Gå til innhold

Ombygging fra Integrert til "normal" spiller i Peugeot 406

Ranger emnet

w4zz

Anbefalte innlegg

Hei, har en Peugeot 406 2000 1.8

Har satt i forsterker og basser osv, men måtte bruke highpass inngangen pga ingen signal utgang i den intigrerte spilleren. Når jeg kobler 6x9 til forsterker for jeg en voldsom støy (Er dette normalt?). Basseren får ikke støy når jeg bare bruker basseren på forsterkeren og resten rett på spiller. Derfor vurderer jeg og få tak i adapter til konsollen så jeg får brukt en annen spiller med signalutgang. Jeg har også en fjernkontroll ved rattet mitt som går til den intrigrerte. Det som sitter der er en clarion spiller, hvis jeg kjøper en clarion "normal" spiller, vil da fjernkontrollen fungere? Jeg har finni en adapter hos Transmedia, den koster 100,- + at dem skal ha 100,- i frakt for en plastikk bit.

Trenger forslag evnt. hjelp til hva jeg kan gjøre med dette!

v-Audi A4 1.9TDI Quattro -04 x-VW Passat 1.8T Highline -99

x VW Golf IV 4Motion -99 x-VW Passat 1.8T Highline -99

x-Peugeot 406 1.8 -00 x-VW Golf 2 1.8GL -90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Denne DIN-adaptern er det jo mulig du får kjøpt hos din lokale Peugeot-forhandler. Har du sjekket det? Jeg kjøpte nemlig min adapter på den måten, og fikk den dermed til halv pris av hva jeg ellers måtte ha betalt.

Dersom det ikke skulle la seg gjøre, mener jeg å ha lest et sted her på forumet at denne fraktprisen på Transmedia er noe veiledende. Noen varer skal visst komme under denne fraktprisen også. (Correct me if I'm wrong)

Støyen du snakker om kan jo komme fra forsterkern eller dårlig jording osv. Hvorfor den kommer frem i bare 6x9 har sin sammenheng med at støy er høyfrekvent, og derfor ikke vil komme like godt til syne i suben. Med andre ord vil du antakelig ikke høre summingen i suben, selv om den kanskje er der :)

Uansett vil du nok i det lengre løp være bedre rustet hvis du bare bytter ut spillern med en gang - og dermed setter grunnlaget for en videre installasjon!

Lykke til!

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyh, her var vi jo nevnt ja... Golf-driver'n har eksellent hukommelse her, vi justerer ned frakta etter vekt, så det blir ihvertfall halve prisen om man holder seg under kiloet. Og enda litt på det minste småtteriet. Skal forandre på det snart, er nok noen som tror vi griser folk på frakta ja. ;)

Når det gjelder ny spiller mixet med rattfjernkontrollen, vil jeg anbefale Blaupunkt; eneste merket jeg finner i mine lister, hvor et interface kan skaffes som kan kobles mot 406, 00-modell.

Dog har jeg intet tilgjengelig fra Clarion her, men det kan kanskje noen andre forhandlere her inne kikke litt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg har nå bygd om og tatt ut det intigrerte og satt i en ekstern Sony spiller.. Som jeg hadde i min gamle golf. Dette låter helt nydelig og har fått hjelp med installasjonen fra t0ffy. Eneste jeg nå mangler er radio adapteren aka plastbiten som dere kaller det som jeg har bestilt hos transmedia for over 2 uker siden idag. Hva skjer må jeg da spørre transmedia om men har ikke fått noe særlig til svar der heller på e-post. Får håpe jeg hører noe snart før jeg evnt. drar til peugeot og hører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider