rioi Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Har kjøpt meg audi coupe quattro 2.3 20v På denne har jeg selfølgelig fått med denne forferdelige tikkinga. Lest litt rundt på forumet og funnet ut at det sannsynligvis er vakumpumpa. Er det samme prosedyre på 20v som på andre femmere? bare å åpne vakumpumpa og ta ut den bolten? tørs ikke å gjøre det før jeg er sikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 ingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Om tikkinga stort sett forekommer når motoren er kald (kommer og går) er sannsynligheten stor for at det er ventilløfternen som er synderene. Du tar ikke støtstaget ut av pumpe, du skrur av pumpa og trekker staget ut av toppen, for så å skru tilbake pumpa. Er gjort på 5 minutter. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Helt sikkert løftera ;) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaanons Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Dersom det er vakumpumpa, vil det nok være mer som en slags "klakke"-lyd. Ganske kraftig til tider. Men den varierte i styrke med turtallet. Hvis du kan bytte bolten er du heldig, jeg måtte bytte hele pumpa og den kosta glatt 5000,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Dersom det er vakumpumpa, vil det nok være mer som en slags "klakke"-lyd. Ganske kraftig til tider. Men den varierte i styrke med turtallet. Hvis du kan bytte bolten er du heldig, jeg måtte bytte hele pumpa og den kosta glatt 5000,- Man trenger ikke bytte bolt eller pumpe. Man fjerner bolten og problemet er løst for alltid. Har gjort dette på flere biler! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 På min 90 var det noen ventilløftere som var utslitt. Gav grusom tikking :) Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Four rings Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Første jeg tenkte på var ventilløfterne. Siter - 98 Audi A6 1,9 Tdi x97 Audi A4 1,8 20V (solgt) x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt) x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt) x81 Ford Escort 1,3 (taket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet April 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 blir nok så jeg tar slik motorvask. Det funka på min 10v Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 blir nok så jeg tar slik motorvask. Det funka på min 10v innvendig motorvask, kan gjøre ting værre, som f.eks. at all driten i motoren løsner, og blir sugd inn i sila på olje pumpa. Been there, done that....resultat var å få ned travers og bunnpanne og fikse oljepumpablah Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freeman84 Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Dersom det er vakumpumpa, vil det nok være mer som en slags "klakke"-lyd. Ganske kraftig til tider. Men den varierte i styrke med turtallet. slik er bilen min også.. klakke lyd på lavt turtall.. men hvor finner jeg vakumpumpa.. og hvordan ser den ut? Siter 1983 Audi Coupe GT 2.3 20v 1986 Volvo 760 GLE 1987 Opel Ascona C 2.0i GT (solgt) 1986 Opel Ascona C 1.6s (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zwixern Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Bytt olje Siter Vw Touran 2.0DSG 5s Audi Cabriolet Nissan KingCab Audi Coupe Q. 77 Boble Roadster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 blir nok så jeg tar slik motorvask. Det funka på min 10v Kan også forårsake at motoren lekker som ei sil etterpå...fordi alle driten som sitter i den holder den tett, og når den da blir borte....tjohei.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.