Gå til innhold

Størelse og konstruksjon på kasse til TS-W5000SPL og noe annet

Ranger emnet

codegen

Anbefalte innlegg

Hei!

Undres litt på hvor stor jeg bør ha kassen til min fremtidlige Pioneer TS-W5000SPL, samt. hvordan kontruksjonen bør være..

Planen er å få mest mulig lyd ut av den, og samtidig fin lyd..

Det jeg hører på av musikk er mye.. men, mest Trance og Rap/Hiphop. litt Rock og Metal, ikke så mye Pop osv.

Spiller den best åpnet eller lukket?

Planen er 2 TS-W5000SPL, 2 kasser, litt enklere med tanke på avstiving å kjøre på 2 kasser værtfall.. men, hvis noen er uenig, får all del si ifra.

Er det smartere å kjøpe 4 Pioneer TS-W3004SPL istand får 2 Pioneer TS-W5000SPL?

Planen er også å kjøpe inn 1 Soundmagus X-3000 pr. element.

Også blir det vel Pioneer DEH-P9600MP spiller.. men så stusser jeg litt på det at Pioneer spillern gir ut 6.5V på preout`ene, og forsterkeren tar opptil 5.0V... kan jeg få noe problemmer med dette? om så, har det vært smartere og kjøpt inn en Alpine spiller? Ser at værtfall noen av de gir ut 2.0V..

Edit: Bilen det skal monteres i er en Opel Omega A 2.0i

Mvh,

Stian

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt offtopic, men Soundmagus på den subben? Da ville jeg heller gått for en sub og en skikkelig forsterker til å drive denne.

Og spilleren kan du jo kjøpe av meg ;) Amerikansk modell hefter ikke om du ikke hører mye radio.

Soundmagus`en kommer nok lett til å dra denne.

Vil ha radio sjø.. kjekt å ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er kassen planlagt, den blir på 42,5L etter fabrikantens anbefaling, kassen blir laget firkantet, men i og med at jeg har tilgang til fres med alle mulige funksjoner kommer jeg til og fresse ut spor så jeg får en liten bøy på elementet får å kutte bølger.. kassen blir laget av 1x 12mm spon. 2x 22mm MDF og en ekstra 22mm`ers MDF plate på fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider