Gå til innhold

MITT syn på bilmerker - hva er dine ? :)

Ranger emnet

CoaSlip

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja, nei. Ser ut som tråden har sporet litt av. Men jeg deler så absolutt Skurk sitt syn på japanske biler. Og jeg har kjørt en god del japansk.

Volvo - Merket som ligger mitt hjerte nærmest. Jeg elsker designet på Volvo. Spesielt 7/8/9 serie. Kjørekomforten er i toppklasse, og utstyrsnivået er ikke av det verste heller. Ellers er de jo biler som går og går uansett. Relativt lite rust, og ekte panservogner.

Opel - Mange forbinder dem med rust. Forståelig nok. Men ser man bort fra det, så har Opel altid vært kjent for god kjørekomfort. Utrolig behagelig å kjøre, gode seter og mye fint i intreør. Ikke det mest driftsikre, men når ting funker er det gode biler.

Mercedes - Er veldig glad i designet deres. Et av de få merkene der jeg liker stort sett alle modellene. Veldig gode å kjøre, går langt og er solide. Men dyre i innkjøp, og dyre deler. Liker ikke at de putter så mye tre i intreøret. (Dette gjelder alle bilmerker. Hvorfor i guds navn putter bilmerkene tre i bilene? Det er så inn i helvette stygt! Trær skal være i skogen.)

Bare for å ytre mitt syn litt ekstra på japanske biler. De eier ikke stil, sjel, komfort osv. Og deres driftsikkerhet og holdbarhet er mildt sagt oppskrytt! Det er lusne blikkbokser med kun et formål for øyet. Frakte folk fra a til b. Takk for meg.

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne som meg?

Takk skal du faan meg ha.

Så du mener jeg er en "sånn" kun fordi jeg ikke kan fordra japanske biler?

De kan sikkert være gode biler, men mangler sjel og serpreg, synes jeg.

Jeg kan faktisk være en grei kar selv om jeg ikke liker samme type bil som deg skjønner du vel.(?)

Se først hva du selv presterte:

"Japanske biler generellt:

Det er for folk som kun er optatte av å komme seg fra a-b og som er der kun for å irritere oss andre gassglade folk.

Billig interiør, stygt utseende, lusene kjøreegenskaper og 0 komfort og sportslighet.

Det er "bare" en bil, og det er som regel en toyota avensis med en eldre herre bak rattet som ligger forran deg midt på vegen i 70km/h. og gasser på det han kan når du har tenkt deg forbi, og legger seg i 70km/h. igjen.

Deretter legger han seg ned i 50km/h. når det kommer en sving, og ut av svingen gasser han på det han kan og legger seg midt i vegen igjen, så det ikke nytter å komme forbi.

Folk med japanske biler tror de eier veien, og mener de er bedre enn alle andre fordi de har foretatt et såkalt "fornuftig" bilvalg, som ikke setter pris på kvalitet."

Du tok dette til et personlig nivå, du begynte "hetsingen" av folka bak rattet..

Tirra deg opp litt for å se hvordan du selv reagerte på din egen medisin, du dreit på draget.

Neste gang, oppfør deg så slipper du dritt tilbake :)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japanske biler generellt:

Det er for folk som kun er optatte av å komme seg fra a-b og som er der kun for å irritere oss andre gassglade folk.

Billig interiør, stygt utseende, lusene kjøreegenskaper og 0 komfort og sportslighet.

Det er "bare" en bil, og det er som regel en toyota avensis med en eldre herre bak rattet som ligger forran deg midt på vegen i 70km/h. og gasser på det han kan når du har tenkt deg forbi, og legger seg i 70km/h. igjen.

Deretter legger han seg ned i 50km/h. når det kommer en sving, og ut av svingen gasser han på det han kan og legger seg midt i vegen igjen, så det ikke nytter å komme forbi.

Folk med japanske biler tror de eier veien, og mener de er bedre enn alle andre fordi de har foretatt et såkalt "fornuftig" bilvalg, som ikke setter pris på kvalitet.

nå har vel ditta der mer med køyreferdighetane til gamlingen på 70år en køyreferdighetane til toyotaen.

Har oftare lagt bak ein gamling i bmw eller mercedes som har innbilt seg han har eigd vegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det da svært til diskusjon her da........

Når det gjelder de japanske bilene så er jo mange av de veldig sportslige å slik rett å slett populær blant ungdommer...

Men jeg må jo si at tyske biler er mer stillfult å kjøre synes nå jeg.....

Å jeg vet å synes at de er mye tryggere en gamle japse biler(før 1990)

fordi gamle japse biler har ræva sikkerhet men noen tyskere har jo ræva sikkert å da.......

Opel Omega A er et eks på dette sikkerheten i en fronkollisjon med denne bilen er jo totalt ræva.........

Å det samme går for Nissan Sentra.........

Men det er nok tyskere som satset mest på sikkerhet før i tiden i hværtfall....

Men det er jo noen biler som er totalt ræva å suger så inn i helvete å det er kinesiske biler.........huff bilir rett å slett irritert går da ikke han å produsere så ræva biler som kina........

Men jo ville nå mente at på 80tallet så tenkte nok japsene mest på driftsikkerhet å masseproduksjon istedet for sikkerhet.............

Bare se hva som skjer nå du tar en MB 230E 86 vs Toyota Carina 86...

Toyotaen blir jo totalt knust...........

Det er jo en grunn til at den tyske inngeniør kunsten blir verdesatt verden over........

Mvh Excursion

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne som meg?

Takk skal du faan meg ha.

Så du mener jeg er en "sånn" kun fordi jeg ikke kan fordra japanske biler?

De kan sikkert være gode biler, men mangler sjel og serpreg, synes jeg.

Jeg kan faktisk være en grei kar selv om jeg ikke liker samme type bil som deg skjønner du vel.(?)

Greier ikke å la være...ALTSÅ vi har: Sikkert en av verdens populære biler Nissan skyline kommer ifra japan,Honda NSX kommer fra japan,toyota supra kommer fra japan og så videre og så videre!!er dette biler uten særpreg?hehe,kan nevne noen andre tyske biler,eller japanske for den del som ikke har særpreg...landet har jo ingeting med saken å gjøre!nå som det er sagt,kan vi komme inn på ontopic igjen!:bok

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier ikke å la være...ALTSÅ vi har: Sikkert en av verdens populære biler Nissan skyline kommer ifra japan,Honda NSX kommer fra japan,toyota supra kommer fra japan og så videre og så videre!!er dette biler uten særpreg?hehe,kan nevne noen andre tyske biler,eller japanske for den del som ikke har særpreg...landet har jo ingeting med saken å gjøre!nå som det er sagt,kan vi komme inn på ontopic igjen!:bok

Du nevner noen biler der som virkelig er verdt å nevne.......

Men desverre så er nok ryktet til både supra å skyline litt ødelagt etter the fast andt the furios filmene på grunn av at da ble de så sinnsykt populærer kun fordi de var med i filmene.........Men de er jo ikke dårlige biler de er ganske heftige faktisk......Men se på http://www.hamarungdom.no blant annet ser du at drømmebilen for alle fjortisser er skyline eller supra selv om de ikke vet dritt om bilen desverre å slikt ødelegger litt image til disse 2japanske bilen som fortjener alle skrytt som de får..................

Men jeg vill nok heller hatt en MB 500 en Supra for å være helt ærlig.....

Liker litt stillfulle biler som går fælt.....

Smaken er som baken alle har forskjellige........

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider