Session^ Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Jeg har laget meg høytalerplass i døren med en tett kasse hvor høytaleren sitter. Rundt denne har jeg fyllt på med byggskum å formet som jeg vil. Jeg skal trekke denne med ett eller annet etterpå. Så er spørsmålet.... må jeg legge glassfiber oppå byggskummet eller kan jeg bare bruke glassfiber sparkel? Eller ingenting i det hele tatt? Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fi_asko Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Jeg har laget meg høytalerplass i døren med en tett kasse hvor høytaleren sitter. Rundt denne har jeg fyllt på med byggskum å formet som jeg vil. Jeg skal trekke denne med ett eller annet etterpå. Så er spørsmålet.... må jeg legge glassfiber oppå byggskummet eller kan jeg bare bruke glassfiber sparkel? Eller ingenting i det hele tatt? Er best å få trekt dette byggeskummet med strech?-laken eller lignede for å få en mest mulig jevn flate. Og fordi polyester rett på byggeskum kan få skummet til å gi etter. når du har trekt med laken eller fleese? så smører du bare på et lag med polyester med herder og venter til det blir tørt. Dette er nå hardt og du kan begynne å ha på noen lag med glassfiber duk(husk polyester mellom lagene), bruk sparkel der hvor du trenger litt masse. Når du har lakt noen lag så er det bare å begynne med pussinga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 du bør fjerne byggeskummet når du er ferdig - det suger til seg vann, og er det i kontakt med stål, så.... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Lägg ett lag med aluminiumfolie, (ja sånt som mamma din har på kjøkkenet)över byggskummet så sträck fleece øver det hele å pensla på polyester. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freedrik Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 Lägg ett lag med aluminiumfolie, (ja sånt som mamma din har på kjøkkenet)över byggskummet så sträck fleece øver det hele å pensla på polyester. Er vel lettere å bruke "glaplast" i stede for alufolie? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Nybegynner-spørsmål så det holder, men allikevel: Løser polyester opp byggskum? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 det kan gjøre det, men med ett lag med folie eller lignende i mellom så går det greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Nybegynner-spørsmål så det holder, men allikevel: Løser polyester opp byggskum? Hver gang jeg har prøvd har det etsa seg inn i byggskummet Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg