Gå til innhold

hva kan jeg gjøre?!

Ranger emnet

subarualfen

Anbefalte innlegg

Var til kvitseid i telemark og henta meg en subaru 1800I 1990 cupe i sist uke!

på mangel lappen var det en del mangler pga rust i gulv.

hadde den på grav og fant ett hull.

tok den hjemm og reiv ut intriør og der fant eg MYE tectyl!

skrapa av tectyl under og fant ut at halve bilen var limt og poppa sammen!

ene kanalen var så vidt den hang på!

hele understellert er Brunt! og ene døra går veldigt tregt enda eg har smurt den opp!

men det finnest ikkje rust etter eg har pasert julbuene!

men alt under og i krinkelkroker er Brunt! så eg lurer på om den kan være brukt som ubåt i sjøen!damndamn !!!

fant også ut at den var opp i gjenn lakket!

har eg rett til og få til bake pengene da?! det ble ikkje nevnt noe om dette av forige eiger? noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten så du skulle hørt med et forbrukerombud! Eller ringe til gamle eieren å si hva du har funnet å si at du vil gjøre om igjen handelen!

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis tidligere eier har holdt tilbake opplysninger, kan dette være grunn til å klage / heve kjøpet.

Har du kjøpekontrakt? Står det noe om disse feilene der?

Du skriver at bilen hadde mangellapp, det taler ikke til din fordel med hensyn til det som står der, da har du fått informasjon. Men omlakkering og juksereparasjoner er helt klart indikasjoner på at du ikke har fått høre alt. Du bør få dokumentert de feilene som er på bilen, og konfrontere tidligere eier med dette. Hjelper ikke det, er det forbrukerråd, advokat osv.

Blir så frustrert over moralen til enkelte bilselgere.

Skal du kjøpe: Sjekk alltid alle opplysninger, gå grundig over bilen, stol ikke på noen, aldri!

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står at eg tar bilen med di manglene som står på mangellappen! menn der står det divv rust hull i gulv. menn så ikkje noen! så et som var tettet i gjenn!! menn etter og ha spylt den under forsvant mye av tectylen!!!

han sa ikkje noe og lakking. hann sa at hann synst den såg bra ut under!!! men tror hann har klattet det i sammen! betlate 6000 for denn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krev kjøpet hevet hvis det er det du vil. Når en selger tilbakeholder info som han/hun burde/skulle/måtte ha visst om, er dette grunn nok til å få hevet kjøpet, eventuelt få avslag i prisen uansett om dere skrev en kontrakt på at du har "kjøpt den som den står". Forbrukerrådet har hatt mange liknende saker, og alle skal gå i favør av klageren i hendhold til loven.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan begynne med å oppdatere/rette den posten som stiller verkstedet som tok kontrollen på bilen i dårlig lys:

Sitat: Mye feil på EU kontroll som ikkje finst:S!

--------------------------------------------------------------------------------

hei, kjøpte meg nettop en bil som var EU- godkjent hos Steinar Granengs bilverksted i skien!

den fant jeg ut at det var mindre feil på en det var gjitt feil på på EU kontroll!

har noen her erfaringer med det firmaet? vet du om dem er useriøse?! eller seriøse?!

håper på svar! med venlig hilsen alfen sitat slutt.

Det er en fordel at du sjekker ting før du setter andre i dårlig lys!!!!!!! Bare en tanke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpsloven gjelder ved privatkjøp også. har vel 14dagers full returrett?

Ingen retur-rett og kjøpslov ved handel mellom private.

Litt OT-hva i helv... venter folk å få når de kjøper en bil til 5-6000kroner??, begynner å bli en del tråder her på forumet av typen:kjøpte en bil i gårkveld i busslomma ved butikken, selgeren sa den var bra men i morges oppdaget jeg at den var et vrak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut i dag at at denn bilen er berre til og kaste. festet til julophenget bak er pill råtent! tverr bjelker og gulv og dmpere og alt er så vidt det henger sammen!!! den blir nå satt bort og så får eg se hva eg skall gjøre! forslag?!

Hvis du finner ut at du skal kaste den (håper ikke det da) så vet jeg om en som trenger førerdøra di, hvis den ser ok ut da.. si ifta da vett=)

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider