autolocker er i utgangspunktet en åpen diff, men vil låse når det er behov for det. Negativ autolocker er sperra i utgangspunktet, men kobler ut et hjul når det er behov for det.

 

 

En LSD (limited slip diff.) måles i nm - hvor mange nm som skal til for å få hjulene til å gå med forskjellig hastighet.

 

 

Det finnes også diferensialer med flere av løsningene over i samme klump.

Sant nok. Kort tenkt av meg. Seff er det LSD det er snakk om, og da snakker vi jo ikke om sperre, men om brems.

Og det er nok riktig som du sier, at en brems blir målt i krefter, altså nm. Men det er en del som oppgir bremsevirkningen i % av en eller annen grunn, og det er vel da sikkert basert på kreftene i kjøretøyet. Bremsevirkning i nm av tilgjengelig effekt.

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår