candi-kid Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 veit ikke om de kanskje snakker om de litt nyere modellene jeg :) skulle gjerne hørt litt mer om meningene deres om citroen her. Siter saab 9000 2.3T saab 900 aero BMW e28 518, vinterbil 09/10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Japanske biler generellt:Det er for folk som kun er optatte av å komme seg fra a-b og som er der kun for å irritere oss andre gassglade folk. Billig interiør, stygt utseende, lusene kjøreegenskaper og 0 komfort og sportslighet. Det er "bare" en bil, og det er som regel en toyota avensis med en eldre herre bak rattet som ligger forran deg midt på vegen i 70km/h. og gasser på det han kan når du har tenkt deg forbi, og legger seg i 70km/h. igjen. Deretter legger han seg ned i 50km/h. når det kommer en sving, og ut av svingen gasser han på det han kan og legger seg midt i vegen igjen, så det ikke nytter å komme forbi. Folk med japanske biler tror de eier veien, og mener de er bedre enn alle andre fordi de har foretatt et såkalt "fornuftig" bilvalg, som ikke setter pris på kvalitet. Jeg tror det finnes MANGE japanske biler som har bedre kjøreegenskaper, er sportsligere, har bedre interiør, bedre komfort, og ikke minst ser penere ut enn både Volvoen og Mercedesen din... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Aerodeck Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Er vel forhjulstrekk det, så da er det vel begrenset hvor fort man kan kjøre i sving, før bilen tar veien rett frem.Det vet jeg, holdt på å kjære rett i skogen med V70`n her en dag, hadde jeg hatt bakhjulstrekk hadde jeg fått sladd i stede og kjørt videre uten den store skjelven. Så det så. Ja selvfølgelig. Jeg glemte jo det. at jeg kunne være så dum å i det hele tatt kjøpe den bilen. For lykken er jo så klart bakhjulstrekk for da kan jeg jo bare legge bilen brett å kjøre videre.... Og så kan jeg stå å burne utafor den lokale statoilen osv. Pga 4 hjulstyring systemet på bilen så vil den i de fleste tilfeller sende deg av veien med ræva først om det slipper skikkelig om du ikke er erfaren nok til å vite hva du må gjøre for å rette den opp. Holder du deg rett under slippgrensa oppfører den seg som en 4wd omtrent. En fwd trenger ikke nødvendigvis være understyrt. De fleste fwd pleier å være nøytralt littegrann understyrt fra fabrikk for at de skal være lette å trygge å kjøre for de fleste. Men så er ikke dette en vanlig handlevogn med 1,3 liters motor beregnet på norske småbarnsfamilier heller. Når den kom testa de den i auto-slalom mot en rekke biler blant annet porsche 911 osv. Den slo samtlige og det med 195/60/14 dekk. Så en fwd KAN være rask den og....hvor det trekker betyr ikke alt.... Siter The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Jeg tror det finnes MANGE japanske biler som har bedre kjøreegenskaper, er sportsligere, har bedre interiør, bedre komfort, og ikke minst ser penere ut enn både Volvoen og Mercedesen din... Det er MITT syn på bil dette gjelder, og jeg hater japanske biler. Enkelt og greit KUN fordi den er japansk. Det er EN japansk bil som går an og det er TOYOTA hilux. Og fra samme årsklasse som mercedesen min og volvoen min, så tviler jeg på at det er noen japaner i samme prisklasse som overgår dem. Man samenligner ikke en Nissan skyline med en volvo 240, det blir bare dumt. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Det er MITT syn på bil dette gjelder, og jeg hater japanske biler.Enkelt og greit KUN fordi den er japansk. Det er EN japansk bil som går an og det er TOYOTA hilux. Og fra samme årsklasse som mercedesen min og volvoen min, så tviler jeg på at det er noen japaner i samme prisklasse som overgår dem. Man samenligner ikke en Nissan skyline med en volvo 240, det blir bare dumt. Tja, spørs hvordan man ser på det... vet om flere japanske biler som er eldre enn dine som overgår dem, i mine øyne. Å hate alle biler fra et land blir kun for dumt... å i det hele tatt rakke ned på andre biler / merker uten å ha eid eller kjørt en eneste av dem blir også helt på trynet. Er mange biler jeg ikke liker, men da er det gjerne pga. utseendet. Jeg holder meg for god til å slenge dritt om bilen og hvor dårlige de er før jeg evt. har prøvekjørt en. Er ikke det at jeg prøver å forsvare japsebiler her. Pga. det jeg nettopp nevnte er jeg åpen for de fleste merker. Selvom jeg eier japse selv, men den har null kjøreegenskaper, null komfort, nesten ikke noe interiør, og null sportslighet. Men jeg eier tross alt en tysker også... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Tja, spørs hvordan man ser på det... vet om flere japanske biler som er eldre enn dine som overgår dem, i mine øyne.Å hate alle biler fra et land blir kun for dumt... å i det hele tatt rakke ned på andre biler / merker uten å ha eid eller kjørt en eneste av dem blir også helt på trynet. Er mange biler jeg ikke liker, men da er det gjerne pga. utseendet. Jeg holder meg for god til å slenge dritt om bilen og hvor dårlige de er før jeg evt. har prøvekjørt en. Er ikke det at jeg prøver å forsvare japsebiler her. Pga. det jeg nettopp nevnte er jeg åpen for de fleste merker. Selvom jeg eier japse selv, men den har null kjøreegenskaper, null komfort, nesten ikke noe interiør, og null sportslighet. Men jeg eier tross alt en tysker også... Jeg jobber faktisk hos en toyotaforhandler, så jeg har en viss peiling på hva jeg prater om. Har kjørt de mest vanlige japanske bilene tør jeg påstå, så jeg har gjort meg opp en viss mening om ting. Jeg slenger ikke ut ting uten å ha noe begrunnelse for det. Den Suzukien din har du vel ikke akkurat kjøpt fordi det er en sportsbil heller? Den har vel andre kvaliteter. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Suzuki : VI HAR FIREHJULSTREKK!!! HØRER DERE?! FIRE-HJULS-TREKK!!! LA OSS SYNGE FÆLE SANGER PÅ TV!!!! (ps. firehjulstrekk inkludert i prisen) Ja, vi VEEEEEET. er det noen som er med på å finne de som har lagd reklamesangene til Suzuki, henge de opp etter kjønnsorganene og torturere de med små, spisse gjenstander? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bue Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 veit ikke om de kanskje snakker om de litt nyere modellene jeg :) skulle gjerne hørt litt mer om meningene deres om citroen her. Har aldri hatt en Citroen, og kan aldri huske å ha sitte på i en Citroen heller. Har bare sitte i en XM i en garasje og heist den litt opp og ned, så skulle kanskje ikke uttale meg så mye om de, men men. Begynner med Citroen da: Har inntrykk av at de eldre hadde endel problemer og var litt vanskelige å skru på for vanlige folk, mens de nye er mye bedre. Designet på eldre Citroen liker jeg ikke spesielt, mens XM stasjonsvogn og Xantia ikke ser så værst ut, noen av de nyeset er veldig fine. En vanvittig god komfort på langturer. Kunne godt tenke meg å eie en Citroen XM eller Xantia av litt nyere dato med 2.1TD motoren som skal være veldig god! Peugeot: Veldig god komfort og lavt støynivå. Litt krøll med eldre modeller, særlig elektrisk. Mye knirking fra plast på eldre biler som 405, 406 er mye bedre er mitt intrykk. De nyere ruster lite. Veldig fint design på biler som 406, 605 og 607. Kunne godt tenkt meg en 406 med diesel. Volvo: Merke jeg liker best av en eller annen grunn. Godt sikkerhet, veldig gode biler å kjøre. Veldig fint å kjøre langt uten å bli sliten, rimelig god komfort og behagelige seter. Behagelig støynivå. Går langt. De eldre bruker mye bensin men stopper aldri. Opel: Stort sett tenker jeg bare rust.. Og litt elektriske problemer, Omega b og Vectra b er rimelig fine biler. Mercedes: Stygt interiør i stort sett alle jeg har sett. Ikke veldig behagelige sammenlignet med mye annet. Veldig overpriset. De eldre går i en evighet, de nye ruster. Mye japansk: Folk flest har en oppfatning av at de går i en evighet uten problemer, særlig motorene, de jeg har sett stemmer dette så absolutt ikke med. Komforten er ikke noe særlig å skryte av, høyt støynivå, særlig mye hjulstøy. Ruster mye. Sikker mye av dette som ikke stemmer for andre, men det er det inntrykket jeg har. Siter [ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS [x] 2001 Volvo V40 1.9D [x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler [x] 1974 VW 1300S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Japanske biler generellt: Folk med japanske biler tror de eier veien, og mener de er bedre enn alle andre fordi de har foretatt et såkalt "fornuftig" bilvalg, som ikke setter pris på kvalitet. altså...ikke for å lage bråk men det var utroligt usaklig! Det var bilene denne tråden er snakk om ikke folkene som kjøyrer dem...tror ikke eg eiger veien fordi eg har japse heller!angry Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Liker alle biler jeg, uansett merke ;) Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Jeg jobber faktisk hos en toyotaforhandler, så jeg har en viss peiling på hva jeg prater om.Har kjørt de mest vanlige japanske bilene tør jeg påstå, så jeg har gjort meg opp en viss mening om ting. Jeg slenger ikke ut ting uten å ha noe begrunnelse for det. Den Suzukien din har du vel ikke akkurat kjøpt fordi det er en sportsbil heller? Den har vel andre kvaliteter. jeg hadde ikke lyst til å hoppe inn i denne diskusjonene ettersom det er så fans av topic man kommer MEN! hvor mange Toyota Century har du kjørt? eller Toyota MarkII.. eller Celsior? eller Crown .. eller soarer .. eller .. ja jeg kan holde på en stund.. faktumet er at toyota lager biler for alle deler av markdet .. Toyota Europa derimot har valgt å bare fokusere på 2 deler.. Masseproduksjons massesalgs delen og offroad delen Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Japanske biler skal bare være lykkelige for at de slipper bli kjørt av sånne som "Skurk" Punktum finale.. Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 og da var denne tråden ødelagt Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Ble diskusjon likevel ja hehe. General Motors: laga de råeste bilene i verden som ikke mange andre gateregistrerte originale masseproduksjons biler kunne slå.. da mener jeg helt opp til midten av 70tallet. Nå derimot.. har de dritt seg ut ved å selge Chevrolet som Daewoo.. nå lager Chevrolet kun 1 skikkelig sportsbil og det er Corvette. Som forhåpentligvis aldri dør ut. Chevy Matiz for fan. Hva skjer med verden?? Pontiac har "gjenopplivet" GTO'n.. men den ser ut som en familiebil. Pontiac/Chevrolet ga opp en god bil.. Firebird/Camaro. Men kansje det var på tide, før de begynner å drite seg ut med 4 sylindra økonomi-pakke i en Firebird Trans-Am 2006 modell, og med et romskip design som ikke ligner grisen. Nå skal det forøvrig mulig komme en ny Camaro i retro design. Jeg syns det er sinnsykt bra gjort.. Ford har sin moderne Mustang GT, Dodge har jo fortsatt Viper. Jeg håper for all del.. at ikke Firebird kommer tilbake igjen.. Jeg elsker Firebird, og vil bevare dens historie og respekt for det den var. en 2002 WS6 Trans Am er så bra det kunne få blitt i slutten av en bilproduksjon. De stoppet mens leken var god. Jeg forguder og vil for alltid ha Firebird innerst i mitt hjerte :usa: Japanske biler: Jeg har egentlig aldri fallt for noe som kommer fra japan.. det er vel slik med alle: Er man USA-fan er man anti-rice. Er man eastern typen, hater man stars-n-stripes pga bl.a dems hat og hån over riskokere. Og jeg? Forguder USA.. men er ikke stolt over dems presidenter akuratt. Men er ikke akuratt Bush som har noe med bilhistorikken å gjøre. Jeg husker jeg digga Skyline litt når jeg var fjortiss.. som alle andre. Men det kan ikke være ekte entusiasme. Jeg fikk øynene opp for Trans-Am når jeg gikk i barnehagen ellerno.. Så en Trans-Am 77' på tv'n.. en film jeg ikke hadde peiling på hva het den gang.. Jeg så bare bilen. Tror den har ligget i bakhodet mitt helt siden da. Jeg har kjørt mye forskjellig, og kan med hele mitt hjerte si at følelsen av å kjøre en eldre am-car kan ikke sammenlignes med en japansk bil. For meg.. er det slik. MEN.. jeg har mye respekt for bl.a Skyline, Supra, Lancer osv.. Har selv hatt lyst på en Nissan 240 f.eks. Den mest økonomiske og påliteligste bilen jeg har hatt er en Toyota Corolla 1983 DX. En gammel stygg dritt, men den har bakhjulstrekk.. og en motor som varer og varer. Kosta meg 2500 kr :) Hadde 0 respekt for den, crasha den med vilje i histen og pisten. Heiv olje på dekka, burna smultringer med den til jeg seila i fortauskantene.. Men fyttigrisen så gøy! Den fikk 0 feil i EU-kontrollen når jeg kjøpte den. Jeg rakk å ta nesten all rusta.. grunna halve bilen.. men så gadd jeg ikker mer. Jeg kan sikkert ikke si at jeg har hatt beste erfaringer med japanske biler akuratt. Har jo eid en Trans-Am 77 som er det råeste jeg har hatt. Men.. har sitti på med mye også. Mange sier meg ting som: "bare vent til du får prøve den japaneren der.. så vil du forandre mening." Slik er jeg rett og slett ikke. Jeg ER, og vil for alltid føle den amerikanske glam-rocken og Trans-Am'n strømme gjennom blodet mitt :) Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Japanske biler skal bare være lykkelige for at de slipper bli kjørt av sånne som "Skurk" Punktum finale.. Sånne som meg? Takk skal du faan meg ha. Så du mener jeg er en "sånn" kun fordi jeg ikke kan fordra japanske biler? De kan sikkert være gode biler, men mangler sjel og serpreg, synes jeg. Jeg kan faktisk være en grei kar selv om jeg ikke liker samme type bil som deg skjønner du vel.(?) Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg