Gå til innhold

kjøreproblem

Ranger emnet


wicky124

Anbefalte innlegg

har problemer med golfen...den kjører fint..også plutselig så dør den helt ut..kan gasse fullt på pedalen men den kjører ikke fortere..også når man stopper/trykker inn clutchen så dør den..venter litt og starter så går den helt fint ett par min..også dør den.. holdt gassen inne istad og da var den av og på på gassen..humpa bortover...

 

bilen er en 1982 golf1 1,6ls...hmm...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzukien var sånn, og en flaske kondensfjerner gjorde susen, evt. bare holde gassen i bånn til den kommer seg (HVIS den kommer seg).

 

Men kan sikkert være noe annet også...

 

 

tjaah..den kommer seg jo..men så etter en bitteliten stund så blir den føkka igjen..

 

må legge til at den fikk seg en skikkelig vask før dette skjedde..vasket bilen,fylte bensin og putta på sånn oktanshit som lå i bagasjen..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke vært så heldig at du har fått vann i fordelerlokket da ? det er jeg plaget med på 2'er golfen min etter vask.. i såfall er det bare å tørke utav det og den er like fin igjen.

 

 

njaaa..si det..vet ikke enda..bilen står ute nå og jeg er vel 30min unna..hmm..men hadde jo ikke panseret oppe da jeg vasket..har skjønt at motorvask er farlig..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville satset først på et nytt tenningssett ( rotor,fordelerlokk,plugger, kondensator og stift, kanskje pluggledninger og) og sjekke om fordeleren står riktig ( jeg kan forklare hvordan du finner ut det om det er av interesse). Så ville jeg også tatt en titt på pluggene igjen. Hadde et problem med at min gamle 1500LS slokka på tomgang etter å ha kjørt en stund, da fikk den for mye bensin. Hvis pluggene er sota så har du for fet blanding, er de ganske hvite er det for mager blanding. Er pluggene brune/oransje er blandingen akkurat passe. Blandingsskruen er en liten skrue som sitter under tomgangsskruen ( den store skruen på forgasseren).

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan stemme delvis det du sier henning.. jeg også trodde det før... har lært noe nytt nå..

 

Den store skruen struper luft.. den lille er co (bensin). Når den store skruen er skrudd helt inn (helt strupet) skal motoren "idle" på 600 rpm (om den ikke gjør det må du justere på co-skruen)..Så skal det bare være å justere luft-strupe skruen til du får 950 +/-50 rpm. Og om alt er som det skal vil forgasseren være riktig justert nå.. . Egentlig må du justere forgasseren med en co måler som jeg har gjort på min.. Dette er en mye mer presis måte og da veit du at alt er rett.. Om du alikavel skulle gjøre dette uten co-måler så må du huske at motoren må være varm! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og nå er den helt død..lot golfen stå ute siden igår..fylte på kondensfjerner og kjørte..var helt fin å kjøre til jeg fikk turtallssperre..også ble den rar igjen og humpa her og der..stoppa..tok av fordelerlokket, rensa den litt(selv om den var ren) og satte den på og starta opp..starta fint..også var jeg dum nok til å ta av en pluggledning på lokket..turtallet gikk ned men ikke noe mer skjedde..så satte jeg den tilbake og tok av en til..gnistret fra denne også..og når jeg satte den tilbake så døde bilen...og n får jeg ikke startet den igjen..tok av fordelerlokket og det var en stor ripe i den som startet rettunder den ene metallbiten og litt videre..rart...hmm..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytta rotor og fordelerlokk og sjekka stift og greier..alt ser ok ut..med unntak av at det ikke kommer gnist til fordelern..og at coilen ikke har strøm..hmm...rart..

 

jaujau..får vel bare vente til rakriste får sjekka den imora..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må legge til at den fikk seg en skikkelig vask før dette skjedde..vasket bilen,fylte bensin og putta på sånn oktanshit som lå i bagasjen..

 

Problemet ditt var nok egentlig her. Oktanhøyner må ligge i hanskerommet eller evt. mellom håndbrekket og passasjersetet. I bagasjen mister den virkningen.

 

;)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår