Gå til innhold

Anlegg i trakor

Ranger emnet

ØSE

Anbefalte innlegg

2x MTX Jackhammer

:???:

Hva slags lyd er trådstarter ute etter? Masse dunk-dunk eller vil du faktisk høre hva som spilles? Kjenner ikke traktorer noe særlig så vet ikke støynivået i disse.

Legg ut litt om hvor mye du vil bruke e.t.c. så kan vi bedre hjelpe deg :)

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, skjerp dere da!

Er vel ikke fritt frem med frekke kommentarer og slengbemerkninger bare fordi det er traktor inne i bildet?

Lavmål selv fra moderator:ssip:

On topic:

Om det er den traktoren jeg tror det er, så er det jo en real utfordring, da motor og veistøy blir en stor faktor her. Er vel ikke 100% tett de hyttene der. Ang komponenter har jeg lite peiling, så lar noen andre ta seg av den biten.

Plass og støy utenfra er altså to viktige faktorer her.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off topic.

Helt enig med Tombra. det er tragisk at til og med MODERATOR holder folk for narr. som oftest brukes jo en traktor i en jobb situasjon, og da er det jo litt ok å ha litt grei lyd rundt seg når man jobber, så nå må moderator skjerpe seg og ta folk som spør et ærlig spørsmål litt seriøst....

on topic

Det hadde vel vært det enkleste å satt inn en ok cd spiller (merke er uvesentlig) , og et par 6x9 høytalere i hver sin kasse opp under taket foran,

slik at dem er vinklet ned mot føreren og eventuelt en liten 2 kanaler som skal drive 6x9 høytalerene.

jeg tror at du kan slippe unna med 3-4000 for et slikt anlegg komplett.

men det får du snakke med en forhandler omm her på forumet.

Slik ville jeg ha gjort det, men det kan jo være at det kan komme inn andre forslag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal det ut på stripa sikkert med traktor og råne litt...
Ja, for å pløye en åker i ti timer i strekk trenger man jo ikke musikk til... :cocain:

Her er et googlet bilde av herligheten:

352404.jpg

Og her er dashbordet:

352403.jpg

Nesten merkelig at ingen har foreslått noe Focal ennå... vanligvis behøver man knapt hoste her inne før noen anbefaler kjøp. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hello: hehe musikk tell arbe må tell:)

er i grunn enig med Transmedia på 6x9 løsningen, 2 evt 4 stk bygd i kasser montert i taket.

deretter en rimelig spiller og billig 4/2 kanals forsterer.

merker er det ingen vits i å fokusere på da lydkvaliteten kommer til å bli betydelig svekket av støy fra motoren osv,her er det vel heller snakk om å få litt lyd slik at jobben går lettere.

er forsåvidt enig med Soocoool også for en gangs skyld,det enkleste er å invistere i en Ipod og gode hodetelefoner(koss PortaPro er et godt valg her)

Edit: Må vel tilfredstille Transmedia litt...:cool:

skulle valge falle på 6x9 har Focal noen ypperlige i sitt sortiment

690 CA1

https://bilstereo.secure.flexiweb.no/productview/161318/

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nå ha montert en cdspiller brukt et frontsett 5" som ble drevet av den + en 8" aktiv sub. som du klarer å gjemme bort en plass. Er jo ikke store plassen i en sånn. så trenger ikke så mye for å få godlyd.

EDIT:

Kommer fra bondegård selv. I en sånn gammel holk så passer det best med hørselvern med innebygd radio / Tilkobling til I-Pod for å si det slik. De hyttene er ikke så godt isolerte for støy og å pøse på med musikk for å overdøve den er ikke bra HMS for å si det slik. Krev hørselvern med innebygd radio. punktum.

Forresten. Valtra er best. høhø (BM -> VOLVO BM -> VOLVO BM VALMET -> SISU Valmet -> Valmet -> Valtra) Litt skifting av navn ja.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider