Gå til innhold

Min 92 940 turbo

Ranger emnet

MortenK

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en tråd her, selv om bilen ikkje akkurat blir hverken rå eller nydelig :P Solgte 240en for den skulle eu-godkjennes snart, og kjøpte en 940 som er godkjent i 2 år og 3 mnd sombrero Vet at brunt interiør ikkje er en favoritt, men det gjør ikkje meg noe så du trenger ikkje svare kun for å si i fra at det er brunt inni bilen ;) Dørsidene er strøkne, faktisk pga de er brune og solen ikkje steiker så jævli på de.. Hadde forresten planer om å kjøpe 740, men denne bilen er jo nesten en 740, bare finere.. Så du trenger heller ikkje si at M90 er bedre enn M46, og at eg mangler underspyling ;) Når økonomien er på beina blir det 98 mod med alt utstyr.. Nok unnskyldninger fra min side, let's get down to business!

Bilen:

1992 Volvo 940 Turbo (stv) importert i '97

ca 260 000 km

B230FT & M46

Original motor og originalt understell

Ga 62 000,- for den

Utstyr: A/C, soltak, 4x el.vinduer, el.speil, sentrallås, skinnint. (framstolene er rimelig slitte)

Bilder fra kjøp:

9401.jpg

9402.jpg

9403.jpg

Fulgte med hvite blinklys bak, har kjøpt resten no

9404.jpg

9405.jpg

Har lagt opp kabler til anlegg no, og satt inn det eg hadde i 240en.. Men det er tydelig at det hører hjemme i et lukket bagasjerom, kassen passer akkurat under hattehyllen i 240 sedan, der står den bom fast uten å skrus fast. Skal lage til en hattehylle til 6*9" og prøve å få skjult anlegget litt mer.. Det er ikkje noe råe greier, en 12" Sony xplod, JBL 6*9" (ikkje Decade:(), en Boss c800 eller noe forsterker, og noen Pioneer 5,25" som skal i dørene etterhvert.. Spilleren er en Blaupunkt Modena MP54 (?), syns den kledde bilen bra faktisk.. Bilde av midlertidig opplegg i bagasjen :P :

9406.jpg

Noen har kjørt på bilen, men tidligere eier bare kjøpte nye baklys (på Biltema sikkert) og tok forsikringspengene selv.. Derfor trenger eg en list rundt hjørnet bak.. Er også en liten bulk i karrosserriet der, det er bare å drite i..

9407.jpg

Videre planer, tilfeldig rekkefølge:

-Bilstein + senkefjærer, ingen kapping

-Handle sommerhjul, havner vel på 17".. Har lyst på Super DTM 8,5*18", men eg e redd det vil se ut som stylter uten at eg senker+kapper fjærene.

-Kjøpe chip og lade ett kilo

-Få i et litt finere ratt, har det uten airbag fra 92 :/ Forslag mottas med takk (har allerede prøvd meg på en rein tråd om det, uten hell)

-Oppgradere anlegget hvis pengene strekker til..

Sånn, det var det.. En liten tråd som nok er mest av interesse for meg sjøl ;)

Edit:

26.mai: Endret så folk slipper å trykke på bildene..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takker for den, 245 GL =)

Har endelig somlet meg til å lage en liten hattehylle til å ha 6*9" i, ikkje tidenes løsning men det får gå :P Platen eg brukte viste seg å være litt buet så det ser lettere jalla ut.. Får satse på å få tak i et trekk til å ha over bagasjedelen ;)

9408.jpg

Ellers har eg bestilt armlene foran, denne blir svart for eg har tenkt å kjøpe en 98 modell med svart interiør seinere og bruke den igjen.. Heller og mot å kjøpe 8,5*18" Super DTM til sommeren, de hjulene eg har no ser ikkje ut i måneskinn!

Edit:

26.05.: Endret bildevisning..

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hmja.. Har installert armlenet for noen uker siden forresten, kjørte med det en dag og så kom onkel sivil etter og eg mistet lappen littegrann.. Så no har min bror fått seg "ny bil", han kjører og kjører så det er litt vanskelig å få gjort noe med den.. Noen tall: Målt til 98,2 i 60-sone, får vel brev snart om 7 mnd uten lappen og 10 500 (sommerfelgene) i bot..

Men vet noen kor mye eg må demontere for å få av festet til speilene? Det ene er eiret noe jævli, skal prøve å lakke det men gidd ikkje ødelegge det når eg river det av.. Vet om de 3 skruene som står i døren, men tenkte på å dele selve speilet når det er av..

945eir.jpg

EDIT: Hey, du ser armlenet mitt og ;) Det passer ganske bra inn med alt det andre svarte i midtkonsollen faktisk, eg ble litt imponert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, så liker eg det brune.. Ganske fint og lyst inni bilen, det liker eg.. Hadde foretrukket svart for utseendet sin skyld, men det brune holder seg fint og dørtrekkene krøller seg ikkje =) Men i neste bil skal eg ha svart.. Skulle bare hatt noen nye framstoler, hvis noen vet om noen kan de sende en PM..

Felger ja, vet om noen bra 7,5" JP MK18 som eg skulle til å si at eg ville kjøpe, men siden eg skylder staten 10 lapper og han ville ha 10 for felgene så blir nok det til neste år.. Super DTM har eg siklet på i årevis, eg er visst en fattig faen som aldri får kjøpt de ;)

Edit:

Her er forresten et bilde av bilen (skitten) som viser de "frekke" sommerhjulene som fulgte med ;) Bilen fortjener senking og, men eg kommer ikkje til å gjøre noe før alt er avgjort angående førerkort og videre jobbing..

9409.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde "bestilt" chip av en kompis, men den er satt på vent til førerkortet kommer tilbake.. Er bare min bror som kjører bilen for tiden, han får klare seg med de originale hestene ;)

Er manuelt gir, ,M46 (4+overdrive).. Liker den kassen godt, men blir M90 (5-trinns) hvis den går til helvete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SpeedIsEverything: Hadde de vært 17", med "senterbolten" i samme str. som no, så hadde de vært bruktbar faktisk.. Hadde de vært over 8" brei hadde de vært rå.. Men, det er jo drømming.. Hvis ikkje det fins, då? ;)

Angående drømming, kom over et dårlig photoshoppet bilde av den gamle rekorden min i dag, så då fant eg ut at eg skulle se om eg klarte å gjøre noe lignende med denne bilen.. Syns det ble ganske frekt eg, sånn eg har lyst å ha den:

940turbo.jpg

Super DTM ca 18", senket ca 40-50mm, sot på alle rutene (frontvinduet er nede på det ekte bildet)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider