Gå til innhold

vannpumpe fra biltema, god nok?

Ranger emnet

kloppen

Anbefalte innlegg

hei

vurderer å skifte vannpumpa når jeg skal skifte registerreim. Lurer da på om vannpumpe fra biltema er bra nok?

Bilen er gammel og jeg har ikke tenkt å legge så mye penger i den.

Vil ei pumpe fra biltema holde lenge tror dere..?

Det er forøvrig ingen slark eller ulyder i den gamle pumpa, eneste feilen er at det er litt fuktig rundt pumpa i et hjørne inn mot motorblokka, men den er veldig gammel (kanskje 100 000km)... Når er det nødvendig å skifte pumpe?

Holder det med bare pakninger eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste biltema deler = dritt!! ikke alle.. Jobba 2 år på Torshov, og hadde dere vist hvor mange kunder som kom å kjøpte ny deler hos oss etter kort tid etter at de hadde kjøpt biltema deler. så hadde nok dere alle holdt dere langt unna biltema..det gjelder blandt anna vannpumper.. så om dere vil bytte ofte..så bruk biltema..:drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så mange dårlige erfaringer med biltema at der handler jeg bare ikke.

For det første, all elektroniske komponenter som lysbrytere, kontakter osv er brannfarlig!!! Skruer og slikt til knekker eller jengene ryker om man strammer dem, noe som er viktig for en elektriker for å unngå gnistdanninger som blir til brann..

Andre erfaringer er all plastikk. Tape, K-rør, osv fra biltema, den er sprø og sprukken. Man kan bare ikke ha slikt i lengden.

Så altså, så viktige deler som ei vannpumpe ville jeg ikke tørt å satse på biltema. desverre.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider