Gå til innhold

Min volvo 460.

Ranger emnet

Popoff_@leks

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en tråd om 460en min. Har nettopp tatt noen nye bilder. Hyggelig om noen kommer med noen kommentarer til forbedringer osv.

Det er en Volvo 460 Gl 92 mod.

Det sitter nå en 1,8 L injection motor i den, ikke så mye å skryte av men men. Den har rulla ca. 230 000.

Har gjort mye med den siden jeg kjøpte den. Men er fortsatt en del ting jeg vil gjøre med den før jeg er fornøyd. Er nesten ikke rust på den, den lille som er der skal jeg få vekk så fort det blir litt varmere i været. Bakdemperne begynner å ta kvelden, så de må snart byttes, ellers er jeg stor fornøyd.

Her er noen bilder:

1058793-bilde3-120-2048_img.jpg

1058793-bilde4-120-2050_img.jpg

1058793-bilde5-120-2052_img.jpg

1058793-bilde6-120-2054_img.jpg

Du er ikke mann før du passerer 200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan har du gjort det med grillen din? var ramma rundt grillen løs? slik som på 240?

Tenkte på gitter i grillen min jeg også, men ramma rundt er jo faen ikke løs! Ett helvete og skjære å ødelegge. Kanksje lettere å modde fra 400 :D

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramma sitter fast i den orginale grillen. Den var festa i noen svarte klips som jeg måtte klippe av for å få løs "innmaten" til grillen. Så var det bare å skjære til nettingen og feste den med strips i hulla som den orginale grillen var festa i;) Vet ikke om du skjønte det jeg?!:P

Du er ikke mann før du passerer 200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke så ille ut den bilen der da

Litt "unormal" farge, og sotingen av blinkelysene fremme passet overhode ikke inn :) Det er nå min mening, finn deg heller hvite blinkers, blir veldig mye bedre..

230 000 er bare ungdommen, min har snart trillet 400 000 uten at det er gjort noe som helst med motoren :) Bare elektronikken som tuller litt av og til..

Men ellers, god motor, men med katalysator er den litt lat.

Og en ting til, om du napper av listene på siden på dørene, så blir det seende veldig mye bedre ut.

Gjordet det på min, og angrer ikke :)

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også de orginale oransje blinklysene er stygge. Har akkurat samme problemet med min.Noen som har link hvor hvite blinklys selges? Men en pen bil. Det skal du ha.

Og en ting til, om du napper av listene på siden på dørene, så blir det seende veldig mye bedre ut.

Gjordet det på min, og angrer ikke :)

Hvordan er listene festet?

Mvh: Knut Olsen

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listene er festet med lim.

Jeg bare knakk de av, og fjernet limet.. her kan du bruke varmepistol og god tålmodighet, eller vinkelsliper på lavt turtall (som jeg gjorde, som ei heller er å anbefale)

Blinkelys: http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/bcb/subdet96.htm

eller http://www.bcb.no tipper de har hvite blinkers inne

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider