Gå til innhold

Noen motor tekniske Spørsmål! =)

Ranger emnet


VOLVO 1983

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg skriver her pågrunn av at det er her det er volvo folk med vett, og masse liv, i tillegg vet jeg at dere kommer som oftest med hjelpsomme svar, jeg er 240 mann selv så =)

Jeg har et spørsmål som jeg fikk fra en kompis.

Han lurer på om hvordan det er å flytte over en b230F(?) fra en 940 1994 inn i en 740, den saken er jo grei, men så lurte han på, hvordan er det med ledningsnett.

Han tenkte å flytte over turboen å alt fra b230ET motoren som sto i 740, men om han må flytte ledningsnettet, og kanskje innsuget med innsprøytning for å bruke turboen å alt det der. passer det overens?

kan han bruke turboen å alt fra b230ET på b230F uten å flytte over innsugs manifoil og innsprøytning?

Hvordan er det i så fall å bytte dette over?

 

mange sikkert dumme spørsmål :pray

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

jah, var vell det som var planen...:peace:

går det ant, samtidig som original innsprøytning brukes?

eller er det samme innsprøytning?

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye dyser er et absolutt must er jeg redd. F'ene går ganske "lean" allerede ved 150 hk og småtrim

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få på noe større dyser. en progressiv bensintrykks regulator.

å bruke en T3 turbo ( standar b230ET ) er ikke noe problem.

jeg anbefaller at han kjøper en toppakkning og legger i garasjen ;) sånn at når den evt ryker så har han en liggende.

ang topp osv så er det nok en 531 topp på ET motoren. denne er det litt mere futt i en i F en. så bytt over toppen. bruk F innsuget og ET eksos manifolen.

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay, veldig fine og saklige svar her:hug:

Det går ant å bruke dysene fra E innsprøytninga?

Han har en b230ET motor nå, men skal sette i b230F fra 1994, PGA at den ET motoren er så og si Gåen...

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. om du kan bruke ET dysene er jeg ikke sikker på.

jeg er usikker på motstanden i Et dysene kontra F dysene.

det du evt kan gjøre er å bruke FT dyser med forkopplings motstand.

de skal holde til 220 - 250 hk.

 

vent på noe mer konkret svar ang dysene.

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår