Gå til innhold

RÅKJØR med golfen på EU kontroll

Ranger emnet

VR6power

Anbefalte innlegg

hei , leverte bilen idag til EU kontroll, og hadde ikke gått mere enn 500m mot hjemmet da eg hørte et helvetes brøl fra en vr6 motor..joda der kom golfen min susande...D finne eg meg faen ikkje i ...SKAL ikke sjekke skje inne på verkstedet ??!

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg alltid har levert mine biler på Biltilsynet. Gjerne eldre mannfolk som gjør jobben ordentlig, jeg får være der mens han går over, og de skal ikke tjene på at jeg har feil på bilen. Så da finner de ikke fantasifeil... Men nå har jeg alltid hatt biler jeg veit ikke blir avskilta på flekken der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å måtte vise bilen hos biltilsynet etter å ha blitt stoppet med ikke godkjent senkesett og ratt. Da jeg kom til biltilsynet satte karen seg inn i bilen og kjørte seg en runde med en gang. Sikkert for å sjekke om den var kjørbar. Kan være noe slikt som skjedde her også, altså om du har senket den eller store felger så vil de sjekke omden er i kjørbar stand. Men om de røkjørte bilen din så er det noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt normalt at bilen blir kjørt litt. Hadde RS Turboen til EU hos Biltilsynet i Trondheim, der ble bilen kjørt et par runder rundt bygget. Dette for å sjekke instrumentpanel o.l. (avslørte mitt defekte speedometer hvertfall :D ) Likevel, dersom han "prøvde ut", tynte motoren osv, ville jeg sagt KLART ifra!

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida han kjørte ikke foooort lissom, men hørte han dro godt på på 1 gir..kjente igjen brølet;) hehe, var ikke på turtallssperra da , for da hadde e sikkert sprintet FRA bilen og dratt han ut og voldtatt han med hendene . hehe, neida som dere sier , greit at dem kjøre en runde for å sjekke ting, men at dem sku kjøre bilen varm til CO e bare tull, for den va varm når eg satt den fra meg 5 min før...hadde vert å kjørt 1,5 mil e da så..

men men , they break it they buy it..kjenner mange der nede så tror ikke det er noe problem..bilen e senka ja, men ikke ekstremt, og det sitter bare 15 " vinterdekk på den enda ); hehehe, 17" sommerhjula ligg godt bevart inne enda

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida han kjørte ikke foooort lissom, men hørte han dro godt på på 1 gir..kjente igjen brølet;) hehe, var ikke på turtallssperra da , for da hadde e sikkert sprintet FRA bilen og dratt han ut og voldtatt han med hendene . hehe, neida som dere sier , greit at dem kjøre en runde for å sjekke ting, men at dem sku kjøre bilen varm til CO e bare tull, for den va varm når eg satt den fra meg 5 min før...hadde vert å kjørt 1,5 mil e da så..

men men , they break it they buy it..kjenner mange der nede så tror ikke det er noe problem..bilen e senka ja, men ikke ekstremt, og det sitter bare 15 " vinterdekk på den enda ); hehehe, 17" sommerhjula ligg godt bevart inne enda

:D

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis motoren er varm når de tar CO test så vil utslippet være mindre enn på kald motor. Greit at de kanskje skal få bilen varm, men de kan de gjøre på verkstedet også, bare la den stå på tomgang og sånt.

Et godt tips før Co test er å kjøre bilen ganske varm før du leverer den. ligge på lavt gir og høyt turtall en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider