Gå til innhold

fra 1,6 L til 1,6 L turbo,,, Trenger hjelp,,,

Ranger emnet


tersomme

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

 

Har ønsker om og sette på en liten snelle på min 1,6 liter Golf II 86 mod

.

Målet er og ende opp på ca 120-130 hk,

 

Er det mulig og bruke deler fra 1,6L TD motoren for å sette inn

turbo i min, eller er alt forskjellig?

 

KRB Trading skulle ha 25 000 + mva for et komplett kit.

 

Syntes det er "litt" mye og bruke på en så gammel bil, når den alikevell ikke vil gå fortere en GTIèn, men jeg skal ikke sette inn en gti motor og heller ikke bytte bil. (Selv om jeg vet at det blir billigere.)

 

Noen som har forslag til en "billig" måte og få turbo i den bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tersomme

Noen som har forslag til en "billig" måte og få turbo i den bilen?

 

Er det 1,6 l med forgasser?

 

Hvordan fungerer det med turbo.. hvis noen vet det

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VW4

Dette har det vært noen poster om før...Prøv å søk etter de...

Jeg har hverfall en post om det samme emne

http://www.bilforumet.net/showthread.php?threadid=11634&goto=newpost

 

Du kan ta turboen og eksos manifoilen fra TDi`n den passer rett over tror jeg...

 

Så er det bare å sette gasseren foran turbon, orker ikke å forklare sjekk posten du....

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by thordarson

liksom bare sette trykket på der hvor luftfilteret står eller på insugsmanifoilen på en måte?

Ok skal prøve å forklare.. har ikke kjempe peil selv, er en kamerat som skal hjelpe meg men har forstått det slik :

 

Det som skjer uten turboen er jo at gasseren blander en bensin blanding (deler luft deler bensin) som går rett i insugsmanifoilen..

 

Det du gjør når du setter turboen er at du flytter gasseren, sånn at truboen suger ut den bensinblandinga fra gasseren og inn i innsugsmanifoilen.... Skrur du opp blandinga på gasseren, evnt bytter den så vil du jo da få mere luft og bensin inn, større smell mere effekt..

Hørt at du også burde stille tenninga litt tilbake...

Dette ser du i den tråden som jeg starta...

 

Håper det ble forstålig... ;)

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det om gasser før turboen.

 

Funker det da ? Hørtes merkelig ut - i turboen får du jo en varmeutvikling når trykket økes - hvordan reagerer bensinblandingen på det ? HVa med når den går igjenom intercooleren å blir kjølt ned igjen ? Da skulle en vel få veskeutskilling - besin dampen dråper seg - og det er da ikke noe gunstig ? Har ikke noe peiling på dette jeg - noen som har prøvd ?

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Leste det om gasser før turboen.

 

Funker det da ? Hørtes merkelig ut - i turboen får du jo en varmeutvikling når trykket økes - hvordan reagerer bensinblandingen på det ? HVa med når den går igjenom intercooleren å blir kjølt ned igjen ? Da skulle en vel få veskeutskilling - besin dampen dråper seg - og det er da ikke noe gunstig ? Har ikke noe peiling på dette jeg - noen som har prøvd ?

For det første er dette ikke noen optimal løsning !

Synes det var merkelig jeg også først men har flere bevis på at det funker, f.eks så har jeg en kamerat som hadde den samme løsningen på en kadett c 1.2s. dette funka knall det, helt til de lada 0,8bar ;)

 

Det med intercooler tror jeg ikke funker fordi da blir det alt for lang veg for blandinga liksom... så det blir vel sånn som du sier...

 

Men uansett,det funker

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår