Gå til innhold

Vuhuu! Nå blir det lydi tralla!

Ranger emnet

CorraDon

Anbefalte innlegg

Hehe, nå er endelig alle sakene på plass, så nå skal det bygges anlegg!

Det blir en liten miks, men tror disse komponentene vil funke bra sammen:

Alpine Type X 5" frontsett med diskanter, SPX-137A

Vibe VP2 forsterker til frontsett

Dynabel 10", 9410 basser

Alpine V12 forsterker, MRV-F545 til å drive basser og mellomtone bak

Peerless 5" Definition mellomtone til bagasjerom

Pioneer headunit med 7" skjerm, alt av funksjoner

Bilder kommer!

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer pics! Har forresten startet å bygge dørtrekk, skal legge på glassfiber på ramma i morgen, så nå er det jobbing for harde livet;) Spilleren skal dessverre ikke inn da, den faller nok snart i Acoupe's sine hender;)

CIMG1573.JPG

CIMG1574.JPG

CIMG1575.JPG

CIMG1576.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Stian!;) Her kommer en liten update:

Sto opp grytidlig i dag å dro på verkstedet, startet opp med å kopiere formen jeg lagde i går, får så å dra ut å shoppe inn litt glassfiber, polyester etc. Limte så på et ekstra lag MDF for å kunne lage former som følger formen på delefiltrene. Jevnet ut denne med hjelp av vinkelsliper og flapdisc;) Limte så opp stagene til holderen, får så å stifte på duk og pensle på polyester. Resultatet ser bra ut hittil, men rakk ikke pusse og sparkle så mye, men da har man noe å glede seg til i morgen og;)

CIMG1583.JPG

CIMG1579.JPG

CIMG1581.JPG

CIMG1591.JPG

CIMG1593.JPG

CIMG1596.JPG

Ferdig penslet inn:

CIMG1599.JPG

I mens jeg ventet på limet, skjørte jeg ut hullene til diskantene. Egentlig skulle de være på dekselet forrest ved siderutene, men det så ut til å bli litt for liten plass, så da ble de plassert slik:

CIMG1584.JPG

CIMG1586.JPG

I morgen er prosjektet å få forsterket rammen, pusset ned og få sparklet noen lag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ser bra ut! hvor store høytalere skal du sette der?

Er 5" som skal inn der, det alpine settet. Takk takk til dere andre, morro at dere liker det! Skal ut å skjære ut til høyttalere og delefiltere etterpå, så da skal dere får se mer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette. Jeg har nesten samme sub elementet som deg, bare 12" (DY 9412). Et tips, når du bygger kasse, ikke bygg ca 20 liter som de anbefaler. Ta noe litt større sånn at det i alle fall blir 20 liter + volumet av elementet. Når jeg bygget 20l kassen min måtte jeg passe på indre mål sånn at elementet ikke skulle komme borti bakveggen, det sier litt om hvor trangt det blir...

- Trion

'94 Passat

'95 ZXR 750RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at det ikke ble noen update i går, men var småtrøtt etter all skruing, som dessverre ikke var på Corran, men morro for det;) Har skjært ut hullene til høyttalerne og delefilteret, men ikke fått forsterket det med mer glassfiber, eller fått sparklet noe enda. Er siste innspurt mot sommeren nå, så nå er det full fart, og fra mandag av, så skjer det forandringer;) Var som kanskje noen allerede har lest, å møtte Acoupe i dag, og byttet noen lykter med han, så legger ut noen bilder av de ferdig montert og;) Sorry for dårlige bilder, var helt mørkt rundt når jeg tok bilder...

BTW Selbekk, så var det egentlig ikke noen spesiell grunn til at jeg ikke monterte de foran, men tenkte å prøve dette, se hvordan lydbilde jeg får! Prøvd dette i andre biler, og fungert veldig bra;)

CIMG1617.JPG

CIMG1619.JPG

Gamle lykter

CIMG1621.JPG

CIMG1623.JPG

CIMG1624.JPG

Nye lykter

CIMG1630.JPG

CIMG1626.JPG

CIMG1631.JPG

CIMG1627.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider