htn Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 hei. vurderer å kjøpe effektpotter til X5'n. så lurer jeg på om man må få dette godtkjent, eller betale noe ekstra avgift hvis man skulle få en hest eller 2 ekstra under panseret. noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spitz00 Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Sørg for at det er TÜV-godkjent så blir det godkjent. Avgift trenger du ikke å betale da det er tillatt med inntil 15% avvik fra oppgitt effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thyfire Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Har nettopp fått meg simons potte fra et autorisert Verksted her i Trondheim.. Spurte om TÜV papirer, med det hadde de ikke... er det noen big deal? Siter 85 Volvo 749 TIC- drifter 01 Subaru Forester S-turbo 77 Honda Accord 1.6 [X]97 Toyota Celica T20 1.8 [X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 må bare ikke overstige utslipp og støy kravene. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 noen som vet hva de er? Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 noen som vet hva de er? Står i vognkortet/typegodkjenningen til den aktuelle bilen. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Står i vognkortet/typegodkjenningen til den aktuelle bilen. :) står ikke noe i vognkortet mitt om støy eller kw faktisk... kan jeg bråke så mye jeg vil da :confused: Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 står ikke noe i vognkortet mitt om støy eller kw faktisk... kan jeg bråke så mye jeg vil da :confused: Hm, sikker..? Står det oppgitt et typegodkjenningsnummer i vognkortet..? Tror nok ikke du kan bråke så mye du vil uansett, nei.. :P Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zi0n Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Det kan man nok ikke. Fikk ikke godkjent min bil med effektanlegget. De målte den til 93db, og maks tillat for bilen min var 82. Dro tilbake til svendsen eksos og fikk de til å sette inn et par struper i potta, så tok jeg ut kn-filteret mitt og den gikk rett gjennom (69 db) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Det eneste biltilsynet krevde for å godkjenne nytt eksos anlegg på min tidligere 2000 toyota celica, var papirer på støy (db) måling. Sa ingenting om noe TUV papirer, eller utslipp. At de ikke nevnte noe om utslipp, var kanskje fordi anlegget var kun nytt fra ETTER katalysator og ut. Hadde jeg byttet katalysator også, så mulig de ville hatt måling på utslipp også (?) Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thyfire Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Hvor får man målt det da? biltilsynet? koster penger sikkert å bare få målt også.. jeg har jo effekt anlegg, og vil gjerne ha det inn i vognkorte så det ikke oppstår problemer... Siter 85 Volvo 749 TIC- drifter 01 Subaru Forester S-turbo 77 Honda Accord 1.6 [X]97 Toyota Celica T20 1.8 [X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Spør importøren til Simons etter TUV papirer.. hvis det er å oppdrive til bilen din Thyfire så har de det.. må nok betale noen hundringser... Angående lyd/støygrenser så er reglene du finner på nettet vanskelig å tyde.. ring biltilsynsentralen.. de kan sikkert svare... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thyfire Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Spør importøren til Simons etter TUV papirer.. hvis det er å oppdrive til bilen din Thyfire så har de det.. må nok betale noen hundringser... Spurte etter TÜV papirer på Svendsons eksos. Det hadde de ikke.. Anlegget mitt er jo bygd da, men ser på simons sin side at de har anlegg akkurat til min modell også... Hva gjør jeg? Siter 85 Volvo 749 TIC- drifter 01 Subaru Forester S-turbo 77 Honda Accord 1.6 [X]97 Toyota Celica T20 1.8 [X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Men svendson eksos er vel heller ikke importøren av Simons? eller? Veit ikke jeg asså.. men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg