Gå til innhold

Motorsykdommer (hjelp)

Ranger emnet


ivers

Anbefalte innlegg

Uff, motoren min har fått seg no sykdommer, den sliter med tomgangen til tider... (dette skjedde etter at jeg hadde lekasje i kjølesystemet (hadde jo aldri tomt for vann, etterfylte hele tiden)) Det er en 2.3l 20v som sitter i en Audi 90 Quattro Sedan.

 

Når jeg døtter inn clutchen inn mot kryss så detter turtallet til 2-300 og går opp og driver å surrer mellom 500 og 1500 en 5-6 ganger, så stabiliserer det seg, men driver å surrer mellom 800 og 900, så jevner det seg ut etter 1-2 min.

 

Hadde den inne hos en kar og han renset en kontakt som sitter under luftinntaket på motoren, da gikk motoren helt greit, men så viser tomgangsproblemene seg igjen, og det nytter ikke rense den.

 

Har hatt den inne på trykktesting for å sjekke om toppakning er gått og om det er lekasje i kjølesystemet, noe som det ikke er.

 

Nå må jeg jo si at jeg er lat som ikke gidder å kjøre den inn til Audi (til 1200 kr timen) og heller spør på bilforumet ;)

 

Noen ideer ?

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en A4, men hadde/har litt problemer med vandring på tomgang, var en periode det var helt ille etter jeg fikk den igjen fra service, da leverte jeg den inn igjen og de byttet denne delen som det er bilde av under. Var vist en føler til vannet, satt på baksia av motor'en og kunne byttes uten noe spess verkøy.

 

Men har enda litt vandring på tomgang når AC står på, virker som den ikke klarer å øke turtall etter belastning på motor mens den går på tomgang, noen ideer?

post-1525-13804851427183_thumb.jpg

01' VW Polo Edition

98' Ford Courier 1.3 (SOLGT)

86' VW Golf GTI-T (prosjekt)

00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tomgangsmotoren.. er bare en magnet som drar inn og ut en nål som styrer tilgangen til bensin og luft til motoren.

 

Jeg har funnet ut feilen med min bil i allefall, rensa kontakter osv rundt tomgangsmotoren og luftfilteret, da ble den ok. Dessuten bytta jeg olje i dag, og det likte den veldig godt :)

 

(Bortsett fra at vi oppdaga at det var et knekt motorfeste, lekker olje fra simringen og det er kast i en bremseskive og lekker fra et register..)

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår