Gå til innhold

Mislykket fjerning av rust

Ranger emnet

kris88

Anbefalte innlegg

Jeg fjernet litt rust foran på panseret til min VW Jetta, men nå en vinter senere kommer rusten frem igjen :( Hva har jeg gjort feil?

Dette gjorde jeg:

- Pusset vekk all rust med drill og sandpapir.

- La på epoxy brunox.

- Grunnet

- pusset forsiktig

- La på 3 lag med lakken

På forhånd takk!

- VW Golf VR6'93

- VW Golf 1,8'89 (utbedres)

- VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva må jeg gjøre ellers dah i tilegg til pussing???

Helt seriøst, bytt panser. Skaff deg ett billig på høgger, uten rust.. Sparer deg for mye bry. Uansett hva du gjør vil rusten komme tilbake. Evnt. rustsveise, men er langt enklere å skaffe seg "nytt" panser!

Mvh

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rusten kommer ikke tilbake viss du gjør en orntlig jobb;)

Kommer ann på hvor stort angrepet er, men hvis det er ett panser er det jo lekende lett, enklere og nesten billigere å bare finne seg ett rustfritt...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte sprayboks, ja. Er det feil?!?

er blandet så mye tynner i lakkboks spray så du får en veldig tynn lakk.

det du gjør slip alt rust vekk. pluss litt til.

så tar du på dette

sink primer.lakkprimer,lakk og så legger du klarlakk.

det har fungert for meg i mange år.har opel så har hansket med rust noen ganger;)

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja spraybox er feil ja. den lakken er alt alt for tynn, så da blir den ikke vanntett eller noen ting.. må få orgentlig lakk på den.. ellers så hørtes det jo ca riktig ut som det du gjorde.. men spraybox er ikke tingen..

takk for at du påpeker akurat det jeg skrev og sprayboks funker helt fett vis man legger flere lag en vanligt.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider