DFR Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Jeg har senka fjærskåla 16mm, og det jeg lurer på er om det faktisk utgjør 16mm på høyden også? noen som har erfaringer med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 ingen som har gjort dette? har da hørt det vært snakk om det på forumet her før;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 det med å senke fjærskåle utgjør jo heller lite, men klart et bilen presser fjøre ned i fjørskåla med xantall 100 kilo, og når du flytter fjærskåla 16mm ned, så presser bilen fremdeles fjæra sammen ned mot skål med like mange kilo, ergo flytter du 16mm senker du 16mm.. var snakk om dette for en liten stund siden, og da la maxis ut om åssen man hever skåla oppe(om det blir riktig måte å si det på) der var det vist mer å tjene på.. åssen felg/dekkdim kjører du på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 det med å senke fjærskåle utgjør jo heller lite, men klart et bilen presser fjøre ned i fjørskåla med xantall 100 kilo, og når du flytter fjærskåla 16mm ned, så presser bilen fremdeles fjæra sammen ned mot skål med like mange kilo, ergo flytter du 16mm senker du 16mm.. var snakk om dette for en liten stund siden, og da la maxis ut om åssen man hever skåla oppe(om det blir riktig måte å si det på) der var det vist mer å tjene på.. åssen felg/dekkdim kjører du på? kjører med 225/40/18, takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 det med å senke fjærskåle utgjør jo heller lite, men klart et bilen presser fjøre ned i fjørskåla med xantall 100 kilo, og når du flytter fjærskåla 16mm ned, så presser bilen fremdeles fjæra sammen ned mot skål med like mange kilo, ergo flytter du 16mm senker du 16mm.. var snakk om dette for en liten stund siden, og da la maxis ut om åssen man hever skåla oppe(om det blir riktig måte å si det på) der var det vist mer å tjene på.. åssen felg/dekkdim kjører du på? har du en link til tråden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 hmh huska vist litt feil her.. det beste jeg fant fra maxis var dette: Jeg spente opp skåla på en bolt i dreibenken og brukte stikkstål til å dele den.funker nok med vinkelsliper også.vidre dreide jeg en ring som ble montert imellom de delte delene.tig sveisa den og vips,så va skåla 25 eller var det 30mm høyere.. vær obs på at de er 2 ulike skåler itoppen på en 240. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Jeg skal og senke fjærskåla mi så mye som det bare går an, fant ut at jeg kan senke ca. 4cm, da så blir bilen enda lavere :p Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Jeg skal og senke fjærskåla mi så mye som det bare går an, fant ut at jeg kan senke ca. 4cm, da så blir bilen enda lavere :p og da får du ca null dempervandring:P:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Det er derfor jeg kjører med 240 dempere. HAdde tenkt å senke fjærskåla og skaffe meg senkefjærer og kappe bare 1 runde. Istedenfor å dele fjæra i 2 som den er nå Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Det er derfor jeg kjører med 240 dempere. HAdde tenkt å senke fjærskåla og skaffe meg senkefjærer og kappe bare 1 runde. Istedenfor å dele fjæra i 2 som den er nå er nok bedre det ja;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 hmh huska vist litt feil her.. det beste jeg fant fra maxis var dette: Detta var jo angående 240 da...kun de eldste 760/740ene som har slik fjærskål i toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Detta var jo angående 240 da...kun de eldste 760/740ene som har slik fjærskål i toppen. min er en 89mod så er ergo da ikke lik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 min er en 89mod så er ergo da ikke lik? nei,de eldste har lik topplagring som 240 og fjær uten innsnevring i toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 å senke fjærskåla er vel ikke no lett jobb! åssn får man den løs? åssn 240 dempere passer i 740 fjærben da? alle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Kappe av med vinkelsliper og så sveise den på? 240 demperen er bare kortere, du må legge på noe i toppen for at den ikke skal hoppe opp og ned, her er noen bilder: Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.