Gå til innhold

Da er Seaten min :D

Ranger emnet

Phantom3D

Anbefalte innlegg

Da er Seat Leon 4 20v blitt min :) Kjempe moro å kjøre!

Bilen har gått noe over service, men jeg tar service neste uke.. Hvor farlig er det? (Aldri kjørt over service tid før jeg :))

Ellers så er det utrolig moro med 6 trinns manuell! Hadde 6 trinns F1 gearing i smarten, men det er ikke like moro.

Gleder meg til streetmeets og seat-treff fremover!

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har i skrivende stund gått 37000km. Bilder osv kommer.. men litt for opptatt av å kjøre den nå :)

4x4 har mye å si på kjøreegenskapene, positivt overrasket! Mangler et deksel på diagnose-porten.. bestilte det i dag.. og så manglet jeg en knott i bagasjerommet, til å hekte på hattehylla. Denne bilen skal bli i strøken orginal stand.(Ikke akkurat mye jobb når den er gått så lite!!)

Leker meg med "råne" bilene til kompiser nå.. seaten bare svever fra de. Også deilig med 5 seter og masse comfort, sammenlignet med Roadsteren jeg hadde!

Hvordan er det med klikking i 1.8t motorene? Hørte det var litt i min.. Pratet med en mekaniker han sa at de var sånn.. just wondering ;)

Denna bilen må vel også dra fra Audi TT 1.8T ? Den veier vel mer?

Gleder meg til 17" sommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med klikking i 1.8t motorene? Hørte det var litt i min.. Pratet med en mekaniker han sa at de var sånn.. just wondering ;)

Hvis du tenker på ventiltikking, så er det nok ikke det du hører. Er nok bare innsprøytningsdysene du tenker på. Disse lager en "tikke" lyd, som kan høres ut som om ventilene tikker.

Er normalt, min lager sånn lyd også, og har fått sjekket opp at det ikke er noe unormalt;)

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med veldig fin og bra bil!!

Hvilken farge er det?

Du bør nok ikke prøve deg på TT - med mindre det er vått/glatt og den har en potte (dvs 180hk og uten quattro). Tror nok TT med quattro veier omtrent det samme, men uten quattro veier den mindre og kan dermed være raskere på tørr vei, og de med quattro har gjerne 210/225hk så de tar du i hvert fall ikke...

Som nevnt, tikkingen er rimelig normalt. Har du delenr til dekselet på diagnoseporten - mangler det selv (men bruker vag-com endel så det spørs om jeg gidder å kjøpe det men..).

At den har gått over service er nok ingen krise - men det kommer jo selvfølgelig ann på hvor mye det er og hvordan den har blitt kjørt. Regelmessig oljeskift er viktig for motorens levetid.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt'n på service nuh :) Fargen på bilen er sølv metallic. Har ikke delnummeret her, men fant det hos møller ryen.. kanskje jeg har en kvitering liggende i bilen.. Er bestilt fra spain.. så tar vel noen dager før det er her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder? Urk. Det betyr at ettermiddagen i dag må brukes til å bytte frontleppe. Den har fått... eh... noen "allergiske reaksjoner mot snøen og humpene" i vinter..;)

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere med en fantastisk bil. Har akkurat samme bil, imperial blue. Konge bil, har hatt den i to år nå og ikke noe problem med den i det hele tatt.

Disse TT gutta skal du passe deg litt for ja, men GTI derimot er gøy å kjøre ifra...

Lykke til med bilen og håper du får like mye gøy med din som jeg har hatt med min!

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider