AlpejoHn Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Hva gjør man for å ha Open filter på B21ET motorer? Er det noen måte å trikse til det på? hehe Kom med ev. bilder osv! det hadde vært fint :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0nn Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 går vel ikke det.. borre hull einaste på neste delen for meir luft og lyd.. Siter volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk 3" JT ønskes kjøpt volvo 740TiC 87mod selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Finnes jo noe KN-greier som er innsatsfilter mener jeg. Hvis det ikke er KD da...hmm. Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenterik Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 har dere luftmengdemåler på b21 et? Siter Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 en mekanisk sådan.. jeg har en teori om konfilter på 21 et.. hvis du tar "huset" til k'jet en ifra en 23/21e og monterer det på 21et mengde måleren så kan du jo motere konfilter på røret som kommer ifra boksen.. en 21/23 e har jo luftfiltret nært ene frontlykta men selve innspruten er under innsuget.. 21 et ha jo luftfilteret i den boksen til innspruten. om det hjelper på effekten/lyden er vel noe usikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Stemmer, underdelen fra en sugemotor med k-jet kan brukes. Men å flytte den til under innsuget er en dårlig ide, da lufta skal videre til turboen før innsuget. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Stemmer, underdelen fra en sugemotor med k-jet kan brukes. Men å flytte den til under innsuget er en dårlig ide, da lufta skal videre til turboen før innsuget. mente det ikke slik, påpekte bare at innspruten var under innsuget på 21e/23e Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Tror det kan funke slik hunder å førr sa det, å bruke "bunnpanna" fra en B23E/B21E mengdemåler.. Da er d jo bare å slenge på.. men hører vel ikke mye til den frrr lyden igjennom der uansett vel :sleeping Det er den jeg vil ha, men tror jeg bare må teste litt, så finner jeg vel ut av det. Men takk for gode svar å forslag vertfall :) Tar gjerne imot flere forslag! Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Kjøp en skikkeli dyr greddy dump, da får du nok sånn lyd som du er på jakt etter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Jeg ville gått for innsatsfilter. Det er ikke bare bare å få konfilteret til å få kald luft. Den originale luftfilterboksen kan du modde litt på, så du ikke har forvarme... (pleier å henge seg opp uansett). Dilemmaet er jo at varm luft => mindre effekt. Samtidig, tåler ikke konfilteret fuktighet, ergo. må du isåfall lage en luftkanal med en "vegg" og noe "gulv", som da gjør at eventuell vannsprut kan treffe veggen, dette ned på det gulvet og så renne ned. Fordelen med kon må være show og den lyden ja. Men, det blir vel overdøvet av viften din, med mindre du har el. vifte :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 -Borre hull med hullsag i underdelen av boksen rundt hele veien, og sette i K&N innsatsfilter er det man får gjort. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Jeg ville gått for innsatsfilter.Det er ikke bare bare å få konfilteret til å få kald luft. Den originale luftfilterboksen kan du modde litt på, så du ikke har forvarme... (pleier å henge seg opp uansett). Dilemmaet er jo at varm luft => mindre effekt. Samtidig, tåler ikke konfilteret fuktighet, ergo. må du isåfall lage en luftkanal med en "vegg" og noe "gulv", som da gjør at eventuell vannsprut kan treffe veggen, dette ned på det gulvet og så renne ned. Fordelen med kon må være show og den lyden ja. Men, det blir vel overdøvet av viften din, med mindre du har el. vifte :P Har ikke el-vifte, har den store helikopter vifta :P Det mest sansynelige da er vel å bruke innsatsfilter.. Men det er den lyden jeg også vil ha da :P hehe.. -Borre hull med hullsag i underdelen av boksen rundt hele veien, og sette i K&N innsatsfilter er det man får gjort. I dag 08:44 Sager ut gulve i boksen med andre ord? Men da suger den jo luft rett igjennom uten å gå igjennom filteret da vel.. hehe.. Har du bilde?? :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 hakke bilde. sager hull i veggene på bunndelen av boksen. dvs ikke i bunnen av bunndelen, men i veggene, inn mot midten. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 eg har sånn på min luftfilter boks...Kan se om eg får tatt bilde imorgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 ekkeno vits i det heletatt.. Du får ikkeno "kulere" lyd.. men du kan skjære opp et hull på ca 50mmx150mm så legge på 1 12mm skive(tror det var 12 i diameter) til returen så får du litt fetere blanding så kan du trygt lade 0.9-1bar Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg