Gå til innhold

Bytte motor i bmw

Ranger emnet

kaptein wom

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg vet, så passer samtlige motorer som har vært levert i E36 rett ned i din.

Du bør bytte understell/bremser fra samme bil du tar motor fra, om du bytter.

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet, så passer samtlige motorer som har vært levert i E36 rett ned i din.

Du bør bytte understell/bremser fra samme bil du tar motor fra, om du bytter.

Passer ikke veldig bra uten å bytte veldig mye mer en bare motoren. Må jo bytte girkasse, motorfester, mellomaksel og selvfølgelig ledningsnett. Skal du godkjenne den i tillegg så blir det mye mer som også må byttes. Må forresten bytte eksos også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sugen på ny bil eller frese opp den jeg har.. Er en 91mod 318i e36.

Hva kan jeg gjøre? Hvilke motorer passer rett inn? har litt mekkanisk kunskap fra før..

Eller er det for dyrt/mye arbeid å jasse opp en slik bil?

Sattse på e30 325 i stede?? Er usikker på hva jeg skall gjøre?

Kan jo bytte til en is motor da. Da passer det meste rett over. Vil jo hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer ikke veldig bra uten å bytte veldig mye mer en bare motoren. Må jo bytte girkasse, motorfester, mellomaksel og selvfølgelig ledningsnett. Skal du godkjenne den i tillegg så blir det mye mer som også må byttes. Må forresten bytte eksos også.

Spørsmålet fra trådstarter var hva som passet i av motor ;)

Ledningsnettet sitter på motor, og er koblet til resten av bilen via en std. rundkontakt som sitter ved sikringsboks.

Motorfester går jeg ut ifra sitter på samme plass i kaross som originalt på 318.

Girkasse, mellomaksel, diff og stikkakslinger tar jeg som en selvfølge at man bytter.

Skal du ha dette godkjent trenger du understell og bremser fra 320-328 (er vel ventilert på 328 bak, men samme dim).

Eksos er også en selvfølge at man bytter slik at det passer den motor man skal ha i.

Er man litt ivrig, vil jeg tro alt dette kan løses med ca. 20k, om man søker litt rundt på høggere i sverige ;)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider