Gå til innhold

Trenger tips til senking av Vectra B

Ranger emnet

UrGe-BoY

Anbefalte innlegg

Har litt planer om å senka Vectraen noen cm...

Har tenkt mest på bare senkefjærer og beholde demperene da jeg bare skal senke 3-4 cm. Men burde jeg kanskje gå for komplett sett med fjærer og dempere?

Vil ha fjærer som senker slik at bilen blir like høy foran og bak. Altså avstand fra dekk til skjerm.

Noen som har anbefalinger på noe som er brukbart? Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo interessant ut.. Og det passer min bil? 1996 1,7 TD sedan?

Det er helt nytt? Aldri montert på bil?

Vet du hvordan bilen blir seendes ut med dette? Forhold framme/bak f.eks.

ka e vitsn me å påkoste biln peng som du aldri får igjen hvis du ska selge den ? :P Er vel anbefalt me nye dempere, har lyst på nye dempere på min =(

Opel Vectra 1997 hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer bare å selge bilen. Er nok mest sannsynlig at jeg beholder den. Er jo den bilen jeg har vært mest fornøgd med av alle bilene jeg har hatt. Har lagt den ut for salg fordi jeg liker å ha "ny" bil av og til :)

Har du "Kalisto" senka din bil? Bare fjærer? Angrer du på at du ikke bytta dempere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lønner seg å bytte dempere å, ted blir jo bra med trykk på orginal demperene når du senker den er vel ikke helt bra. men senkesettet er montert i 2 min på min bil forran men de passet ikke. står på tuv papirene at det er til vectra b 96-. mere vet jeg ikke annet en at de ikke passet min. føste mann får de de ligger i stua å støver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Vurderer bare å selge bilen. Er nok mest sannsynlig at jeg beholder den. Er jo den bilen jeg har vært mest fornøgd med av alle bilene jeg har hatt. Har lagt den ut for salg fordi jeg liker å ha "ny" bil av og til :)

Har du "Kalisto" senka din bil? Bare fjærer? Angrer du på at du ikke bytta dempere også?

For det første så trenger man ikke nye dempere med mindre man overstiger 40mm.. Men det er jo helt klart anbefalt med nye dempere, da biln blir å ligge mye bedre på veien + at demperne du har sikkert er litt dårligere fra før. På opel (iaff på min) så er familiedemperne så myke at bilen svaier som en karusell :P

Har ikke senka bilen enda, men jeg har 225/40/18 på min bil, så jeg trur jeg skal være litt forsikti med senkinga. Vurderer koni fjærer/dempere med 35/20 senk, for jeg har ikke så mange cm å gå på bak. Det som er så jævlig å vite er jo om bilen har segget noe på demperne, så hvis man senker 20mm så blir kanskje ikke bilen lavere likevel!

Opel Vectra 1997 hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider