Rally Martin Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Mårn.. Kjøpte ny eksos potte til biln, for den andre var rusta sund.. Og siden dimensjonen på resten av anlegget forover er ganske lite så tenkte jeg at det ikke ville bli så mye bråk på lav rpm med ei enkel lita potte. Kjøpte ei sånn helt rund rett igjennom potte. 2.5" inn og 3 eller 4" ut. Slik jeg vil ha det og trodde det ville bli er at lyden er ellers normal ved lavt turtal og litt godlyd når en gir på og får litt rpm... Men neida slik ble det ikke, et stans bråk ved lave turtal og helt øverst på turtallet nesten ikke noe lyd. På tomgang og opp er det ei hinsides during som sliter på ørene ved litt kjøring.. Målte 101 db INNI bilen ved førersetet.. Tror ikke det er særlig lovlig og kjøre med. Har ikke noe katalysator, men en liten lyddemper midt under bilen. Må jeg kjøpe en ny bak potte eller holder det med et par nye dempere til under bilen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Ser du kjører en silvia s12. Da hadde jeg jaggu kosta på meg et komplett effektanlegg fra eks greddy eller hks, med grenrør. Da får du 10-15% mer effekt gromlyd på toppen og rolig lyd ved lavt turtal. I tillegg ser det mye fetere ut ;) Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiteLite Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 evnt kjøpt en lydpotte fra Biltema og putte i på midten :) Siter Driftfun.com - 2004 Mazdaspeed Miata x 1983 Audi 80 CL x 1992 Nissan 200SX Banebil - uten motor, girkasse, bensintank x 1993 Mazda Miata Cruisekjerre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 eller bare det :P Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Martin Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Ser du kjører en silvia s12. Da hadde jeg jaggu kosta på meg et komplett effektanlegg fra eks greddy eller hks, med grenrør. Da får du 10-15% mer effekt gromlyd på toppen og rolig lyd ved lavt turtal. I tillegg ser det mye fetere ut ;) Det finnes ingen andre fedig lagde eksos anlegg en oirginalt til denne bilen.. og orginalt vil jeg ikke ha.. Så jeg kommer til og bygge nytt anlegg selv, kanskje grenrør og, så da lurer jeg bare på om det er noen som vet vilken lyd det er av forskjellige dempere? Ovale, runde, stort eller lite volum o.s.v? Vil helst ha rolig lyd på tomgang, men sikkelig hissig vræling når jeg gir på:) Noen som vet? Erfaringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Jeg har orginalt hele veien med kat bare bytta enderøret med et åpent 4" enderør. Litt buldringer hvis jeg puttrer under 2000rpm men ved vanlig kjøring helt stille og grei brøling fra 3000 og oppover... men det er stor forskjell fra motor til motor da. Man må nesten bare forske seg fram. Hvilken type luftfilter kan ha mye og si for lyden også Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg