dj_maz Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 har en 325 motor, er en 91mod og skal da montere lambdasonde, Det grenrøret som jeg tenker på og bestille fra sebring har ikke uttak for lambdasonde så mitt spørsmål er hvor skal lambdaen monteres? siden grenrøret er dobbelt og det er ikke sveiset inn et mellomrør for lambda, hvordan skal den registrere eksosen fra syl 1-3 og 4-6 samtidig da? hvordan blir det i forhold til blanding osv hvis den bare måler på 3 sylindre.. den må jo monteres i riktig avstand fra sylindrene for og få riktig temp osv.. kansje jeg bare skulle få schmiedmann til og hjelpe meg og sette det på kansje.. har sittet og lurt litt på det her lenge.. noen som kan gi noen kloke svar ? Siter BMW 325i Cabriolet (1991)(Alpina topp og 284 kam) Mazda 323 GLX 1,5 1989 (Vinterbil) Ford Sierra Cosworth (86)(orginal vingebil) Sierra 2.0 L 85 mod Mazda E2000 kassebil (herjevogn) Nissan Cherry 1,5 (herjebil) Volvo 240 DL 85 mod (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staxx Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 lamdaen registrerer ikke eksos temp, den registrerer hvor mye luft som er i eksosen ! så tror det skal gå bra å plassere den nærme motoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiken Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Så lenge det er over 300 grader der lambda monteres går det greit:) Du kan jo spørre schmiedmann om dette for å være sikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 i eksosanlegget, rett etter manifoil. under bilen altså Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Streets Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Men du kan ikke ha delt sånn at du bare måler på 3 av sylindrene...... du må få på alle.. Lambdaen jobber jo mellom 300 og 900 grader.. maks varme av en bensinmotor er vel rundt 1200.. men står jo rett i manifoilen på mange biler da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Burde ikke være verre enn å borre hull i røret etter kollektoren og sveise på en M18*1.5-mutter (?) som lambdasensoren skrus inn i. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj_maz Skrevet April 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 nei burde egentlig ikke vere verre.. noen som har erfaringer med grenrør på 325 e30 ? gir det noe bra lyd eller koster det mere enn det smaker ? Siter BMW 325i Cabriolet (1991)(Alpina topp og 284 kam) Mazda 323 GLX 1,5 1989 (Vinterbil) Ford Sierra Cosworth (86)(orginal vingebil) Sierra 2.0 L 85 mod Mazda E2000 kassebil (herjevogn) Nissan Cherry 1,5 (herjebil) Volvo 240 DL 85 mod (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.