wicky124 Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 har problemer med golfen...den kjører fint..også plutselig så dør den helt ut..kan gasse fullt på pedalen men den kjører ikke fortere..også når man stopper/trykker inn clutchen så dør den..venter litt og starter så går den helt fint ett par min..også dør den.. holdt gassen inne istad og da var den av og på på gassen..humpa bortover... bilen er en 1982 golf1 1,6ls...hmm... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Suzukien var sånn, og en flaske kondensfjerner gjorde susen, evt. bare holde gassen i bånn til den kommer seg (HVIS den kommer seg). Men kan sikkert være noe annet også... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Suzukien var sånn, og en flaske kondensfjerner gjorde susen, evt. bare holde gassen i bånn til den kommer seg (HVIS den kommer seg). Men kan sikkert være noe annet også... tjaah..den kommer seg jo..men så etter en bitteliten stund så blir den føkka igjen.. må legge til at den fikk seg en skikkelig vask før dette skjedde..vasket bilen,fylte bensin og putta på sånn oktanshit som lå i bagasjen.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icemanx Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 du har ikke vært så heldig at du har fått vann i fordelerlokket da ? det er jeg plaget med på 2'er golfen min etter vask.. i såfall er det bare å tørke utav det og den er like fin igjen. Siter - 92 Vento 1.8 - 88 Golf2 GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 du har ikke vært så heldig at du har fått vann i fordelerlokket da ? det er jeg plaget med på 2'er golfen min etter vask.. i såfall er det bare å tørke utav det og den er like fin igjen. njaaa..si det..vet ikke enda..bilen står ute nå og jeg er vel 30min unna..hmm..men hadde jo ikke panseret oppe da jeg vasket..har skjønt at motorvask er farlig.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 jeg ville satset først på et nytt tenningssett ( rotor,fordelerlokk,plugger, kondensator og stift, kanskje pluggledninger og) og sjekke om fordeleren står riktig ( jeg kan forklare hvordan du finner ut det om det er av interesse). Så ville jeg også tatt en titt på pluggene igjen. Hadde et problem med at min gamle 1500LS slokka på tomgang etter å ha kjørt en stund, da fikk den for mye bensin. Hvis pluggene er sota så har du for fet blanding, er de ganske hvite er det for mager blanding. Er pluggene brune/oransje er blandingen akkurat passe. Blandingsskruen er en liten skrue som sitter under tomgangsskruen ( den store skruen på forgasseren). Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezbond Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 kan stemme delvis det du sier henning.. jeg også trodde det før... har lært noe nytt nå.. Den store skruen struper luft.. den lille er co (bensin). Når den store skruen er skrudd helt inn (helt strupet) skal motoren "idle" på 600 rpm (om den ikke gjør det må du justere på co-skruen)..Så skal det bare være å justere luft-strupe skruen til du får 950 +/-50 rpm. Og om alt er som det skal vil forgasseren være riktig justert nå.. . Egentlig må du justere forgasseren med en co måler som jeg har gjort på min.. Dette er en mye mer presis måte og da veit du at alt er rett.. Om du alikavel skulle gjøre dette uten co-måler så må du huske at motoren må være varm! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 og nå er den helt død..lot golfen stå ute siden igår..fylte på kondensfjerner og kjørte..var helt fin å kjøre til jeg fikk turtallssperre..også ble den rar igjen og humpa her og der..stoppa..tok av fordelerlokket, rensa den litt(selv om den var ren) og satte den på og starta opp..starta fint..også var jeg dum nok til å ta av en pluggledning på lokket..turtallet gikk ned men ikke noe mer skjedde..så satte jeg den tilbake og tok av en til..gnistret fra denne også..og når jeg satte den tilbake så døde bilen...og n får jeg ikke startet den igjen..tok av fordelerlokket og det var en stor ripe i den som startet rettunder den ene metallbiten og litt videre..rart...hmm.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Er forresten nye plugger og ledninger og slikt på motoren..det meste ble byttet da regreim ble bytta for 2000km siden.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 høres ut som for meg at den får for lite luft, lukter det veldig bensin når bilen går på tomgang? Jaja, da er det bare å bytte fordelerlokket da ;) Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 hmm..bytte rotor og fordelerlokk..andre ting jeg skal se over før start? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 bytta rotor og fordelerlokk og sjekka stift og greier..alt ser ok ut..med unntak av at det ikke kommer gnist til fordelern..og at coilen ikke har strøm..hmm...rart.. jaujau..får vel bare vente til rakriste får sjekka den imora.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 bensinfiltret regner jeg med du har sjekka.. bilen min hadde symptomer og da var filteret meget tett. sånn kan forekomme fort hvis du har hatt hull i bens.røret som fører til masse skit i tanken. Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 fikk start på sjiten da..takket være rakriste! var stiften og kondensatoren som hadde dårlig kontakt og greier..hmm.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 må legge til at den fikk seg en skikkelig vask før dette skjedde..vasket bilen,fylte bensin og putta på sånn oktanshit som lå i bagasjen.. Problemet ditt var nok egentlig her. Oktanhøyner må ligge i hanskerommet eller evt. mellom håndbrekket og passasjersetet. I bagasjen mister den virkningen. ;) Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.