Gå til innhold

Bør jeg koble om med ekstra jordingskabler her ?

Ranger emnet

thomasbe

Anbefalte innlegg

Mitt oppsett i bilen er slik:

Batteri + --> strømfordeler ---> 1 farads kondensator ---> 1 farads kondensator --> sub forsterker

Jording - --->strømfordeler ----> 1 farads kondensator ---> 1 farads kondensator --- > sub forsterker

Har altså to kondensatorer kobla gjennom hverandre, det jeg lurte på her er om jeg tjener ved å bruke samme jordingspunkt å koble sub forsterkerens minus med en tykk kabel på dette jordingspunktet??? da blir altså minus større en plussen å minusen går ikke rett gjennom kondensatorene... trenger jorden å gå igjennom kondensatoren ? vil det ikke bli bedre om jeg bare kjører jord inn på kondensatoreren og ikke ut igjen, men kjører jord til forsterkeren via en tykk jordingskabel ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en tegning på koblingen min fra en annen i forumet, eneste er at jeg har to kondensatorer men er kobla likedan,

114416.jpg

det jeg lurer på her er om jeg sparer noe på å legge en ekstra separat jordingskabel som er tykkere fra samme jordingspunkt å rett inn på forsterker ?? i anvisningen står det tegna at koblingen er jord fra forsterker å rett inn i chassis, men jeg har nå fra jord på forsterker rett inn på kondis som visst på tegninga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare jorde kondis rett i chassi og Amp rett i chassi.

(sånn var det iaf på 50F kondisen min)(se bruksanvisning?)

Jord kabel skal være samme dim som + kabelen. Iaf ikke mindre.

Jo kortere jord kabler jo bedre skal det vel bli.

MVH Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha lagt oppen jord kabel pr del jeg har i bilen. Når du kobler jord innom kondisen vil jo kondisen og forsterkeren dele kvadraten på kabelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan eg bare slenge meg på her med et kjapt spørsmål innenfor samme tema.

Har en 1F kondis og en pioneer 4-kanals forsterker. Jeg tenkte att jeg jorder begge to (med 2 forskjellige ledninger altså) på samme sted. Nærmere bestemt på sikretselefeste i baksete.

MEn, så var det en kar som sa at eg kunne jorde forsterkeren gjennom å "jorde den gjennom kondisen".....?

Altså at kondisen har jording men at forstekeren ikke har egen jordingskabel, men er jordet gjennom kondisen som har det.

Anyone?

Free

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider