Gå til innhold

Spekulasjon: E30 er nært automotiv perfeksjon

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Jeg holdt på å kjøpe en E30 nylig, som iallefall utseendemessig var ganske strøken... Slo den fra meg fordi den var for stiv i pris (i forhold til hva den var verdt), og at jeg er bortskjemt med servo... :wonder

 

Den må vel nesten vurderes på ny...

'86 VW Scirocco GTX 16v, '87 Audi Coupé GT 2.2, '85 Mercedes-Benz 190E, '88 VW Caravelle T3 Coach 112i, '86 Toyota Carina 1.8 GLi, '84 Mercedes-Benz 190E, '95 Ford Escort 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Øivind... Du snakker for mye.. Du har tydeligvis MYE mindre peil enn det du prøver vise du har.. Lett å fylle ei halv jævla side med svada for så å poengtere at posten er i off-topic land.

 

Back to topic' date=' sorry Kong Erik og dere andre sulteforede bmw-elskere.[/quote']

MR2Nytern: HOLD KJEFT! :D (Til dere andre, mr2nytern og jeg "kjenner" hverandre (",)

Dessuten får du sørge for å vite hva du prater om når du skal slenge med leppa. En 4A-GE-20V Black top har aldri - ALDRI hatt 170hk. Den er oppgitt til 165hk, Silver top er oppgitt til 160hk, men synd og skam; i benkinger påstås de å gi fra seg rundt 150hk et sted bare. 4A-GZE derimot, har 170 oppgitte hester. Med dette er du herved advart.

PS! Vi sees på på toalettet på Statoilen på TynZ på fredda gjør vi ikke?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel: Offtopic, fornuftige mennesker scroll over denne posten.

 

Hahaha :D :D Busted! Neste gang jeg slenger med leppa ang riskokere skal jeg konferere med deg eller K-Dog først.. Online yota leksikoner happyhappy

 

Jeg tar advarselen og lover skjerpe meg, pus..

Vi ses på toalettet ja, har ordna duftlys og babyolje:D

 

Advarsel: Offtopic, fornuftige mennesker scroll over denne posten.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da ventilerte skiver foran på mr2-kjerra og.. Har tilogmed skiver bak den imotsetning til mange E30'er :D

Kan ikke sammenligne Mr2 og en E30.... MR2 er jo en legobil.

Men tilbake til topic... selv jeg som innbitt VW sjåfør sikler litt på en tyskerstuket E30... men synd BMW ikke klarte å putte 6`er i M3`en for BMW uten 6`er er ikke bmw spør du meg.

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 ja, nydelige biler! Men synes forsatt denne ser best ut blandt de to!

 

 

Sjekk de lyktene!

lada.jpg

 

En god andreplass!

Chrom lister rundt vinduene! Porno! Også antenne bak da, nei har du sett :smilbmw

side.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha! Good one, Skody! :D :D :D Nei, kan ikke sammenligne ihjelkjørte E30'er med min MR2.. Poeng, Nitewlkr... Eneste E30 jeg kunne hatt måtte være en M3 kun for å kjøre litt på bane osv... Og en ting... Dere bmw-sjeler bryr dere alltid med utseendet på min bil.. "kantete, legobil" osv... Fakta er at dere er misunnelige.. Dere er sauer som ikke tør annet enn å velge det de keege gutta har.. Finnes MASSE eksempler på nettopp dette.. E30 316 med 17/18" felger, masse stereo, dvd, torshovpotte osv.. Hvis disse bilene liksom er så råe å kjøre, hvorfor diller 95% av dere de ned med skit da? Det er så lett å snakke om god vektfordeling osv, men forklar meg da hvorfor E30'ene jeg har opplevd skraper ræva i asfalten pga basskasse/kappede fjærer? Blir det bedre av den grunn?

 

Skal vi ta et par negative sidene med E30?

 

-De ruster.. Overalt..

-De kakler/tikker pga svak topp med ventiler som må dulles med hver 10.000km eller oftere.

 

Sikkert mer, har ikke satt meg inn i det kan man si.. Vet bare det jeg ser folka her sliter med på sine E30'er.

 

Fakta er at E30 er en ypperlig lekebil for ungdom mellom 18-25.. Sjelden jeg ser noen over 25 i de bilene.. (Unntatt M3)

 

Forresten.. Det å sammenligne en 325 med en M3 håper jeg er piss, 325 er nemlig ikke SÅ heftige biler:)

 

Vi har hver vår smak, jeg mener E30 er autofil perfeksjon for smågutta i identitetskrise.. :D

 

-Edit- Gi meg en diskret stylet 325 på ok 16" Azev A felger som IKKE er ungdomskjørt.. Da kan jeg glatt endre oppfatning såfremt den er driftsikker.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha! Good one' date=' Skody! :D :D :D Nei, kan ikke sammenligne ihjelkjørte E30'er med min MR2.. Poeng, Nitewlkr... Eneste E30 jeg kunne hatt måtte være en M3 kun for å kjøre litt på bane osv... Og en ting... Dere bmw-sjeler bryr dere alltid med utseendet på min bil.. "kantete, legobil" osv... Fakta er at dere er misunnelige.. Dere er sauer som ikke tør annet enn å velge det de keege gutta har.. Finnes MASSE eksempler på nettopp dette.. E30 316 med 17/18" felger, masse stereo, dvd, torshovpotte osv.. Hvis disse bilene liksom er så råe å kjøre, hvorfor diller 95% av dere de ned med skit da? Det er så lett å snakke om god vektfordeling osv, men forklar meg da hvorfor E30'ene jeg har opplevd skraper ræva i asfalten pga basskasse/kappede fjærer? Blir det bedre av den grunn?

 

Skal vi ta et par negative sidene med E30?

 

-De ruster.. Overalt..

-De kakler/tikker pga svak topp med ventiler som må dulles med hver 10.000km eller oftere.

 

Sikkert mer, har ikke satt meg inn i det kan man si.. Vet bare det jeg ser folka her sliter med på sine E30'er.

 

Fakta er at E30 er en ypperlig lekebil for ungdom mellom 18-25.. Sjelden jeg ser noen over 25 i de bilene.. (Unntatt M3)

 

Forresten.. Det å sammenligne en 325 med en M3 håper jeg er piss, 325 er nemlig ikke SÅ heftige biler:)

 

Vi har hver vår smak, jeg mener E30 er autofil perfeksjon for smågutta i identitetskrise.. :D

 

-Edit- Gi meg en diskret stylet 325 på ok 16" Azev A felger som IKKE er ungdomskjørt.. Da kan jeg glatt endre oppfatning såfremt den er driftsikker.[/quote']

 

 

Du har mange kloke ord der (faktisk).

Det er litt av det du nevner som er dagens nakne sannhet: nemlig at majoriteten av E30 i Norge er ihjelkjørte (i resten av verden også forøvrig)!

Og det gjør da ihvertfall ikke en ihjelkjørt E30 representativ i den store sammenheng. Men setter man seg i en av de velholde og restaurerte eksemplarene så får man en helt annen opplevelse. For ikke å snakke om de med oppgradert understell og motor. Mer porno 20 år gammel maskin skal man lete en lenge ette i samme prisklasse.

 

Det du nevner at de ruster er jo sant, som på alt annet, men at E30 ruster mer enn f.eks en visst naboselskap i Tyskland eller Japan tror jeg ikkeno på.

E30'er før faceliften i 87 ble ikke galvanisert og ruster derfor mye raskere enn facelift versionene.

 

Ang det med ventiltikkingen så har du rett. Spesielt M10, M40 og M20 er spesielt kjent for tikkeproblem. Dette må/burde justeres hver 25 000km ca, ihvertfall på M20'ene. Så det er en svakhet, ikkeno å legge skjul på.

 

Og det du nevner med torshov potte, neon og dvd: Det er så som jeg sier til alle som kommer med denne kommentaren. -> Det finnes 3 forskjelige E30 eiere.

1: Bevisst og vet hva man vil ha, har innsikt og vet hvorfor man vil ha det.( sitter som oftest på forum)

den 2. gruppen: Har interesse, men hverken innsikt eller giddalyst til å forstå seg mer i bilen sin, men tyr til lette styling/tuning muligheter fordi de ikke vet bedre. Ofte baserer de kjøpene sine på at "jeg satt på med en som sladda med E30, og det var dritkult, så da kjøper jeg en også".

Den 3. gruppen inneholder dem som kun ser på E30'n sin som et kjøretøy. Ofte voksne, eldre, fløtepuser, homoer ol. Kjennetegn på disse er at de som regel har skvettlappene i behold, uten senking og stålfelger.

 

Ang M3. Setter du over komplett understell samt servotannstang og plasserer batteriet bak, samt klemmer nedi S14 motoren så har du en meeeget kompetent E30. Forskjellen fra M3 til 3 serie blir bråfort ikke så stor..

 

 

Det er så lett å snakke om god vektfordeling osv, men forklar meg da hvorfor E30'ene jeg har opplevd skraper ræva i asfalten pga basskasse/kappede fjærer? Blir det bedre av den grunn?

 

Du har tydligvis gått glipp av mye morro, hvis det er disse bilene du tar et representativt utvalg av og kommenterer ut fra..!! Sett deg på i en skikkelig E30! Finnes det virkelig ingen av dem oppi dalen der?

 

Ingen E30'r som jeg har kjørt er slik som du har beskrevet her, så det sier mer om eierne dems, enn om E30'n faktiske kvaliteter.

 

Har forsovidt heller ingenting imot Mr2, men det er ikke my cup of tea.

 

Mvh

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Bøyer meg i støvet.. Ja, det står virkelig så dårlig til med E30-bestanden oppi dalen her.. Jeg må innrømme at jeg flere ganger har fått litt vondt inni meg når jeg ser E30'er som før var pene, godt ivaretatte biler bli voldtatt av uvitende.. Dvs kappe fjærer, torshov-brumbrum, hjemmelagt sotefilm, masse stereo og masse fest-kjøring.. Innerst inne liker jeg disse bilene, derfor dette temaet engasjerer meg såpass som det gjør. Og forresten.. Jeg vil ikke engang begynne å snakke om gamle mr2'er.. Hehe.. Har sine svakheter de og, må dulles med akkurat som en gammel E30.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Bøyer meg i støvet.. Ja' date=' det står virkelig så dårlig til med E30-bestanden oppi dalen her.. Jeg må innrømme at jeg flere ganger har fått litt vondt inni meg når jeg ser E30'er som før var pene, godt ivaretatte biler bli voldtatt av uvitende.. Dvs kappe fjærer, torshov-brumbrum, hjemmelagt sotefilm, masse stereo og masse fest-kjøring.. Innerst inne liker jeg disse bilene, derfor dette temaet engasjerer meg såpass som det gjør. Og forresten.. Jeg vil ikke engang begynne å snakke om gamle mr2'er.. Hehe.. Har sine svakheter de og, må dulles med akkurat som en gammel E30.[/quote']

Kompis av meg hadde (tror det var) 86 model MR2. Mener det var 1,8 liter. Men det jeg husker var at han var dritt lei da han måtte hente sin 3'je byttemotor fra japan på i overkant av 1 år pga havari. Dette er stort sett det eneste jeg vet om bilen. Den gikk bra NÅR den gikk da. Han hadde også STORE problemer med rust på sin. Bak skjermene smuldret bort. Men folkens!!!! Back to topic!

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... Alle har rett til å være litt forvirra, Sin :D :D :D Men som jeg sa litt ovenfor her, jeg kunne gjerne tenkt meg en 325, men da måtte den vært pent behandlet :) Problemet er at jeg rett og slett ikke passer inn i no bmw.. Tror ikke jeg er "kul" nok :D

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår