Gå til innhold

Den vil fortsatt ikke starte=(

Ranger emnet

John_gti16

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok.. Ja da vil jeg si saken er nokså klar. At det er de som har solgt deg bilen som har i allefall noe av ansvaret. Må nok forberede deg på en runde i forliksrådet om dette.

Ja er nåkk forberedt på det=(, så trasig situasjon dette! Håper bare noen har hatt nytte og lært av denne tråden.

Stå på... golf gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gjort noe mer med denne saken nå eller?
Har vært hjemme på påskeferie så har ikke hatt mulighet til å oppdatere.

Følgende har skjedd:

Stakk innom selgeren jeg kjøpte bilen hos. Sa hva som hadde skjedd og at jeg ikke var blitt opplyst om "ombyggingen" i motorrommet som hadde ført til havariet. Han ville ikke si så mye, tok kopi av skaderaporten fra verkstedet jeg hadde vært på(vw verkstedet konkluderte med i raporten at det var det uorginale luftfilteret som var forlenget ned foran girkassen som var årsaken til havariet) og sa at han skulle ringe dagen etterpå. Han ringte ikke, da jeg ringte han 2 dager senere sa han at han skulle sende brev. Fikk brevet i dag og dær sto det følgende:

"Denne saken synes for oss å være en forsikringssak og ikke en reklamasjonssak.

Under salgsprosessen ble det fortalt at bilen hadde K&N filter, dette er noe som er normalt og ettermontere på GTI-biler og ungdomsbiler gennerelt. K&N-filter er fullt lovlig montert. Alle biler som har K&N-filter får en spesiell lyd/innsugningslyd som ikke er å ta feil av.

NB: Orginal luftfilterinnsats tar inn luft i ca.samme høyde som K&N filteret. Dette er ca 35-40 cm over bakkenivå." (kan dette stemme dere?, synes jeg så på bildet til stingah at det var koblet rett på innsuget. Mitt står jo ca 40 cm under dette) "Det er helt klart at det er kjørt i en uvanlig stor vanndam i dette tilfellet, og dette kan ikke regnes for normalt bruk og dekkes verken av garanti- eller reklamasjonsloven.

Vår anbefaling:

Fyll ut skademelding til ditt forsikringsselskap og rekriver takstmann til AS normotor som har kontrollert skaden."

Han mener hær at dær mitt K&N filter står, dær står også det orginale luftfilteret, men står ikke det dær det står på stingah sin? Mitt er jo forlenget ned i motorrommet.

Følgende skal gjøres: Drar bort på det verkstedet dær bilen står Fredag å får di til å måte nøyaktig hvor mitt K&N-filter står, og får dem da samtidig til å si noe om dette virkelig er forsvarlig og hvor stor differansen på orginalt filter og det som står på min er. Når di har skrevet raporten sender jeg alt inn til forbrukerrådet. Har forresten vært i kontakt med forbrukerrådet 3 ganger. Har snakket med 3 forskjellige konsulenter og alle vil gi meg støtte i saken.

Sette pris på svar om hvorvitt det er "normalt" å hå et åpent K&N-filter 30 cm over bakkenivå. Og andre ideer om hvordan jeg skal forholde meg i saken.

Stå på... golf gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du bør gjøre er å spørre de hvor det orginale luftfilteret står og hvor ditt K&N filter er montert.. For etter hva jeg har forstått, så ligger filteret ditt FORAN girkassa? Altså, MYE lengre ned enn hva det orginale luftfilteret er festet, for det er festet i samme høyde som støtdempertårnene/toppen av motordekselet osv.. Og det er feil det de sier at bilen får innsugsluft fra samme høyde som ditt er montert, for org. boksen har en liten plastbit som går frem til venstre frontlykt og får friskluften sin derfra..

En annen ting du kan gjøre er å spørre om takstmannen som takserte bilen din/de på verkstedet kan være med bort til denne selgeren for å forklare han situasjonen.. Selgere er trangsynte og godtar sjelden en konklusjon fra deg som person, men hvis du har med en som kan dokumentere det eller har kyndighet til å kunne foreta en taksering og komme til den konklusjon at det var dette filteret som gjorde at motoren havarerte, så de blir de fort litt 'svette'.. Vær slu, bruk alle hjelpemidler til å få vridd alt på din side ovenfor selgeren..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du bør gjøre er å spørre de hvor det orginale luftfilteret står og hvor ditt K&N filter er montert.. For etter hva jeg har forstått, så ligger filteret ditt FORAN girkassa? Altså, MYE lengre ned enn hva det orginale luftfilteret er festet, for det er festet i samme høyde som støtdempertårnene/toppen av motordekselet osv.. Og det er feil det de sier at bilen får innsugsluft fra samme høyde som ditt er montert, for org. boksen har en liten plastbit som går frem til venstre frontlykt og får friskluften sin derfra..

En annen ting du kan gjøre er å spørre om takstmannen som takserte bilen din/de på verkstedet kan være med bort til denne selgeren for å forklare han situasjonen.. Selgere er trangsynte og godtar sjelden en konklusjon fra deg som person, men hvis du har med en som kan dokumentere det eller har kyndighet til å kunne foreta en taksering og komme til den konklusjon at det var dette filteret som gjorde at motoren havarerte, så de blir de fort litt 'svette'.. Vær slu, bruk alle hjelpemidler til å få vridd alt på din side ovenfor selgeren..

Ja, i den raporten fra verkstedet jeg va på skrev di foran girkassen i høyde venstre forhjul. Filteret ligger vell ca i samme høyde som boltsirklene. Kanskje litt under.

Stå på... golf gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i den raporten fra verkstedet jeg va på skrev di foran girkassen i høyde venstre forhjul. Filteret ligger vell ca i samme høyde som boltsirklene. Kanskje litt under.

Som sagt, prøv å få med deg en kyndig person so mkan dokumentere dette, og ikke bare rapporten.. Selgere er idioter, så press han opp i et hjørne med en som kan sakene sine og kan gi et grundig svar til selgeren.. Sørg alltid for å dokumentere hvordan selgeren oppfører seg og svarer ved en evt. sak hos forbrukerombudet også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, prøv å få med deg en kyndig person so mkan dokumentere dette, og ikke bare rapporten.. Selgere er idioter, så press han opp i et hjørne med en som kan sakene sine og kan gi et grundig svar til selgeren.. Sørg alltid for å dokumentere hvordan selgeren oppfører seg og svarer ved en evt. sak hos forbrukerombudet også..

Høres ut som du kan sakene=) Men problemet er at jeg bor ganske langt unna dær jeg kjøpte bilen (4 timer med bil). Jeg blir å skrive brev med dokumentasjon på at det er usant det de sier om at filteret står på samme plass som dær mitt K&N-filter står nå. Pluss at saken er tatt videre til forbrukerrådet. Noen flere tips om hva jeg burde skrive? Har en ganske seriøs fantasi så kommer til å skrive et godt brev...

Stå på... golf gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal vinne frem så er det juss'en som teller. Fantasi hjelper ikke, punktum. Han som solgte deg bilen spiller et spill eller på en annen måte leker en lek, og tvinger deg til å leke den samme leken. Hvis det er slik du beskriver og at selger burde ha visst, jurdisk sett, så vinner du hvis du drar det til retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal vinne frem så er det juss'en som teller. Fantasi hjelper ikke, punktum. Han som solgte deg bilen spiller et spill eller på en annen måte leker en lek, og tvinger deg til å leke den samme leken. Hvis det er slik du beskriver og at selger burde ha visst, jurdisk sett, så vinner du hvis du drar det til retten.

Kunne ikke sagt det bedre selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider