Gå til innhold

Bredden på kamreim

Ranger emnet


bjørn

Anbefalte innlegg

19mm er er standarbredde på 8V.

Det er ikke no problem og bygge om til 25mm reim, SPM selger kamdrev kit til

B230 med 25mm reim og drev.

men da kommer reimhjulet på veiva lenger ut og du må bygge om div for og få reimhjulene på dynamo,vannpumpe og veivdrevet til og sentrere hverandre.

Er ikke behov for noe breiere reim på 8v enn 19mm, mer arbeid enn d gjør nytte.

Du har vel ikke et 16v kamdrev til salgs bjørn?

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ok, da går jeg for 19mm. Men da snakker vi kun firkantede tenner ikke sant? Det er vel bare 25mm som har runde?

 

Jeg har ihvertfall ett kamdrev fra 16v, du fikk vel med 2stk med toppen?

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19mm er er standarbredde på 8V.

Det er ikke no problem og bygge om til 25mm reim, SPM selger kamdrev kit til

B230 med 25mm reim og drev.

men da kommer reimhjulet på veiva lenger ut og du må bygge om div for og få reimhjulene på dynamo,vannpumpe og veivdrevet til og sentrere hverandre.

Er ikke behov for noe breiere reim på 8v enn 19mm, mer arbeid enn d gjør nytte.

Du har vel ikke et 16v kamdrev til salgs bjørn?

Veit du pris på dette kitet?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19mm er er standarbredde på 8V.

Det er ikke no problem og bygge om til 25mm reim, SPM selger kamdrev kit til

B230 med 25mm reim og drev.

men da kommer reimhjulet på veiva lenger ut og du må bygge om div for og få reimhjulene på dynamo,vannpumpe og veivdrevet til og sentrere hverandre.

Er ikke behov for noe breiere reim på 8v enn 19mm, mer arbeid enn d gjør nytte.

Du har vel ikke et 16v kamdrev til salgs bjørn?

 

Sett svingningsdemperen i dreibenken og drei vekk 6mm på anlegget mot reg.reimhjulet og fres et nytt spor til "kilen" som er støpt på reg.reimhjulet.

Sparer deg for flytting av aggregater..

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår