Gå til innhold

Open filter på B21ET ???

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

en mekanisk sådan.. jeg har en teori om konfilter på 21 et.. hvis du tar "huset" til k'jet en ifra en 23/21e og monterer det på 21et mengde måleren så kan du jo motere konfilter på røret som kommer ifra boksen.. en 21/23 e har jo luftfiltret nært ene frontlykta men selve innspruten er under innsuget.. 21 et ha jo luftfilteret i den boksen til innspruten.

 

om det hjelper på effekten/lyden er vel noe usikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan funke slik hunder å førr sa det, å bruke "bunnpanna" fra en B23E/B21E mengdemåler.. Da er d jo bare å slenge på.. men hører vel ikke mye til den frrr lyden igjennom der uansett vel :sleeping

 

Det er den jeg vil ha, men tror jeg bare må teste litt, så finner jeg vel ut av det.

 

Men takk for gode svar å forslag vertfall :) Tar gjerne imot flere forslag!

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for innsatsfilter.

Det er ikke bare bare å få konfilteret til å få kald luft.

Den originale luftfilterboksen kan du modde litt på, så du ikke har forvarme... (pleier å henge seg opp uansett).

 

Dilemmaet er jo at varm luft => mindre effekt.

Samtidig, tåler ikke konfilteret fuktighet, ergo. må du isåfall lage en luftkanal med en "vegg" og noe "gulv", som da gjør at eventuell vannsprut kan treffe veggen, dette ned på det gulvet og så renne ned.

 

Fordelen med kon må være show og den lyden ja. Men, det blir vel overdøvet av viften din, med mindre du har el. vifte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for innsatsfilter.

Det er ikke bare bare å få konfilteret til å få kald luft.

Den originale luftfilterboksen kan du modde litt på, så du ikke har forvarme... (pleier å henge seg opp uansett).

 

Dilemmaet er jo at varm luft => mindre effekt.

Samtidig, tåler ikke konfilteret fuktighet, ergo. må du isåfall lage en luftkanal med en "vegg" og noe "gulv", som da gjør at eventuell vannsprut kan treffe veggen, dette ned på det gulvet og så renne ned.

 

Fordelen med kon må være show og den lyden ja. Men, det blir vel overdøvet av viften din, med mindre du har el. vifte :P

 

Har ikke el-vifte, har den store helikopter vifta :P

Det mest sansynelige da er vel å bruke innsatsfilter.. Men det er den lyden jeg også vil ha da :P hehe..

 

-Borre hull med hullsag i underdelen av boksen rundt hele veien, og sette i K&N innsatsfilter er det man får gjort.

I dag 08:44

 

Sager ut gulve i boksen med andre ord? Men da suger den jo luft rett igjennom uten å gå igjennom filteret da vel.. hehe..

Har du bilde?? :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår