Gå til innhold

Senket fjærskåla

Ranger emnet


DFR

Anbefalte innlegg

det med å senke fjærskåle utgjør jo heller lite, men klart et bilen presser fjøre ned i fjørskåla med xantall 100 kilo, og når du flytter fjærskåla 16mm ned, så presser bilen fremdeles fjæra sammen ned mot skål med like mange kilo, ergo flytter du 16mm senker du 16mm..

 

var snakk om dette for en liten stund siden, og da la maxis ut om åssen man hever skåla oppe(om det blir riktig måte å si det på) der var det vist mer å tjene på.. åssen felg/dekkdim kjører du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med å senke fjærskåle utgjør jo heller lite, men klart et bilen presser fjøre ned i fjørskåla med xantall 100 kilo, og når du flytter fjærskåla 16mm ned, så presser bilen fremdeles fjæra sammen ned mot skål med like mange kilo, ergo flytter du 16mm senker du 16mm..

 

var snakk om dette for en liten stund siden, og da la maxis ut om åssen man hever skåla oppe(om det blir riktig måte å si det på) der var det vist mer å tjene på.. åssen felg/dekkdim kjører du på?

 

kjører med 225/40/18, takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med å senke fjærskåle utgjør jo heller lite, men klart et bilen presser fjøre ned i fjørskåla med xantall 100 kilo, og når du flytter fjærskåla 16mm ned, så presser bilen fremdeles fjæra sammen ned mot skål med like mange kilo, ergo flytter du 16mm senker du 16mm..

 

var snakk om dette for en liten stund siden, og da la maxis ut om åssen man hever skåla oppe(om det blir riktig måte å si det på) der var det vist mer å tjene på.. åssen felg/dekkdim kjører du på?

 

har du en link til tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmh huska vist litt feil her.. det beste jeg fant fra maxis var dette:

 

Jeg spente opp skåla på en bolt i dreibenken og brukte stikkstål til å dele den.funker nok med vinkelsliper også.vidre dreide jeg en ring som ble montert imellom de delte delene.tig sveisa den og vips,så va skåla 25 eller var det 30mm høyere..

 

vær obs på at de er 2 ulike skåler itoppen på en 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår