Gå til innhold

GM 6,5 diesel i bil og 6,5 diesel i båt

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Solidere bygd marinemotoren, men skal du bruke den på land må du ha annen eksosmanifoil, kansje også andre topper. Marinemotoren kan ha mekanisk pumpe, og det er et STORT pluss... :)

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solidere bygd marinemotoren, men skal du bruke den på land må du ha annen eksosmanifoil, kansje også andre topper. Marinemotoren kan ha mekanisk pumpe, og det er et STORT pluss... :)

Det er snakk om andre veien fra land til båt, når du sier solidere bygd hva mener du, bedre lager?? kraftigere stempelringer, hva er kraftigere

:confused: :confused: :confused:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva som er gjort, men marinemotorene tåler 15-20% mer hk/nm.

 

marinisering av 6.5 diesel er ikke no problem, hvis du får tak i eksosmaifoiler og greier å koble det elektriske.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva som er gjort, men marinemotorene tåler 15-20% mer hk/nm.

 

marinisering av 6.5 diesel er ikke no problem, hvis du får tak i eksosmaifoiler og greier å koble det elektriske.

 

Hvor har du dette fra?

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihverfall å få kjøpt ferdige mariniserings kit for disse motorene. Har sett annonser på de ett eller annet sted. Amcar eller Wheels, tror jeg.

 

Pris og pålitelighet vet jeg ingenting om. (Båter i det hele tatt vet jeg ingenting om;))

 

Prøv å surfe litt på amerikanske fritids-båt forum'er kanskje?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Info ang. 6.5 diesel marine, finner Dere her.

http://www.peninsulardiesel.com/

Problemene var at dem ikke fikk de nye elektoniske dieselpumpene til å stå.

Sluttet å fungere etter en tid, irr og dritt.

Dem selger også stempel-kit.

Lavkomp for turbo.

 

I bil kan man ta ut ca. 180 - 190 HK bare med lett modifisering og litt pumpejustering.

 

Skal prøve å bygge opp en nå med ca. 220 - 230 HK. uten turbo.

Kjør diesel, bensin lukter python!

 

V8 Diesel Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Info ang. 6.5 diesel marine, finner Dere her.

http://www.peninsulardiesel.com/

Problemene var at dem ikke fikk de nye elektoniske dieselpumpene til å stå.

Sluttet å fungere etter en tid, irr og dritt.

Dem selger også stempel-kit.

Lavkomp for turbo.

 

I bil kan man ta ut ca. 180 - 190 HK bare med lett modifisering og litt pumpejustering.

 

Skal prøve å bygge opp en nå med ca. 220 - 230 HK. uten turbo.

 

Hva er forskjellen i motoren:confused: hørte av en mekaniker en gang i tiden at en bensin 8 til båt var en industri motor, altså hadde den hardere lager og ringer enn en vanelig bilmotor. Dette fordi den ble belastet på en annen måte, bilmotor er det mer variasjon på turtall og derfor bygget med "dårligere"=billigere lager/materiale .:confused: :confused:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager og ringer er det samme.

Bygde opp en eldre Chevy 350 cid båtmotor for noen år siden.

Bestilte pakninger fra Clevite for den spesifikke motoren.

Da oppdaget jeg at toppakninene var de samme som for HP auotomotive, samme delenr.

Alle de store marine motorleverandører bruker Chevy og Ford.

Regner med at dem bestiller opp at anntall motorer med spesielle spec. ( pakninger )

 

Av 6.2 diesel så er alt likt, unntatt dieselpumpa.

Den er satt opp til å gi 3200 rpm uten fortennings hjelp.

Den overføringsarmen som sitter på høyre side av pumpa.

Den har også litt anderledes fylling.

Den gir litt mere på topp turtall, kontra bilpumpe ved 3200 rpm. ( rettelse 3600 for båt og 3800 / 4200 for bil )

Den gamle 6.2 D motoren for bil,var levert med to typer pumpe, 3600 rpm og 4200 rpm.

6.5 har bare en type. dvs. en for NA og en for turbo.

 

6.2 L Diesel er egentlig en gammel industrimotor.

Ble brukt mye i store pumper og strømagregater.

 

Etter fadesen med 5.7 L Dieselen, så måtte GM finne på noe.

Da tok dem 6.2 og kjørte evaluering i 1982 C / K modeller.

Det er den berykta rødblocka, som alle elsker å hate.

Det var faktisk den sterkeste av dem alle.

Toppene likte jeg ikke, dem har grove gjenger til dysene.

Men dem hadde fryktelig store ventiler.

Blir den gamle steinknuseren ( 6.2 ) stelt godt, så varer den nesten evig.

1982 mod. hadde også to spin on dieselfilter, som tok det meste av dritt.

Ikke som filter fra 1984 og ut. Det var totalt fiasko.

Dem har ruinert mang en 6.2.

 

Håper at dette hjalp deg litt.

Kjør diesel, bensin lukter python!

 

V8 Diesel Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager og ringer er det samme.

Bygde opp en eldre Chevy 350 cid båtmotor for noen år siden.

Bestilte pakninger fra Clevite for den spesifikke motoren.

Da oppdaget jeg at toppakninene var de samme som for HP auotomotive, samme delenr.

Alle de store marine motorleverandører bruker Chevy og Ford.

Regner med at dem bestiller opp at anntall motorer med spesielle spec. ( pakninger )

 

Av 6.2 diesel så er alt likt, unntatt dieselpumpa.

Den er satt opp til å gi 3200 rpm uten fortennings hjelp.

Den overføringsarmen som sitter på høyre side av pumpa.

Den har også litt anderledes fylling.

Den gir litt mere på topp turtall, kontra bilpumpe ved 3200 rpm.

Den gamle 6.2 D motoren for bil,var levert med to typer pumpe, 3600 rpm og 4200 rpm.

6.5 har bare en type. dvs. en for NA og en for turbo.

 

6.2 L Diesel er egentlig en gammel industrimotor.

Ble brukt mye i store pumper og strømagregater.

 

Etter fadesen med 5.7 L Dieselen, så måtte GM finne på noe.

Da tok dem 6.2 og kjørte evaluering i 1982 C / K modeller.

Det er den berykta rødblocka, som alle elsker å hate.

Det var faktisk den sterkeste av dem alle.

Toppene likte jeg ikke, dem har grove gjenger til dysene.

Men dem hadde fryktelig store ventiler.

Blir den gamle steinknuseren ( 6.2 ) stelt godt, så varer den nesten evig.

1982 mod. hadde også to spin on dieselfilter, som tok det meste av dritt.

Ikke som filter fra 1984 og ut. Det var totalt fiasko.

Dem har ruinert mang en 6.2.

 

Håper at dette hjalp deg litt.

 

Det er ikke umulig at du hjalp oss, det er en nabo av meg som har besinmotorer i båten(to 305gm) sin som ønsker å bytte til diesel,han har en i familien som sitter med 2 stk. 6,5 D bilmotorer disse kan han få kjøpt for en meget fornuftig penge, men han er grønn når det gjelder motorerog stoler helst på de som driver med båtmotorer og jeg prøver å si at jeg ikke tror det er noen forskjell på båt/bil diesel. Han har også vanskelig for å tro at drevene hans holder dieselmotorene (må vel gires om) tror de knekker i fester etc, jeg tror også her at drevene er like bare innmaten som må byttes.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første han må gjøre, er å skjekke om det er med dieselpumper.

Om det er med, så må han lese av DB nummeret på pumpa, og selvfølgelig se etter at det ikke er elekronoske pumper.

Pumpene MÅ være like.

Drev?

Han kan ikke bruke dem han har fra bensinmotorene, dem er beregnet på høyere turtall. ( får ikke båten opp i plan )

Undersøk om det går å geare dem ned,

eller selge dem, å kjøpe andre fra US.

Muligheten er mange.

Tror han kommer best ut med å kjøpe riktige drev, i stdenfor å bygge om de han har, det koster også penger. ( huff, alt koster )

 

Bil / båt problematikken.

Hydroforc 6.2 D båtmotor bruker samme pakninger som bil.

Hydrpforc tror jeg nå er oppkjøpt av Peninsulardiesel.

 

Litt nærmere målet ?

Kjør diesel, bensin lukter python!

 

V8 Diesel Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første han må gjøre, er å skjekke om det er med dieselpumper.

Om det er med, så må han lese av DB nummeret på pumpa, og selvfølgelig se etter at det ikke er elekronoske pumper.

Pumpene MÅ være like.

Drev?

Han kan ikke bruke dem han har fra bensinmotorene, dem er beregnet på høyere turtall. ( får ikke båten opp i plan )

Undersøk om det går å geare dem ned,

eller selge dem, å kjøpe andre fra US.

Muligheten er mange.

Tror han kommer best ut med å kjøpe riktige drev, i stdenfor å bygge om de han har, det koster også penger. ( huff, alt koster )

 

Bil / båt problematikken.

Hydroforc 6.2 D båtmotor bruker samme pakninger som bil.

Hydrpforc tror jeg nå er oppkjøpt av Peninsulardiesel.

 

Litt nærmere målet ?

 

Takker og bukker, jeg skal med glede overbringe sanhetene til han, tror faktis jeg skal sende han en link til denne tråden. Men hvis det er elektroniske pumper kan ikke de byttes ut med mekaniske??

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan bruke mekaniske pumper.

Be han lese av BD xxxx xxxx

Det står på øverste linje på pumpelable.

 

Det er en annen ting han burde skjekke.

Se etter at dysene står i samme vinkel på begge motorene.

De siste 6.2 motorene kom med 10 graders dyser, de gamle var på 17 grader.

Bare så det ikke er satt på gamle 6.2 topper på en av motorene.

Vet du hva som feiler de to motorene??

Kjør diesel, bensin lukter python!

 

V8 Diesel Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan bruke mekaniske pumper.

Be han lese av BD xxxx xxxx

Det står på øverste linje på pumpelable.

 

Det er en annen ting han burde skjekke.

Se etter at dysene står i samme vinkel på begge motorene.

De siste 6.2 motorene kom med 10 graders dyser, de gamle var på 17 grader.

Bare så det ikke er satt på gamle 6.2 topper på en av motorene.

Vet du hva som feiler de to motorene??

 

Tror ikke det feiler motorene noe som helst, ps. de 6.5 litere, jeg har ikke sett dem, vi snakket om dette på søndag og da sa jeg at jeg skulle sjekket dette for han. Snakker med han på lørdag da vi skal brygge øl, tror ikke det blir noe swap før neste vinter, Han har fått noen tilbud på marine 6,5 fra en i gøteborg som selge diesel til båt husker ikke prisen men tror at det var 70 tusen pr motor uten drev.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70 pr motor, milde skaper.

Ja ja, alt til båt skal liksom koste det hvite ut av øya.

Er dette med HK avgift??

Gå inn på denne tråden har.

 

http://baatplassen.no/i/lofiversion/index.php/t11252.html

 

På side 3 ligger den nå.

 

GM 6,2L V8 Diesel 165HK

 

Her er det snakk om at det ikke skal betales HK på båtmotor, om man bygger selv.

Om jeg da ikke husker feil.

Her er det også noe info ang. 6.5 D ombygg

Kjør diesel, bensin lukter python!

 

V8 Diesel Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår