candyman Skrevet Juni 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Noen her som vet hvem som har billigst forsikkring på Sierra Cosworth?? Mor er total kunde i IF, men de hater jo bilen og vil ikke forsikkre den så de gir deg bare en latterlig pris så du skal drite i det. En kamerat fant noen som forsikkra den for 100.000 i året(uten bonus), men da måtte man i tillegg ha sånn sender i bilen som koster en del spenn. Jeg skal kjøpe meg bil til sommeren og vurderer 200sx og Sierra Cosworth. Og cossien er jo så jævla dyr å forsikkre så med mindre jeg finner billig forsikkring til den så må jeg gå for 200sx, men det er jo kjipt å kjøpe lik bil som en kamerat. :( Jeg skal uansett ha bilen på moren min som har 70 eller 75% bonus i IF da, men vet noen om hun får like høy bonus hos andre enn IF eller gjelder bonusen kun i det selvskapet man har forsikkring i fra før av?? 200sx'en er jo jævla billig å forsikkre, han kameraten min som er 18år og ikke har bonus får den for 8000 i postbanken (delkasko)! Takk for alle svar................... Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Juni 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Cosworth er kjip å forsikre, serlig om du bor på feil sted (1450 er vel litt for nærme oslo er jeg redd).. 200sx er ikke akkurat noen stygg bil så det er ikke dødstrist å ende opp med en slik en ;). Uansett, bonusen skal kunne flyttes over til et annet selskap uten nevneverdige problemer. Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet Juni 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Den enkleste måten å få det billigere er vel å øke egenandelen. Men det er jo ganske håpløst å få forsikret spreke biler for tiden, særlig biler som er beryktet som ungdomsbiler. Prøvde å få forsikret en Opel calibra turbo for en stund siden og det beste tilbudet fikk jeg fra Terra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Juni 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 En kompis har sin 91 4x4 forsikra i if.... tror jeg, den står på moren med full bonus, full kasko og lav egenandel. Det koster 5-7000 i året, inkludert en del rabatter fra bondelaget osv. Søk på cosworth.no, er masse tråder om det der. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet Juni 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Originally posted by El-LoCo Cosworth er kjip å forsikre, serlig om du bor på feil sted (1450 er vel litt for nærme oslo er jeg redd).. 200sx er ikke akkurat noen stygg bil så det er ikke dødstrist å ende opp med en slik en ;). Uansett, bonusen skal kunne flyttes over til et annet selskap uten nevneverdige problemer. 200sx ser mer ut som en sports bil, og er på en måte kulere i utseende syntes nå jeg ihvertfall så fort du får på non feite felger og C-west styling. Mens Cosworthen er jo et monster:D Klarer ikke helt å bestemme meg for hvem som er kulest fordi det er jo 2 helt forskjellige biler. Men prisen på 200sx'en er jo mye lavere om du henter den selv i tyskland og forsikkringen er billigere så det er jo mye "smartere" og kjøpe den, men men det er ett dilemma!:( Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet Juni 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Originally posted by triggerhappy En kompis har sin 91 4x4 forsikra i if.... tror jeg, den står på moren med full bonus, full kasko og lav egenandel. Det koster 5-7000 i året, inkludert en del rabatter fra bondelaget osv. Søk på cosworth.no, er masse tråder om det der. Var på IF.no å skulle regne ut forsikkringa på cosworth, men den sto jo ikke der, så da sente jeg en mail og spurte hvorfor ikke og da var svaret: Hei! Takk for henvendelsen. Det er en bil som if ikke ønsker å forsikre på grunn av ekstrem risiko. mvh for if Lars Erik Svendsen jeg svarte: Vil det si at det ikke er mulig og forsikre den hos dere i det hele tatt? og mannen svarte: Hei! Vi kan ikke nekte deg en ansvars forsikring. Du kan fylle ut vedlegg og returnere for pris på en ansvarsforsikring. (See attached file: Generelt skjema.doc)(See attached file: BIL.doc) Gadd jo ikke dette iogmed at jeg ikke har bilen, men det virka ihvertfall ikke som om de ropte hurra! for en potensiell ny kunde. Så han homien din er vell jævla heldig da. Men men jeg skal ikke kjøpe bil før om en ca mnd så jeg får tenke litt på det. Man må jo ut med en del lapper for å trimme 200sx å da..... Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Juni 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Hehe nei de kan jo ikke nekte deg ansvarsforsikring.. men de kan prise deg ut :). F.eks 100.000 i året er jo en helt usakelig pris, men flere som har fått sånne priser slengt i trynet.. Ja, du har rett i at cossien er ett monster. Det er akkurat hva den er. Utrolig, utrolig morsom bil men jeg vet ikke helt hvor lenge man har lappen med noe sånt. Er veldig, veldig morsom. "Farlig, farlig men herlig herlig..." :rolleyes: ;) Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet Juni 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Originally posted by El-LoCo Hehe nei de kan jo ikke nekte deg ansvarsforsikring.. men de kan prise deg ut :). F.eks 100.000 i året er jo en helt usakelig pris, men flere som har fått sånne priser slengt i trynet.. Ja, du har rett i at cossien er ett monster. Det er akkurat hva den er. Utrolig, utrolig morsom bil men jeg vet ikke helt hvor lenge man har lappen med noe sånt. Er veldig, veldig morsom. "Farlig, farlig men herlig herlig..." :rolleyes: ;) Om du kjører litt med hodet og ikke ligger i over 200 på inner'n og uter'n f.eks. så mister du vell ikke lappen, men 200sx går vell ikke så mye dårligere etter turbo skifte etc...... Når jeg ringte IF og lurte på forsikkring på Husqvarnaen min så sa de 20 000 mens i en eller annen gruppe i Gjensidige var det 7000! Så IF er vell bare feige ;) det var jo full kasko da. Har skifta til delkasko nå og det kom på under 3000 enda det står på meg!:D Jeg får vell ta en laaaaaaaang ringe runde og høre på forsikkringer før jeg handler bil bare. Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Juni 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Originally posted by El-LoCo Ja, du har rett i at cossien er ett monster. Det er akkurat hva den er. Utrolig, utrolig morsom bil men jeg vet ikke helt hvor lenge man har lappen med noe sånt. Er veldig, veldig morsom. Begynner å bli lei av alle "monstrene" som ligger og sperrer på baner rundt omkring jeg. :D En Cossie er feit, men det går ikke såååå bra, og veiegenskapene er ikke av de beste. (Eller sjåførene, jeg veit ikke jeg) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Juni 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Rettelse: Cosworthen til kompisen min er forsikra i Gjensidige for 9800, minus rabatter = 7700. Ikke så ille det, men så bor han pokkerivoldt utpå bondelandet, er vel litt billigere der. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet Juni 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Originally posted by triggerhappy Rettelse: Cosworthen til kompisen min er forsikra i Gjensidige for 9800, minus rabatter = 7700. Ikke så ille det, men så bor han pokkerivoldt utpå bondelandet, er vel litt billigere der. Ja med Cosworth er jo Oslo bare 15 minutt unna:D Men det er jo ikke helt billig uansett da 9800 med 75% bonus?? Men men vi får se, skal bare ha feit bil som går bra til ca 100lapper så er jeg fornøyd jeg:) Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Juni 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Originally posted by eirikoo Begynner å bli lei av alle "monstrene" som ligger og sperrer på baner rundt omkring jeg. :D En Cossie er feit, men det går ikke såååå bra, og veiegenskapene er ikke av de beste. (Eller sjåførene, jeg veit ikke jeg) Nei det er helt sant det sikkert. Forslag; Hent meg på finstadjordet i lørenskog og la meg sitte på i bilen fra 0-100 på motoreveien så jeg kjenner hvordan beistet du har oppfører seg :). Har bare førstehåndserfaring med cossier og fy satan i helvete som det drar... moro moro moro moro :) Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Juni 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Originally posted by El-LoCo Hent meg på finstadjordet i lørenskog og la meg sitte på i bilen fra 0-100 på motoreveien så jeg kjenner hvordan beistet du har oppfører seg :). Det kan vi sikkert ordne en dag, men husk på at bilen min ikke er noen dragracer, men det er ok veigrep. Mulig jeg skal en tur til Lørenskog imorra, men vet ikke sikkert. Jeg kan jo prøve å huske på å sende deg en PM før jeg stikker den veien en gang. :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Juni 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Originally posted by eirikoo Det kan vi sikkert ordne en dag, men husk på at bilen min ikke er noen dragracer, men det er ok veigrep. Mulig jeg skal en tur til Lørenskog imorra, men vet ikke sikkert. Jeg kan jo prøve å huske på å sende deg en PM før jeg stikker den veien en gang. :) høres bra ut :) :) Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Juni 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Originally posted by candyman Ja med Cosworth er jo Oslo bare 15 minutt unna:D Men det er jo ikke helt billig uansett da 9800 med 75% bonus?? Men men vi får se, skal bare ha feit bil som går bra til ca 100lapper så er jeg fornøyd jeg:) Slipper du så billig unna med full kasko tror jeg du skal være glad og lykkelig! Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg