Gå til innhold

Er alt koblet riktig

Ranger emnet

v240

Anbefalte innlegg

jeg har PIONEER TS-W3004SPL 12 3000Watt også, men jeg skulle bare teste denne subben for og se om det spilte bedre pga den er mere lett drevet. men ble helt likt. hvordan er det det vanligvis skal brokobles. er det ikke + på kanal 1 og minus på 2, Eller er det + på 1 og minus på 4?

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, det er sånn det vanligvis skal kobles tror jeg. men på noen få forsterkere har de valgt å bruke motsatt

angående det 3004spl elementet; kobler du det i 2 ohm risikerer du å ødelegge forsterkeren. så anbefaler å koble det i 8 ohm selv om du vil få mindre effekt av det. men dette var du sikkert klar over alt, så... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må innrømme at jeg ikke forstår en dritt av hvilke ohm jeg kobler i. tenkte at jeg kunne lære det nå:bok Hvordan koble i 2 ohm? hvordan koble i 8 ohm?

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en hel dag på den audio geek siden det refereres til den tråden matador linket til. Lærte hva som skjer med effektutaket på forsterker når man varierer ohm /motstanden i oppkobling av høytalere, det som er så synd er at alt står på engelsk og er tungt å lese. Nå har jeg egentlig glemt det meste igjen..

fint om noen kunne lagd en fin og enkel forklaring på dette, og satt den som sticky.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint om noen kunne lagd en fin og enkel forklaring på dette, og satt den som sticky.

:) sorry, men dette kommer ganske ofte opp.... om du leser den tråden og den "virkelig" tråden som igjen er linket til der så er alt på norsk... men du må ta deg tid til å lese da ikke alle har tid eller anledning til å gjenta det så mange ganger :) men det krever at du selv bruker tid for å lese deg gjennom, og mest skum lesing egentlig- i verste fall les det jeg har skrivet der, selv om det kan være en "del feil" ... m'm

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider