Gå til innhold

MITT syn på bilmerker - hva er dine ? :)

Ranger emnet

CoaSlip

Anbefalte innlegg

Noen biler er bare biler - andre lages med sjel...

Hva er ditt syn på biler ?

Dette er MITT syn på bilmerkene , det kan godt være du har andre, i så fall er jeg interssert i å høre dem , men IKKE GIDD Å KRANGLE OM DET :) Vi lever i et fritt land , og jeg gidder ikke høre om "jamen , Volvo lager ditt og datt også" Vet at de fleste merkene har en avdeling for fete biler , men det er ikke tatt med i betrakning her med mindre JEG mener de er verdt å kikke på.

Så igjen! INGEN krangling , bare forskjellige syn på saken , de fleste her er voksne nok til å kjøre bil , så vær voksne nok til å la vær med den teite kranglingen.

Var rimelig trøtt når jeg kom på dette, så det kan godt være skrivefeil og teite meinger :D la gå :P

Audi - laget med voksne folk sans for fornuftighet og litt eleganse, og den fartsgale bankraner :)

BMW - Laget for de som synes det å kjøre bil er glede. Legger mye sjel i ekte kjøreglede, og prøver å gjøre det i alle "segmenter", utenom varebil-segmentet.

Opel - Laget for del eldre garde av tyskere til den snusfornuftige europeer, Lite sjel bare bil..

Lada - Null sjal ,laget men laget med tanke på at alle skal ha råd til en.

Volksvagen - En folkebil ,"la oss lage en av alle!"

Honda - Halvparten Laget for den snusfornifige japaner, og halvparten for bil er gøy

Toyota - "Japansk" Firma med som sikter på ekte "craftmanship" ,og noen reale sportsbiler for å vise igjen

Lexus - Guttaboyz avdelingen til toyota som Ikke trenger å vise de nødvendigvis vil ha noe med den kjedelige delen av toyota å gjøre..

Mercedes - For den som komme seg fra a til å med stil og helst ikke merke at man kjører noe som helst.

Dodge - Lager en fornuftig utgave av alt , så lenge de kan stappe en ufornuftig stor motor i en modell av alle.

Chrystler - Samme som dogde , men med en litt mer stilfull designavdeling.

Ford - Enda en bil for den snusfornuftige europeer , men med et researchteam som sitter hele dagen å drømmer om rally og sportsbiler , og en sjelden gang for lov å realisere dem på noen av "standardmodellene"

MG - Prøver å prøver og legger et gullegg innimellom

Rover - Noen må lage biler for de som liker å være i skog å mark, men som ikke gidder gå dit

Alfa - Italienere som liker biler , og som driter i hva alle andre mener

Saab - Lager biler uten sjel , bare man kommer fra a til å i svensk bil , og ingen stjeler den når du går fra den.

Austin martin - La oss bygge biler for det er gøy med bil!

Konigsegg - Ja, men vi vil ha noe raskere og annerledels , koste hva det koste vil.

Volvo - La oss bygge en bil kun for familien - og skulle uhelle være ute, skal alle komme helskinnet i fra det.

Huyndai - Alle skal ha råd til en. Speiles stort sett igjen i hele utvalget. B-b-b-billig.

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rover et konkurs.

Japser er helt klart best på driftsøkomoni og kvalitet.

Tyskere lever på troen til folk at det er kvalitet.

Superbiler er superbiler.

Franske biler har laber kvalitet og holdbarhet. Noen modeller ser bra ut.

Italienske "vanlige" biler sliter enda med annenhåndsverdi og kvalitet. Populær blandt folk som vil være outsidere og spesiell. De trosser statistikk og økonomiske råd.

Lada er for folk som driter i hva andre synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rover - Noen må lage biler for de som liker å være i skog å mark, men som ikke gidder gå dit

Konigsegg - Ja, men vi vil ha noe raskere og annerledels , koste hva det koste vil.

Venligst ikke bland Rover med LandRover/RangeRover

koste hva det koste vil er litt mer korrekt for VW enn koenisegg

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota: Lager drittkjedlige biler til vanlig som jeg aldri kunne tenkt meg, men de kan viss de vil! (les Supra, MR2, Celica)

Mazda: Helt "ok", med noen virklige godbiter innimellom!

Volvo: Firkanta og kjedlige, men de nye begynner å komme seg.

Opel: Vil hevde seg med de andre tyskerene, men får de ikke helt til.

BMW: Fremdeles et frynsete rykte angående "fjortiser, kebab", men ett merke jeg digger! Sykt fine biler!

Saab: Mann med hatt bil.. men har inntrykk av at alle Saaber går bra:P

Honda: Mest solid av japsene, og kan så absolutt lage sportsbiler!

Alfa Romeo: De som liker Alfa, liker ingenting annet!

Fiat: Rust, upålitelighet.. men kan design om de vil!

Audi: Litt kaks, men de kan lage bil!!!

Mercedes: Fæle interiør på de litt eldre.. Fæle design på de nyere.. lite ungdomlige.

Dette er altså mine meninger;)

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citröen - La oss lage det annerledes enn alle de andre. Gjerne stygge biler også.

Audi - Ulv i fåreklær

Mercedes - Unødvendig dyre sofaer.

Volvo - Det er jo opplagt at Du kommer til å kræsje en dag, når du gjør det passer vi på deg så godt vi kan.

KIA/Hyundai - Det er jo opplagt at Du kommer til å kræsje en dag, men akkurat det driter vi i. La det skrangle.

Toyota - Ryddig, alltid i form, aldri noe galt. Fornuftig, men akk så kjedelig. (Med noen hederlige unntakt selvfølgelig)

Dodge - Stort er bra, større er enda bedre. Størst er best!

Opel - De gamle modellene: La oss se HVOR mye feil vi klarer å stappe inn i en bil. De nye modellene: "Vi har forbedret oss, Fresh Thinking, Better cars vøtt."

Suzuki : VI HAR FIREHJULSTREKK!!! HØRER DERE?! FIRE-HJULS-TREKK!!! LA OSS SYNGE FÆLE SANGER PÅ TV!!!! (ps. firehjulstrekk inkludert i prisen) Ja, vi VEEEEEET.

Førd : Hvordan skal vi få denne ellers så kjedelige bilen til å bli et monster?

Nissan - Litt som toyota, men mye, mye gøyere å se på.

Mitsubishi - En mellomting mellom Toyota og Nissan.

Kort oppsummert, min mening om enkelte bilmerker :)

Artig tråd ! :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzuki : VI HAR FIREHJULSTREKK!!! HØRER DERE?! FIRE-HJULS-TREKK!!! LA OSS SYNGE FÆLE SANGER PÅ TV!!!! (ps. firehjulstrekk inkludert i prisen) Ja, vi VEEEEEET.

HAHAHHAHAH! *hikk* Schåål! damndamn

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi:

En bankraners og en kjøreglad families store drøm.

Bra sikkerhet, bra motor, sportslige kjøreegenskaper, og i mange tilfeller quattro.

En killer på vinterføre.

De har også laget mange gode sportsmodeller som i allefall jeg vet sette pris på.(f.eks. UR.quattro)

Mercedes-Benz:

Førsteintrykket er gubbebil, uansett modell.

De mindre modellene av eldre utgave kommer seg med div. mods.

Men enda er det fremdeles en dyr sofa.

Volvo:

Homologeringsvogn for motorsport.

Original volvo er bare kjedelig, men er dønn solid.

BMW:

The ultimate driving machine.

Det er bilen for folk som kjører mye fortere enn resten.

Den sitter fjellstøtt på vegen og er alle råneres favoritt.

Har fått litt frynsete rykte pga. at det er den invandrerne velger å kjøre, grunnet STATUS.

BMW lager også verdens herligste motorer.

Så min neste bil blir nok en BMW 3-serie med "litt" motor i.

Opel:

Rust....kort og greit.

Vw:

Ganske vanlige som familiebiler og som ungdomsbiler.(Golf)

Ford: prøver og prøver, men får det ikke helt til.

De drømmer om sportsmodeller og det klaffet på 80 og tidlig 90-tall, men etter det har det ikke kommet mye spenende ut fra fords fabrikker

Japanske biler generellt:

Det er for folk som kun er optatte av å komme seg fra a-b og som er der kun for å irritere oss andre gassglade folk.

Billig interiør, stygt utseende, lusene kjøreegenskaper og 0 komfort og sportslighet.

Det er "bare" en bil, og det er som regel en toyota avensis med en eldre herre bak rattet som ligger forran deg midt på vegen i 70km/h. og gasser på det han kan når du har tenkt deg forbi, og legger seg i 70km/h. igjen.

Deretter legger han seg ned i 50km/h. når det kommer en sving, og ut av svingen gasser han på det han kan og legger seg midt i vegen igjen, så det ikke nytter å komme forbi.

Folk med japanske biler tror de eier veien, og mener de er bedre enn alle andre fordi de har foretatt et såkalt "fornuftig" bilvalg, som ikke setter pris på kvalitet.

Engelske biler:

Biler for særinger og snobber.

Amerikanske biler:

Man tar en stor og ufornuftig laget bil og presser en så stor motor som mulig inn i bilen, for så å lage en litt "spesiell" automatkasse i dem.

Unødvendig store og dvaske biler, som sluker drivstoff og tar opp nesten hele veibredden.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får si min mening om de to bilmerkene jeg har mest erfaring og interesse av da:

citroen: designet dems er en vanesak, særlig synes jeg dems veldig gamle biler som gs, cx og sm er dritdeilige. jeg er glad i xantia, særlig activa, og sedanen til xm er en av de mest macho bilene jeg veit om :) kan ærlig innrømme at 90-åra ikke var et veldig pent år for citroen, med blant annet zx, hehe.

når det gjelder kvalitet har de skjerpa seg masse, og når det gjelder kjørekomfort er de jordens herskere ;)alltid masse spennende elektrisk dilldall, som også faktisk er ganske holdbart etter hva jeg har fått høre og erfare. kronglete å skru på.

saab: smoothe biler, de er pene å se på, særlig siden de begynte å produsere 9-3 og 9-5. er også faen av eldre modeller som min bror sin 85 900 coupe (spesielt de med turbo) kvaliteten virker som pleier å være på sin plass den og.

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VJapanske biler generellt:

Det er for folk som kun er optatte av å komme seg fra a-b og som er der kun for å irritere oss andre gassglade folk.

Billig interiør, stygt utseende, lusene kjøreegenskaper og 0 komfort og sportslighet.

Det er "bare" en bil, og det er som regel en toyota avensis med en eldre herre bak rattet som ligger forran deg midt på vegen i 70km/h. og gasser på det han kan når du har tenkt deg forbi, og legger seg i 70km/h. igjen.

Deretter legger han seg ned i 50km/h. når det kommer en sving, og ut av svingen gasser han på det han kan og legger seg midt i vegen igjen, så det ikke nytter å komme forbi.

Folk med japanske biler tror de eier veien, og mener de er bedre enn alle andre fordi de har foretatt et såkalt "fornuftig" bilvalg, som ikke setter pris på kvalitet.

Jaja... du får sitte på i preluden min på svingete vei så du får se hvor lusene kjøreegenskaper og null sportslighet den har da....

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så igjen! INGEN krangling , bare forskjellige syn på saken , de fleste her er voksne nok til å kjøre bil , så vær voksne nok til å la vær med den teite kranglingen.
Er det så vanskelig å forstå? Holly macaroni!

Hvertfall, her er en liten kort liste:

Bmw: Verdens beste biler jevnt over.. Noen biler er sikkert raskere, andre er mer lukseriøse etc. etc. Men ingen klarer, som bmw, å forene alt på en så perfekt måte.

Audi: Wannabe bmw..

Mercedes: Gubbebiler. Har alltid vært og kommer alltid til å være.

Saab: Svensk kvalitet og kjedelighet. Men som virkelig får det til når de satser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at "Lykken er en firehjulstrekker fra Suzuki".... kan ikke si meg helt enig. De nye er kanskje årleite å kjøre men... ikke at min ikke er gøy å kjøre, men blir slitsomt i lengden som bruksbil. Også går den skikkelig dass...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... du får sitte på i preluden min på svingete vei så du får se hvor lusene kjøreegenskaper og null sportslighet den har da....

Er vel forhjulstrekk det, så da er det vel begrenset hvor fort man kan kjøre i sving, før bilen tar veien rett frem.

Det vet jeg, holdt på å kjære rett i skogen med V70`n her en dag, hadde jeg hatt bakhjulstrekk hadde jeg fått sladd i stede og kjørt videre uten den store skjelven.

Så det så.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider