Gå til innhold

Spekulasjon: E30 er nært automotiv perfeksjon

Ranger emnet

Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så en E30 318 som hadde taket her i forfjor, det så ikkje mye klokt ut.. Var kun ett sted det var nok plass til en person under taket, det var heldigvis der føreren satt.. Resten av taket, hvertfall bak, lå kant i kant med toppen av bagasjeluken! I en test fra 2003 var E30 30% gjennomsnittlig mindre sikker enn "gjennomsnittsbilen", mens 240 var 20% mer. Nevner 240 siden den var nevnt tidligere i tråden, er ikkje ute etter å preike om 240 i denne tråden. I tillegg er det drittlavt under taket i E30, bak altså, og det er trangt og jævli..

På den andre side, er det fine biler, de er morsomme å kjøre. Men siden sikkerheten mangler, så blir det nok ikkje E30 på meg.. Må bli cab eller en med alvorlig mye bur hvertfall :P

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. I mine øyne er e30 genialt. Volvo 240? Har kjørt både 240 og e30 320, og 240en var som å kjøre buss i forhold til bmwen. Selv om den var senka, og 320en original.. Skal ikke engang si noe om utseendet på 240 versus e30 :D Ang sikkerhet.. Jaja, dagens foreldre sender unga sine ut med sykkelhjelm, bare de skal å leke litt på en lekeplass.. Sikkerhet er fine greier, men hvis det går på bekostning av kjøre\livsgleden, så syns jeg det blir litt bob bob.. Hvis man er redd for at man skal dø hele tia, så kan man jo bare sitte inne i huset sitt? Nei vent, det kunne jo komme en meteor blah

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind Ryeng: la meg gi deg en klem. (riktignok en hetrofil en, men alikevel)

Har egentlig ikkje mer å tilføye en det. Har hatt noen og har to E30'er enda. En "vanlig" og en "litt mindre vanlig". Og tro det eller ei, men det er M'en som er den "vanlige". 324td'en var det i 2003 bare 47 registrerte av i Norge.

Og ja, det er ikkje lenge siden det stod i en test at E30 var 20% (ikke 30) mindre sikker enn snittet. Men hey, skal vi kræsje da?? Hehe...

E30 e rherlig. Desverre en del eiere av disse som aldri burde fått hatt E30, men det er nå engang slik friheten i dette landet fungerer.....

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg HELT enig! Har min første e30 jeg og. Har ikke kjørt så alfor mange biler, men det er ingen biler jeg trives like godt i som i 325'n min. Jeg og en kompis kjørte Oslo - Nordkapp - Oslo i sommer med den og det var helt rått. Bare kjøring og kjøring på alle slags veier med god musikk og (stort sett) bra vær. Fikk faktisk fartsbot også, men det var fortsatt verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

Liker ikke designen pån egentlig, ikke det at den er stygg, men den er heller ikke deilig...

Fra siden ser den altfor høy ut i taket, og i firedørs utgave ser den jævlig ut.

2 dørsen er litt bedre men også den har en høy og stygg kupe, som bidrar til et VELDIG boksete og firkanta design, særlig tatt resten av bilen i betraktning.

Aerodynamikken må være rekordræva på den bilen...?

Og i M3 har den firesylindret motor og ikke sekser:shake

Den neste M3 derimot, (E36?), DEN er DIGG.

Der er alle E30 feilene fjernet, kupeen er mer integrert, ser ikke lenger ut som kupeen er et svært trapes som er kasta på resten av bilen...

Min eneste motivasjon til E30 er åttitalls kjerre med brukbar motor og bakhjulstrekk.

Men sammenlignet med andre 80-tallere er den blant de beste (mhp bang for bucks) , men det gjør den ikke til en drøm...

Skal det bli BMW, må det bli 90-talls mener jeg, heller spare lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff...ikke lag en slik tråd da! får bare så ufattelig lyst på en e-30 da!

etter å hatt 2 stk e30 325,tross litt problem med de begge har jeg VELDIG lyst på en igjen! og den ene jeg hadde var og veldig fin!

tenker tilbake på det draget som kom da man passerte 4500omin...og den LYDEN ikke minst! Nei må si det var en av 80-tallets peneste biler! rett bak vingebilen! da jeg er iherdig cosworth fan...men nok om det! liker e30 ! noe jeg tror alle gjør nå man ser bildene i denne tråden! :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stor fan av BMW e30.

Det blir nesten garantert en e30 325i til sommeren.

Satt og snakket med noen kamerater i forrige uke, allerede da sa jeg at skulle jeg laget den ultimate bilen, hadde det blitt en BMW e30.

Ser man bort fra litt småproblemer og rust, tror jeg det ikke er mange som har mye negativt i si om BMW e30.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhh.. E30 ja. Det er deilige biler det ;) Har min første e30 nå. Å det blir IKKE den siste. Tenker alerede på å kjøpe meg enda en e30 å ha som prosjekt bil. m3'n er jo drømmen. men en DØNN strøken m-tech II som f.eks denne 06.jpg

står også veldig høyt på lista. Håper at en av mine e30'r engang blir så strøken :)

:smilbmw E30 :smilbmw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhh.. E30 ja. Det er deilige biler det ;) Har min første e30 nå. Å det blir IKKE den siste. Tenker alerede på å kjøpe meg enda en e30 å ha som prosjekt bil. m3'n er jo drømmen. men en DØNN strøken m-tech II som f.eks denne 06.jpg

står også veldig høyt på lista. Håper at en av mine e30'r engang blir så strøken :)

:smilbmw E30 :smilbmw

kan det bli mer kompakt?

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 kommer høyt på lista over godt håndtverk.

Enkel, stram design. Ikke for mye, ikke for lite. Motor og drivverk med tysk stolthet og presisjon. Evig tro mot bakhjulstrekken. Et stivt og godt chassis bidrar til gode kjøreegenskaper. Joda, BMW-konstruktørene må være stolte over resultatet den dag i dag.

Totalt: A drivers car.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke designen pån egentlig, ikke det at den er stygg, men den er heller ikke deilig...

Fra siden ser den altfor høy ut i taket, og i firedørs utgave ser den jævlig ut.

2 dørsen er litt bedre men også den har en høy og stygg kupe, som bidrar til et VELDIG boksete og firkanta design, særlig tatt resten av bilen i betraktning.

Aerodynamikken må være rekordræva på den bilen...?

Og i M3 har den firesylindret motor og ikke sekser:shake

Den neste M3 derimot, (E36?), DEN er DIGG.

Der er alle E30 feilene fjernet, kupeen er mer integrert, ser ikke lenger ut som kupeen er et svært trapes som er kasta på resten av bilen...

Min eneste motivasjon til E30 er åttitalls kjerre med brukbar motor og bakhjulstrekk.

Men sammenlignet med andre 80-tallere er den blant de beste (mhp bang for bucks) , men det gjør den ikke til en drøm...

Skal det bli BMW, må det bli 90-talls mener jeg, heller spare lenger...

E30 M3 er sex på hjul. E36 er en sjelløs kjøremaskin... Hadde jeg hatt valget, hadde nok E30en vært mitt valg ;) e36 m3 - for diskre, ser ut som hvilken som helst annen e36 med m3 stuff.. Må litt til for å få en vanlig e30 til å se ut som en m3 ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider