Gå til innhold

Den vil fortsatt ikke starte=(

Ranger emnet

John_gti16

Anbefalte innlegg

Hvis du skal vinne frem så er det juss'en som teller. Fantasi hjelper ikke, punktum. Han som solgte deg bilen spiller et spill eller på en annen måte leker en lek, og tvinger deg til å leke den samme leken. Hvis det er slik du beskriver og at selger burde ha visst, jurdisk sett, så vinner du hvis du drar det til retten.

Missforståelse, eller kanskje jeg uttalte meg litt ukorrekt. Når jeg skrev at jeg har en ganske "seriøs fantasi" mente jeg ikke at jeg skulle lyge. Men at jeg kan finne på mye å skrive som er korrekt, slik at de skjønner at jeg kan sakene og hva jeg har krav på. Om jeg skal ta dette til retten må jeg regne med å betale får en eventuell seier. Jeg velger forbrukerrådet fordi di kan sakene sine. De vet nøyakti hvem som skal belastes, de kan paragrafene. Men di kan ikke ta en rettsavgjørelse. Di sier bare hvem som skal (ifølge loven) belastes. Om motparte fortsat nekter sendes saken videre til forbrukertvistrådet. Di kan avgjøre hvem som har skyld og pålegge vedkommende å betale(samme som i retten). Og dette er gratis=) Derfor har jeg ikke valgt å ta dette til retten.

Når d gjelder en oppdatering i saken, har jeg i dag vært i "møte" med d verkstedet som bilen min står på. Viste dem brevet fra ford (se ovenfor), og di skrev da en bekreftelse som avkrefter "løgnen" (k&n filtere sitter i samme høyde som det orginale luftfiltere sitter) De skrev samtidig også at det var den uorginale ombyggingen av luftfilteret som var årsaken til havariet. Jeg ser lyst på saken nå. Tror også han spiller på et spill. Prøver å juge seg frem til at jeg skal betale for skadene. Men nå sier jeg sjakk matt=)

Stå på... golf gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Samme høyde som originalfilter eller ikke, originalt er det innsatsfilter med masse rører og bøyer før filteret som umuliggjør at vann kommer inn i noe særlig grad.

Hmm.skjønner ikke helt hvor du vil...Det er jo ikke d samme, hadde K&n filteret stått dær d orginale luftfilteret sto hadde det ikke vært noen havari.

Uansett, k&n filter regnes ikke som en mangel, det gjør ombyggingen. Seff ville ikke dette skjedd med orginalt luftfilter og orginal plassering.

Stå på... golf gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville ikke skjedd med org K&N filter heller,skjønner hva du mener ..men ditt var vel lagdt ut for mere luft..dvs nærmere fangeren slik at det kan være utryggt med MYE vann...hvordan går det med bilen nå?

Er ikke noen framgang. Satt i hele helgen å skrev brev til forbrukerrådet og TV2 hjelperdeg=) Så vi får se hva som skjer. Kan ta litt tid nå før jeg finner ut hva som skjer. Regner med jeg får brev fra forbrukerrådet iløpet av 14 dager dær jeg får høre deres mening...skriver mere da...kan også legge ut brevet om det er ønske for det...men det er vell uvesentlig...håper på det beste...har på følelsen at jeg har en god sak hær. Har mye dokumetntasjon og raporter som tilsier at dette går min vei, men man vet jo aldri.

Fikk også vw-verkstedet til overskrive det usanne som bilforhandleren som jeg kjøpte bilen hos skrev(k&n-filteret liogger på samme plass som det org.luftfilteret). Pluss enda en dokumentasjon på at det var plasseringen av luftfilteret som var årsaken til havariet.

Og d gjorde ikke saken værre at det var teknisk leder som skrev og undertegnet rapporten=)

Stå på... golf gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første posten du skriver, virker det som om at du var klar over den ugunstige plasseringen av luftfilteret. Du mistenkte med en gang at det lavt monterte luftfilteret var synderen.

Hvis du har håp om å få penger ut av selger eller tidligere eier, så bør du holde kjeft om dette. Spill utvitende om dette. Hvis ikke er du selv å bebreide fordi du ikke fikset det.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første posten du skriver, virker det som om at du var klar over den ugunstige plasseringen av luftfilteret. Du mistenkte med en gang at det lavt monterte luftfilteret var synderen.

Hvis du har håp om å få penger ut av selger eller tidligere eier, så bør du holde kjeft om dette. Spill utvitende om dette. Hvis ikke er du selv å bebreide fordi du ikke fikset det.

Jo selfølgelig, men jeg visste ikke om at luftfilteret sto så lavt som det sto. Så jo det alurøret og det, men er ikke så hobbymekaniker at jeg skjønte alvoret. Mistenkte at det kunne være det luftfilteret tidlig for han som taua meg hjem var mekaniker og så dette var ikke bra. Visste ikke før etter stoppet at dette ikke var bra, men takk uansett for tipset=)

Stå på... golf gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Til interesserte kan jeg med glede meddele att jeg fikk støtte av forbrukerrådet i denne saken. Men bilforhandleren nekter å innse at di har solgt meg en bil men en mangel. Derfor blir saken nå sendt videre til forbruketvistutvalge (fungerer som retssak). Forhandleren fortsetter å skrive mye usaklig og usanne ting. Noe som irriterer meg mye. De skrev feks i brevet til forbrukerrådet at jeg var ekstremt nøye ved visning av bilen og prøvekjøring. Jeg kjøpte bilen helt uten å ha prøvekjørt den, hadde heller ikke vært på "visning". Hadde sett over den da den sto låst utenfor forretningen. Noen tror sikkert det er rissikabelt å kjøpe en bil uten å se over den men jeg gikk nøye over bilen etter jeg hadde kjøpt den(hviss man da oppdager mangler eller feil kan man gå tilbake å få dette rettet på hos selger, hviss det er noe som de ikke opplyste om) Desverre for meg fikk jeg ikke noen til å gå over motorrommet slik at jeg kunne blitt advart mot den magelen som var å finne dær, men når man kjøper bil hos forretning må man jo kunne stole på at di har gjørt dette for deg. Det viste seg i min sak at di ikke gjorde. Så nå skal saken tas videre til forbrukertvistutvalget, behandlingstid er 4-6 måneder=( jeg kommer nå til å reparere bile fra egen pengebok og senere kreve erstatning fra forhandleren. Kommer tilbake etter at bilen har vært på verksted (mitten av juni) slik at dere får høre hva det kostet.

Tips til dere som er ute etter å kjøpe ny bil, hos bilselger eller privat: TA NAF TEST!!!

Stå på... golf gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider